2 computer på 1 stofa opkobling ?
Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 14-07-01 11:53

Hej

Er det muligt at koble 2 computere på en stofanetopkobling (flexrate),
således at begge computere kan være på nettet uafhængigt af hinanden ?

Mvh. RSP

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-07-01 12:05

In <3b5024e8$0$918$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Roald Skødt Poulsen" <roald@dueholm.cc> writes:

>Hej

>Er det muligt at koble 2 computere på en stofanetopkobling (flexrate),
>således at begge computere kan være på nettet uafhængigt af hinanden ?

Ja, koeb en hub.

/Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-01 12:07

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Ja, koeb en hub.

Er du sikker på det??

Er det ikke noget med at det modem, som leveres med Stofa. Kun er beregnet
til Een computer.. Og man derfor er nød til enten at købe en Bredbåndrouter,
eller sætte en gateway...

Hvem vil leje min Speedstream Router med PPPoe til 50 kroner om måneden?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 14-07-01 13:42

In <3b5027cf$0$940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

>"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

>Er du sikker på det??

Ja.

>Er det ikke noget med at det modem, som leveres med Stofa. Kun er beregnet
>til Een computer.. Og man derfor er nød til enten at købe en Bredbåndrouter,
>eller sætte en gateway...

Det er ikke et modem, som man faar fra Stofa. Et moden, er et apparat, der
omdeler telefon-signaler til digitaler-signaler og omvendt.

Mvh
Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-01 14:06

> In <3b5027cf$0$940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

> Det er ikke et modem, som man faar fra Stofa. Et moden, er et apparat, der
> omdeler telefon-signaler til digitaler-signaler og omvendt.

jaja,, men du ved godt hvad jeg mener..

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 14-07-01 14:33

On Sat, 14 Jul 2001 12:41:55 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen wrote:

> Ja.

Ikke desto mindre er det forkert hvad du skriver.

--
Søren O.

Ja, ja, den er god med dig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-07-01 16:45

Martin Moller Pedersen skrev:

>Det er ikke et modem, som man faar fra Stofa.

Nej, det er et kabelmodem.

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-07-01 01:16

In <87q0ltk223085vblf3rm4lfdiuj86ge5o9@sunsite.dk> Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> writes:

>Nej, det er et kabelmodem.

Kabelmodem ? Jeg vil nu kalde det for en adapter.

Mvh
Martin

Fra : Torben Simonsen

Dato : 15-07-01 03:14

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Kabelmodem ? Jeg vil nu kalde det for en adapter.

I øvrigt er det ganske teknisk korrekt at kalde det et modem.
Et modem modulerer og demodulerer en bitstrøm ind på en bærebølge,
hvilket i høj grad også er det, der foregår i et kabelmodem.

--
-- Torben.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 14-07-01 12:43

On Sat, 14 Jul 2001 11:04:48 +0000 (UTC), Martin Moller Pedersen wrote:

> Ja, koeb en hub.

Nej. En router.

--
Søren O.

There are no stupid questions, only inquisitive idiots

Fra : Peter Tirsek

Dato : 15-07-01 15:06

Fra : Andreas

Dato : 15-07-01 15:42

On Sun, 15 Jul 2001 16:05:38 +0200, Peter Tirsek <peter@tirsek.com> wrote:

>On Sat, 14 Jul 2001, Martin Moller Pedersen wrote:

<....delt Stofanet på flere computere....>

Følgende er just snippet fra http://www.stofaclub.com :

"StofaClub kan ikke få nogle præcis dato på lanceringen af Planet-Box men
stofanet siger at de vil ske samtidig med lanceringen af DCHP (Ikke faste
IP-adresser) og vores kilder oplyser at dette vil ske 3. kvartal 2001!"

Noget kunne umiddelbart tyde på at en abonnementsform med mulighed for
opkobling af flere computere samtidig via dynamiske IP adresser er på vej,
og det er da en interessant nyhed for dem der ønsker en hurtig adgang og
måske, er ved at vælge bredbånd.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 14-07-01 16:51

Har du det nye Surfboard 4100 m. USB kan du gøre følgende: Sæt den ene PC
til USB-interfacet og den anden til Ethnernet (m. netkort)
Har du det gamle 3100 u. USB kan du have 2 netkort i PC1 og 1 netkort i PC
2. Forbind 3100 til netkort A i PC1, og forbind netkort B med PC2.

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 14-07-01 16:59

> [...]
> Har du det gamle 3100 u. USB kan du have 2 netkort i PC1 og 1 netkort i PC
> 2. Forbind 3100 til netkort A i PC1, og forbind netkort B med PC2.

Jeg mener det er det gamle, min kammerat har !
Løsning nr. 2 vil da kræve at PC1 er tændt, når PC2 skal have adgang til
nettet, eller hvad ?
Dette ville jeg helst undgå. Det med at købe en router, har jeg overvejet,
men vil det virke ?

Fra : Peter Tirsek

Dato : 15-07-01 21:19

Fra : Poul E.

Dato : 14-07-01 22:35

On Sat, 14 Jul 2001 12:53:08 +0200, "Roald Skødt Poulsen"
<roald@dueholm.cc> wrote:

>Hej
>
>Er det muligt at koble 2 computere på en stofanetopkobling (flexrate),
>således at begge computere kan være på nettet uafhængigt af hinanden ?
>
>Mvh. RSP

Hej

Har du set på www.stofaclub.dk. Her er nævnt at vi snart kan låne en
box som kan dele ud til 5 computere.

Vi har tilsluttet Surfboardet til en hub som vi havde i forvejen. Alle
computere kan komme på nettet, men ikke samtidigt.

Mvh Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-07-01 22:26

"Poul E." <pa40@email.dk> wrote in message

> Har du set på www.stofaclub.dk. Her er nævnt at vi snart kan låne en
> box som kan dele ud til 5 computere.

Som ikke virker her ivertfald... er det kun på Stofas interne netværk?

både www.stofaclub.dk og www.stofaklub.dk Host name lookup failed

Fra : Andreas

Dato : 14-07-01 23:18

On Sat, 14 Jul 2001 23:26:15 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Poul E." <pa40@email.dk> wrote in message

>Som ikke virker her ivertfald... er det kun på Stofas interne netværk?
>
>både www.stofaclub.dk og www.stofaklub.dk Host name lookup failed
Det er fordi adressen er http://www.stofaclub.com - længere er den såmænd
ikke.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Besøg støttekomiteen for Tibet
http://www.tibetkomite.dk

Fra : Andreas

Dato : 15-07-01 10:25

On Sat, 14 Jul 2001 23:34:41 +0200, Poul E. <pa40@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Vi har tilsluttet Surfboardet til en hub som vi havde i forvejen. Alle
>computere kan komme på nettet, men ikke samtidigt.
Nu ved jeg ikke lige hvilke OS'er der er installeret på de forskellige
computere, men hvis det er Win98/2 eller Me så, kan i jo installere
"Internet Connection Sharing" og så, lade en computer agere server og være
den der logger på. Nu er der jo ingen minutafgift på Stofanet så derfor,
kan man jo godt lade "serveren" være online en hel dag igennem - så er der
nemlig også netfrobindelse via de andre computere i jeres netværk. Og endda
helt uden at man behøver at rode med DNS, gateways og slige sager.

Fra : Ole Andersen

Dato : 15-07-01 08:08

<roald@dueholm.cc> wrote:

>Er det muligt at koble 2 computere på en stofanetopkobling (flexrate),
>således at begge computere kan være på nettet uafhængigt af hinanden ?

Ja, jeg har set det virke med en hub og en Dlink DI-701. Det
er måske en lidt dyr løsning, men det fungerer perfekt, det
jeg har set intil videre.

Læs evt. mere på
http://www.dlink.com/../../products/broadband/di701/

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-07-01 12:19

"Roald Skødt Poulsen" <roald@dueholm.cc> wrote in message
> Hej
>
> Er det muligt at koble 2 computere på en stofanetopkobling (flexrate),
> således at begge computere kan være på nettet uafhængigt af hinanden ?

Sofa logger af gud ved hvilken grund mac adr på det første netkort der
bruges på kabel modemmet så man ikke bare kan skifte til en anden maskine
eller bruge hub... var nok til at jeg skrottede deres løsning..

Fra : Peter Tirsek

Dato : 15-07-01 21:10

Fra : Kasper Christensen \~

Dato : 26-07-01 16:17

Jeg køre to computerer på samme linie og ingen problemer.

mvh

Kasper

Fra : Steen Johansen

Dato : 26-07-01 20:46

Hej det er jeg meget intresseret i at vide er det fordi du er oppe på et
netværk har to som jeg gene vil have til køre på samme stofa Mvh Steen
"Kasper Christensen (Ferielyst.dk)" <kasper@ferielyst.dk> skrev i en
meddelelse news:3b6034e4$0$4666$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...