Kammuslinger
Fra : Zarinaen

Dato : 31-12-07 04:23

Hej gruppe!

Jeg er ikke fiskespiser, da jeg ikke tåler dette. - Alligevel har jeg
lavet en fiskesuppe til foret til i aften. I den skal der store flotte
kammuslinger og tigerrejer jeg har købt hos vores lokale fiskehandler.
- Men, hvordan er det nu lige....
Skal Kammuslingerne ristes på panden inden de kommer i suppen?? -
Håber der sidder en der har til til at svarer mig.

Rigtig godt nytår
Sofie

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-12-07 12:37

"Zarinaen" <fie@mash4077.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke fiskespiser, da jeg ikke tåler dette.

Du tåler ikke fisk? Al fisk? Hvad er det i fisk, du ikke tåler?

> Skal Kammuslingerne ristes på panden inden de kommer i suppen??

Nej, det ville være ualmindelig synd. Kammuslinger er meget sarte, og vil
ikke have godt af først en tur på panden, og så efterfølgende i varm suppe.
Kammuslinger smager bedst når de er meget tæt på rå. Får de bare en lille
bitte smule for meget, bliver de gummiagtige og ikke særligt rare at tygge
på, og den delikate smag går helt fløjten.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 31-12-07 13:06

Jens Bruun skrev:
> [...]
> bitte smule for meget, bliver de gummiagtige og ikke særligt rare at tygge
> på, og den delikate smag går helt fløjten.

Både enig og uenig

Jeg ville riste kammuslingerne ved siden af suppen - og så komme dem i
lige inden serveringen.

Det fungerer i al fald suverænt, hvis det er jordskok-suppe

Simpelthen fordi jeg synes, at kammuslingerne ofte vinder i smag ved
ristningen - som ganske rigtigt skal gå hurtigt, så de stadig er stort
set rå i midten..

mvh
Krabsen

Fra : Zarinaen

Dato : 31-12-07 06:17

On 31 Dec., 13:06, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
wrote:

> [...]
>
> Simpelthen fordi jeg synes, at kammuslingerne ofte vinder i smag ved
> ristningen - som ganske rigtigt skal gå hurtigt, så de stadig er stort

Hej!

Tak for svaret

Jeg har netop set både når andre har spist, men også i opskrifter, at
man rister dem let på panden, inden servering. - Om jeg så "tør" i
frygt for de bliver gummiagtige , vil jeg lige tage stilling til.

Min allergi er "noget" ensym i fisken jeg ikke tåler - får eksem bare
af at rører fisk, mine hænder ser skrækkelige ud, bare af at have fat
i fisk i gå, da jeg skulle koge fond. - derud over tåler jeg ikke
skaldyr, hvis jeg indtager dem, er det noget mere alvorligt, mine
luftveje lukkes og jeg går i chok. - andre fisk får jeg "bare" eksem
og dårlig mave. - lidt om min allergi og dette kun den jeg har for
svømmende individer.

Sofie