røget laks.. kold eller varm ??
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-12-07 16:48

Hej, idag var det så mig der skulle stå for maden, så har været nede i den
lokale delikatesse og købe 2 store stykker røget og tror jeg krydret laks,
som jeg vil severe for min kæreste, sammen med pasta, og noget blandet
salat, men ... er det bedst kold eller varm ??

Mvh

Lars

Fra : Ralph

Dato : 27-12-07 17:02

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev i en meddelelse
> som jeg vil severe for min kæreste, sammen med pasta, og noget blandet
> salat, men ... er det bedst kold eller varm ??

Ja Hvis pastaen er varm f.eks. med fløde/flødeostesovs med lidt frisk
grønt (dild?) så skal laksen også være varm.
Men hvis det hele er koldt så vil jeg også servere laksen kold, evt. med
lidt hvidløgsflute til.
Men idag hvor det er p*ssekoldt ville mit valg klart være den varme.

--
Ralph

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-12-07 17:39

> [...]
> lidt hvidløgsflute til.
> Men idag hvor det er p*ssekoldt ville mit valg klart være den varme.

Hmm... hvidløgsfluten er jo selvfølgelig varm :)
pastaen også varm, men sovs er vi ikke så gode til nogle af os ... :(
hvordan laver jeg nemmest en ok sovs, har en del forskellige ting i køkkenet
men ikke fløde, og da jeg har diabetes vil jeg helst heller ikke bruge
fløde.. ikke ret meget i hvertfald.. selv om jeg da også syntes at det
smager skønt :)

Fra : Niels

Dato : 27-12-07 10:00

On 27 Dec., 16:47, "Lars Bisgaard" <lcbfj...@dettemail.dk> wrote:
> [...]
> som jeg vil severe for min kæreste, sammen med pasta, og noget blandet
> salat, men ... er det bedst kold eller varm ??

Er det koldrøget eller varmrøget laks? Koldrøget er en smule
transparent og er den type, som typisk spises kold på et stykke
franskbrød. Varmrøget kan skilles ad i flager ligesom kogt torsk.
Efter min mening har de meget forskellige anvendelsesområder. Derfor
modspørgsmålet.

--
Niels

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-12-07 18:32

[...]

fik det ikke at vide men efter din beskrivelse er det varmrøget ....
og kun 30 min til at jeg skal bestemme om det skal være koldt eller varmt ;)

--
Lars

Fra : Niels

Dato : 27-12-07 10:42

On 27 Dec., 18:32, "Lars Bisgaard" <lcbfj...@dettemail.dk> wrote:
> [...]
>
> fik det ikke at vide men efter din beskrivelse er det varmrøget ....
> og kun 30 min til at jeg skal bestemme om det skal være koldt eller varmt ;)

Panik, panik. Har du tid til at handle ind, eller skal du bruge det,
du har i huset? Hvis det sidste er tilfældet, ved du jo nok hvilket
spørgsmål du så kommer til at skulle svare på, ikke?

--
Niels

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-12-07 00:09

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

du har i huset? Hvis det sidste er tilfældet, ved du jo nok hvilket
spørgsmål du så kommer til at skulle svare på, ikke?

Lidt panik blev der men laksen blev varmet på en pande med lidt olie, og
blev så pakket ind i staniol. Derefter blev der puttet lidt mornay sovs (
måske ikke stavet rigtigt ) på panden samt lidt salt og pepper og det blev
faktisk ok spiseligt :)

sammen med "frisk" pasta, og noget salat og et godt stykke flytes med
hvidløgssmør.

Tak for hjælpen til alle :)

Lars

Fra : Niels

Dato : 27-12-07 10:49

> [...]
>
> fik det ikke at vide men efter din beskrivelse er det varmrøget ....
> og kun 30 min til at jeg skal bestemme om det skal være koldt eller varmt ;)

Prøv at google på "varmrøget laks" - det giver 3800 hits.

--
Niels