Så skete det igen :-(
Fra : JBH

Dato : 30-12-07 04:12

En tilsyneladende velfungerende rottweiler slagter et barn.

http://www.bt.dk/article/20071229/krimi/71229033/

Den 13 måneder gamle Archie-Lee Andrew Hirs blev dræbt, da hunden trak ham
ud af armene på hans fætter. Hans 16-årige tante forsøgte forgæves at redde
babyens liv, men kunne ikke stoppe den 60 kilo tunge hund."

Gad nok vide hvad der er foregået i hovedet på sådan en møgkøter .

Dybeste medfølelse for de pårørende.

mvh
JBH

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-07 13:28

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 60 kilo tunge hund."
> Gad nok vide hvad der er foregået i hovedet på sådan en møgkøter .

Det er simpelthen så forfærdeligt når den slags sker, de stakkels
forældre og den lille fyr der tog den lille med hen til hunden. En
lille dreng på 7 år kan ikke forventes at vide hvad der eventuelt
kan ske, og jeg synes heller ikke at man kan laste hunden. Det er
forældrene der burde have passet bedre på deres lille barn.

Jeg tror ikke at man kan gardere sig mod den slags, uanset hvor
velfungerende den rottweiler har været. Alle hunde kan pludselig
blive sindssyge, eller jaloux ud over menneskelig fatteevne, så
derfor skal man være ekstra påpasselig med små børn og hunde. Selvom
vores hedengangne schæfertæve var godmodigheden selv, og elskede små
børn, så var vi altid på vagt og holdt skarpt øje, når vores lille
dattersøn legede med hende. Det er *så* nemt at være bagklog.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Søren LH

Dato : 30-12-07 15:28

> [...]
> redde babyens liv, men kunne ikke stoppe den 60 kilo tunge hund."
>

> Gad nok vide hvad der er foregået i hovedet på sådan en møgkøter .

Det er vist ikke i Danmark, det har fundet sted. Godt at den slags er så
sjældent at det er en avisnyhed i DK, selvom det sker andre hjørner af
verden.

Mvh
Søren

Fra : lh

Dato : 30-12-07 16:41

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist ikke i Danmark, det har fundet sted. Godt at den slags er så
> sjældent at det er en avisnyhed i DK, selvom det sker andre hjørner af
> [...]

Nej, det skete i England, men derfor ikke mindre tragisk. Og det kunne vel
også godt ske her. Man skal aldrig stole 100% på et levende dyr!¨

lh

Fra : pwh

Dato : 30-12-07 17:03

lh, skrev:

> Nej, det skete i England, men derfor ikke mindre tragisk. Og det
> kunne vel også godt ske her. Man skal aldrig stole 100% på et levende
> dyr!¨
> lh

Det sker tragisk nok til tider herhjemme, som regel inden for famillien.
Var det ikke sidste sommer at en Schæfer angreb et barn i famillen
hvor ejeren bagefter prøvde at dræbe den med en køkkenkniv.
Kan da også huske noget om 2 Rotter fra en større kennel
der også angreb et barn, var det ikke også sidste år.

Synes der i den aktuelle episode er et par faresignaler som
ejerne burde have taget højde for.
Det var en genbrugshund som de kun selv havde kendt ½ år,
den boede i deres baggård, lugter lidt af vagthund.
Jeg ville personligt aldrig binde an med en genbrugsRottehan på 60kg,
den slags hunde ville jeg selv have kendt fra baby af for at turde stole på den.

/Jens