Støvsuger lidt OT
Fra : Leyna

Dato : 29-12-07 10:43

Efter at jeg har forboblet bestanden af hunde kan jeg godt mærke at
der kommer en del mere skidt ind. Gulvtæpperne er stærkt præget af det
og et rent køkkengulv er noget andre har.

Så nu vil jeg altså have mig en ordentlig støvsuger. Jeg har ringet
lidt rundt og forhørt mig omkring hvad der er bedst egnet til lige
netop mit behov, og jeg har fået to forskellige bud indtil videre.
Det jeg ønsker mig er en poseløs støvsuger, som er nem at betjene og
kan tage hundehår og snavs effektivt.

Jeg har pt en Miele (728 S, tror jeg den hedder), og den er altså ikke
god nok. Jeg er blevet anbefalet Dyson Animal pro og en Phillips, som
jeg selvfølgelig ikke kan huske modelnummer på, men som osse er
poseløs. Men før jeg bestemmer mig for noget som helst, så ville jeg
gerne have lidt flere inputs. Hvad bruger I, og hvor effektive er
jeres støvsugere?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 11:07

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse >

>Hvad bruger I, og hvor effektive er
> jeres støvsugere?

Har lidt dårlig erfaring med poseløse støvsugere, men har så heller ikke
prøvet de helt dyre som Dyson. Vi bruger pt. en billig industrilignende
støvsuger fra Jem og Fix. Før det var det en billig støvsuger fra Brugsen.
Vores støvsugere har så altid kun holdt i 4-6 mdr. og så er de blevet
skiftet ud.

Nu har vi ikke gulvtæpper mere- har jo lagt klinker i hele hytten, da vi
flyttede ind her.
Da vi havde gulvtæpper lejede vi en tæpperenser ( kan lejes i Købmandsgården
i Terndrup for 50-100 kr. )hver 1-2 måneder og rensede tæpperne i hele
hytten. Synes det var det mest effektive, for i dette pladrevejr, får det jo
slæbt meget med ind.

Miele som jo er sådan en du allerede har, er dog de støvsugere, som jeg
altid har hørt godt om, så hvorfor ikke kigge fter sådan en igen ? Dyson har
jeg hørt både godt og dårligt om- synes dog den er temelig dyr, hvis den
ikke lever op til forventningerne.

Fra : Leyna

Dato : 29-12-07 18:02

On Sat, 29 Dec 2007 11:07:02 +0100, "Buffy"
<buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:

>Miele som jo er sådan en du allerede har, er dog de støvsugere, som jeg
>altid har hørt godt om, så hvorfor ikke kigge fter sådan en igen ?

Fordi den første jeg fik brændte af efter 2 uger. Motoren gik sig
simpelthen en tur, og den jeg så fik den byttet med lyder mere som en
traktor, og den er altså heller ikke så effektiv som jeg kunne ønske.
Jeg satser på at have min støvsuger i mere end ½ år ad gangen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 30-12-07 04:21

On Sat, 29 Dec 2007 18:02:23 +0100, Leyna wrote:

> [...]
>traktor, og den er altså heller ikke så effektiv som jeg kunne ønske.
>Jeg satser på at have min støvsuger i mere end ½ år ad gangen.

Min Nilfisk, med poser, har nu holdt i 39 år!
Hvordan jeg kan sige det så nøjagtigt?
Jow, jeg fik den i bryllupsgave, og min søn (nu 38)
blev født 14 mdr efter brylluppet!

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (2 piger og 2 drenge født 24. december)
Endnu ingen billeder på min HP.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-07 13:11

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Min Nilfisk, med poser, har nu holdt i 39 år!
> Hvordan jeg kan sige det så nøjagtigt?
> Jow, jeg fik den i bryllupsgave, og min søn (nu 38)
> blev født 14 mdr efter brylluppet!

Du er da vist værd at give gaver synes jeg.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : x Vuf x

Dato : 31-12-07 15:30

On Sun, 30 Dec 2007 13:10:32 +0100, "Tove Krieger" wrote:

>Du er da vist værd at give gaver synes jeg.

Joooo, men jeg har nu haft en stor hjælp fra min Nilfisk!
Sagen er den, at "fisken" bare skal ha' en rensning og
måske nye kul hvert 6 år, så holder den evigt.

Fra : Bodil

Dato : 29-12-07 11:22

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jeg har en dyson, jeg er meget glad for den, alene det med at spare poser er
et stort plus.
Mine hunde slæber så meget skidt ind at jeg tømmer hver anden gang jeg
støvsuger, det er dyrt i poser.
Dyson suger fint og er let at tømme, den er ikke så handy lidt stor og
klodset syntes jeg men jeg er glad for den og jeg har haft den i 4 år nu og
det kører stadig fint.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-12-07 12:29

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dyson suger fint og er let at tømme, den er ikke så handy lidt stor og
> klodset syntes jeg men jeg er glad for den og jeg har haft den i 4 år nu

Hej Leyna og Bodil m.fl.

Jeg har også en Miele, som er nogle år gammel og som fungerer acceptabelt
endnu. Min veninde, der har to spidshunde, har en Dyson Animal pro, som hun
er yderst tilfreds med, den er utrolig effektiv til at fjerne hundehår både
fra gulve, gulvtæpper og møbler, og hun har rost den så meget, at jeg har
bestemt mig for, at det er sådan én, der skal afløse min Miele, når den ikke
kan mere.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 29-12-07 18:04

On Sat, 29 Dec 2007 11:21:52 +0100, "Bodil" <bodildc@privat.dk> wrote:

>Dyson suger fint og er let at tømme, den er ikke så handy lidt stor og
>klodset syntes jeg men jeg er glad for den og jeg har haft den i 4 år nu og
>det kører stadig fint.

Jeg fik at vide at den er svær at skille ad for at tømme. Er det
rigtigt? Mine hænder er jo ikke hvad de har været.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Bodil

Dato : 29-12-07 23:10

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Nej da jeg syntes den er super nem og betjene og tømme.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-12-07 11:27

Hvad bruger I, og hvor effektive er
> jeres støvsugere?

jeg har i de sidste mange år haft miele og været meget tilfreds.

den sidste brændte sammen i år, efter at have været brugt meget flittigt
hver dag i 10 år.
jeg stod og vaklede mellem en dyson og en miele igen, men købte altså en
miele igen, en blackpearl hedder den.
samtidig investerede jeg i et turbomundstykke til den, og den er godt nok
effektiv til tæpperne!
vi har jo både 3 hunde og 3 temmelig behårede katte samt en horde af
møgunger som jeg en dag må tælle.. (-;
så her bliver virkelig slæbt møg ind til tider.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 29-12-07 18:06

On Sat, 29 Dec 2007 11:27:06 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>møgunger som jeg en dag må tælle.. (-;
>så her bliver virkelig slæbt møg ind til tider.

Jeg bruger en pose pr støvsugning, og det som en Dyson f.eks. koster
mere end Miele ville hurtigt blive tjent ind i poser alene.

Men min Miele er altså ikke mere end 2 år gammel, og den er faktisk
ved at være død.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-12-07 23:36

skrev i en meddelelse
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad bruger I, og hvor effektive er
>
> jeg har i de sidste mange år haft miele og været meget tilfreds.

Jeg har også en Miele. Jeg gav ca. 1.800,- kr. for den for 12-13 år
siden, så den skal nok udskiftes snart, den lyder lidt mærkelig en
gang imellem. Den er vist faldet noget i pris siden men jeg må sige
at den har været uovertruffen. Jeg synes bare at poserne er
umanerligt dyre. Jeg gav ca. 65,- kr. for 5 stk. sidste gang jeg
købte, og fik at vide at de ville stige, men på den anden side, så
har jeg jo kun en lille Mini-mis der ikke fælder nævneværdigt, så
det er ikke så tit jeg skifter pose.

> den sidste brændte sammen i år, efter at have været brugt meget
> flittigt hver dag i 10 år.
> jeg stod og vaklede mellem en dyson og en miele igen, men købte
> altså en miele igen, en blackpearl hedder den.

Jeg har da hørt både godt og dårligt om Dyson, men jeg synes altså
at den ligner noget der kommer ude fra rummet. Køn er den bestemt
ikke, men det er selvfølgelig heller ikke det man skal dømme ud fra.

> samtidig investerede jeg i et turbomundstykke til den, og den er
> godt nok effektiv til tæpperne!

Turbomundstykker er rigtig gode.

> vi har jo både 3 hunde og 3 temmelig behårede katte samt en horde
> af møgunger som jeg en dag må tælle.. (-;
> så her bliver virkelig slæbt møg ind til tider.

LOL Ja, jeg vil godt tro at de kan være med til at fylde en
støvsuger med ekspresfart.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-07 07:52

> [...]

> så den skal nok udskiftes snart, den lyder lidt mærkelig en gang imellem.
> Den er vist faldet noget i pris siden men jeg må sige at den har været

Jeg husker faktisk ikke hvad denne jeg har nu kostede helt præsist, men det
var lige omkring 2000 kr.
en af årsagerne til at jeg købte en miele igen, er fordi jeg ved hvad jeg
får, der er større garantier på miele end på så mange andre maskiner, og det
vægter jeg også højt.
Jeg havde en periode på to år, før jeg fik den første miele, hvor jeg
brændte 4 maskiner af, 2 phillips, elektrolux,og en billig brugsestøvsuger..
det var nu heller ikke billigt.. (-;

>Jeg synes bare at poserne er umanerligt dyre. Jeg gav ca. 65,- kr. for 5
>stk. sidste gang jeg købte

jeg skælder også ud når jeg skal have nye, arme ekspedient.. LOL.. men med
den her nye miele er poserne noget større end den gamle jeg havde, vel nok
dobbelt så store, og med det rabatsystem mange forhandlere kører med, hvor
den 5. er gratis, så er det ok, jeg har ihvertfald poster til en god
månedstid til to i sådan en pakke, og jeg støvsuger hver dag.
Jeg har også prøvet de uoriginale poser fordi jeg var nærig, men sikke en
forringelse, det kan ikke betale sig.

, og fik at vide at de ville stige, men på den anden side, så
> har jeg jo kun en lille Mini-mis der ikke fælder nævneværdigt, så det er
> ikke så tit jeg skifter pose.

Jeg synes faktisk ikke at jeg bemærker meget andet end hvad kattene smider
om sig når de tager deres tumleture, Ebbe fælder ikke, de to boxerhoveder
meget minimalt, jeg finder sjældent noget hår fra dem i krogene, så det må
være ungerne ... LOL..

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 30-12-07 09:13

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47774015$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> meget minimalt, jeg finder sjældent noget hår fra dem i krogene, så det må

Jeg arbejder som hjemmehjælper (det hedder det ikke mere), som afløser i
perioder, og her stifter jeg bekendtskab med mange støvsuger. Jeg selv har
som sagt en Nilfisk af nyere dato og den er optimal til mig og har en god
sugeevne.
Men efter den så vil jeg også klart anbefale en stor Miele, mener der er
forskel, men hæng mig ikke op på det. Miele er også nem at håndtere og
larmer ikke meget. Derimod mange af de "billige" fra superbrugsen eller hvor
de nu købes, af forskellige mærker, larmer som bare pokker og de små
mundstykker der følger med er dårlige.
Dyson har jeg stiftet bekendtskab med og den er for mig uhandy, rør og
slange er for kort. Den er klodset, men suger vel godt nok. Jeg ville ikke
eje den. Jeg har også en tendens til ondt i ryggen og nakken og så er det i
hvert fald ikke en Dyson jeg ville have i mit hjem. Og så er den forfærdelig
grim! Minder om en robot, men det er jo en smagssag.
Når jeg skal have ny støvsuger igen privat, vil det enten blive en Nilfisk
eller en god Miele - ingen tvivl om det.

lh

Fra : JB

Dato : 30-12-07 09:37

> [...]
> Når jeg skal have ny støvsuger igen privat, vil det enten blive en Nilfisk
> eller en god Miele - ingen tvivl om det.

Jeg har en Dyson animal, og jeg er ikke helt tilfreds med den. Jeg har haft
den en 3 - 4 år, og turbomundstykket fungerede ikke efter et par år, selvom
vi kun har små gulvtæpper. Nu bruger jeg kun mundstykket til gulve og banker
gulvtæpperne en gang i mellem. Den er klodset, og den larmer. Jeg synes
heller ikke, den suger bedre end andre støvsugere. Den holder endnu, så jeg
må undersøge, hvad jeg vil have næste gang. Vi har også en
"industristøvsuger" til garage og værksted som vi går igennem, når vi kommer
hjem med snavsede hunde og mudrede støvler. Den er ikke til at undvære.

Hilsen
Jytte

Fra : Leyna

Dato : 30-12-07 09:54

On Sun, 30 Dec 2007 09:13:28 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

> [...]
>hvert fald ikke en Dyson jeg ville have i mit hjem. Og så er den forfærdelig
>grim! Minder om en robot, men det er jo en smagssag.

Netop det jeg osse har hørt om Dyson. Den er tung, uhandy, besværlig
at have med at gøre og så skulle den larme meget. Personligt synes jeg
den er lidt sej. Ikke sådan som alle de andre. Den ser lidt mere
science fiction-agtig ud!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anette

Dato : 30-12-07 12:41

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> jeg skælder også ud når jeg skal have nye, arme ekspedient.. LOL..

Kender du denne side
http://www.stoevsugerposen.dk/index.php

De er som regel billigere end vi kan købe Mieleposerne her på øen

og så er du fri for at skælde ud på de arme ekspedienter

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-12-07 13:09

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De er som regel billigere end vi kan købe Mieleposerne her på øen
>
> og så er du fri for at skælde ud på de arme ekspedienter

Hej Anette.

Det er et fint link, så jeg har gemt det. Jeg tror dog i første
omgang, at det ikke kan betale sig. Jeg bruger Miele type G N New
intensive clean plus poser (mikrofiber). De koster hos
stoevsugerposen 90,- kr. og så kommer der porto til, jeg tror
faktisk ikke at de er steget så meget hos min installatør, at det
kan svare sig, men det opdager jeg jo nok når jeg skal have poser
igen. Og så siger man at renlighed ikke koster penge

Jeg kan lige fortælle, at uoriginale poser til ens støvsuger skal
man holde sig langt væk fra. Min installatør er utroligt vidende
omkring varerne, og han fortæller at uoriginale poser er lavet af
genbrugspapir hvor der bliver tilsat lim, og de ødelægger
støvsugeren i løbet af kort tid. Så på den måde er der jo ikke
sparet noget. Jeg "hopper" også på den dyre Miele når jeg skal have
støvsugeren udskiftet. Den suger fantastisk.

Jeg skrev at jeg gav ca. 1.800,- for min for 10-12 år siden. Der
står 1.995,- på kvitteringen, men pengene er altså givet godt ud
alligevel.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 21:44

> Jeg skrev at jeg gav ca. 1.800,- for min for 10-12 år siden. Der
> står 1.995,- på kvitteringen, men pengene er altså givet godt ud
> alligevel.

Dyson er så helt oppe på ca. 3500 kr. Synes da også, at de kostede omkring
2500 kr. for et par år siden, men det er måske kun lige animal-modellen, der
er så dyr.
Tror dog ikke på, at nogen støvsuger kan være så effektiv, at den skal koste
så meget- så ville jeg hellere købe et nyt gulv.
Miele har jeg da set på tilbud til 8-900 kr. nogengange.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-07 22:15

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Miele har jeg da set på tilbud til 8-900 kr. nogengange.

Jeg vil så lige indskyde, at der som med andre mærker er forskel på
modellerne.
her er det specielt motorens størrelse og ydeevne og ikke mindst sugestyrken
ved mundstykket der er afgørende, om det er en maskine der kan holde til at
blive brugt og har "musklerne" til at klare opgaven tilfredsstillende.
en miele til under en tusse er en lille model, og ikke noget jeg ville turde
købe til vores pænt store behov.

Mvh. Marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-12-07 16:31

> Kender du denne side
> http://www.stoevsugerposen.dk/index.php
>
> De er som regel billigere end vi kan købe Mieleposerne her på øen
>
> og så er du fri for at skælde ud på de arme ekspedienter

Super!, det er faktisk ret billigt, jeg skal lige have lommeregneren frem,
for jeg er stået af på 1. etage.. GG..
tak for det anette!

Jeg plejer at købe dem hos punkt 1, de er noget billigere end mange andre
steder, så det kan godt betale sig at undersøge priserne lidt.

Mvh. Marie -som nok skal være rar ved de stakkels ekspedienter fremover..

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 30-12-07 16:56

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4777b9b0$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Jeg plejer at købe på www.sug.dk
- og min Nilfisk har klaret det de sidste 3 år på uoriginale.
5 stks samt et filter for 49 kr (dertil porto, men jeg plejer at købe et par
pakker ad gangen, så bliver stk prisen ikke så høj)

Jeannie http://ckcs.dk

Fra : Søren LH

Dato : 29-12-07 12:03

> [...]
> poseløs. Men før jeg bestemmer mig for noget som helst, så ville jeg
> gerne have lidt flere inputs. Hvad bruger I, og hvor effektive er

Jeg har været meget tilfreds med min Philips af billigste model, som jeg har
haft en 17 - 18 år.

Kig også efter lydniveau, så du ikke kommer hjem med én der lyder som et
jetfly.

Mvh
Søren

Fra : lh

Dato : 29-12-07 13:35

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har haft en 17 - 18 år.
>
> Kig også efter lydniveau, så du ikke kommer hjem med én der lyder som et

Jeg har en Nilfisk, og den er faktisk god nok, men det bedste jeg nogensinde
har gjort, var at hive alle gulvtæpperne af og få lagt laminat og fliser
overalt! En dyr løsning, og møget kommer ind på gulvene alligevel, men det
er til gengæld nemmere at fjerne og nemmer at se! Uanset hvor god en
støvsuger man har, så vil den aldrig kunne fjerne alt i et gulvtæppe.

lh

Fra : Leyna

Dato : 29-12-07 18:09

On Sat, 29 Dec 2007 13:34:58 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

> [...]
>er til gengæld nemmere at fjerne og nemmer at se! Uanset hvor god en
>støvsuger man har, så vil den aldrig kunne fjerne alt i et gulvtæppe.

Så må der en tæpperensning til engang imellem. Tæpperne bliver
liggende. Jeg er ikke god til hverken træ eller laminat gulve.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-12-07 18:08

On Sat, 29 Dec 2007 12:02:48 +0100, "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk>
wrote:

>Kig også efter lydniveau, så du ikke kommer hjem med én der lyder som et
>jetfly.

LOL. Okay, det ville være rart med en der ikke larmer så meget, men er
det en suveræn støvsuger, så betyder støjniveauet altså mindre.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 29-12-07 23:52

KLIP
>Jeg er blevet anbefalet Dyson Animal pro og en Phillips, som
> jeg selvfølgelig ikke kan huske modelnummer på, men som osse er
> poseløs.

Jeg blev lidt interesseret i denne tråd og fandt en Dyson DC20 Animalpro via
Kelkoo, men den er ikke poseløs.

Er der nogen som ved hvad modellen til Animalpro OG poseløs hedder?

Jeannie,
- som har en mindst 10 år gammel Nilfisk, der stadig virker fint
http://ckcs.dk

Fra : jopa

Dato : 30-12-07 00:00

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev >
> Er der nogen som ved hvad modellen til Animalpro OG poseløs hedder?

Et godt sted at starte er Dysons hjemmeside. Eller her hvor de forhandler
dem alle
http://www.pixmania.com/dk/dk/634688/art/dyson/dc08-allergy-parquet-bagl.html

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Ragna

Dato : 30-12-07 10:38

Jeannie skrev:
>Jeg blev lidt interesseret i denne tråd og fandt en Dyson DC20 Animalpro
>via Kelkoo, men den er ikke poseløs.

>Er der nogen som ved hvad modellen til Animalpro OG poseløs hedder?

Animal Pro er poseløs.
Se her:
http://www.pixmania.com/dk/dk/554134/art/dyson/poselos-stovsuger-dc20-an.html

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-12-07 00:14

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

En industri støvsuger af den slags der også kan suge vand og andre vædsker
op
En nødvendighed når man har samojede der kan vade ud og ind som det passer
den

Erik

Fra : Hm

Dato : 30-12-07 17:02

Hej Leyna
Uanset hvilke mærke du vælger så husk lige der skal være en ordentlig længde
på ledningen, det havde jeg slet ikke tænkt på da jeg købte sidst, da de
andre jeg har haft alle har været ok i længden, så nu har jeg en støvsuger
med en sk--- kort ledning og det er bare rigtig ØV

Hanne/ som er for nærrig til at udskifte p.g.a. kort ledning

Fra : Keld Nygaard

Dato : 31-12-07 12:43

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Det spørgsmål er vist ingenlunde OT i en hundegruppe...

Da vi fik vores Canis Capillus Exporrigo (Labrador der spreder hår), gik der
ikke lang tid før vores 300 kr's no name støvsuger måtte dø. Den blev
erstattet af en Mile omkring 1200 W, der sugede fint nok, men havde poser
der kunne rumme pels svarende til hvad kræet kunne fælde på ½ time, så det
blev en dyr fornøjelse.

I vores søgen faldt vi over en Bosch værkstedsstøvsuger i Harald Nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7141&Grp=&n=10&KundeID=

Støvsugeren fylder det samme som en middelstor campingvogn, så der er plads
til en god stor pose, der sjælden skal skiftes.

Eneste minus ved den er at rør og mundstykke er til at lukke op og sk.... i.
Det løste vi dog ved at tage slange, rør og mundstykke fra vores gamle
støvsuger og sætte sammen med Bosch slangen (Gaffa rules), så vi nu har en
slange på en 4-5m.

På trods af at motoren kun er på 1100 W, så suger den fantastisk godt.
Faktisk så godt, at sidst det var tid til at tømme pose, opdagede jeg det
først da hele slangen var fyldt med hundehår og savsmuld. Det kunne den dog
sagtens suge ud da den havde fået en ny pose...

Nygaard
www.nygaard.eu