DotMacTranslator
Fra : Henrik

Dato : 30-12-07 01:24

Hej NGer

Har på min MacMini pludselig oplevet at den står og bruger en masse CPU
på DotMacTranslator.

Nogen der kan forklare mig hvad det er, hvorfor. Samt hvordan jeg får
den til at stoppe med det. En genstart hjælper men efter noget tid
dukker den op igen.

Jeg husker at der engang var en der forklaret hvordan man via terminal
kunne se prosessorne, der var aktive og lukke dem ned, hvordan var det.

Hilsen Henrik
--
Armageddon was yesterday
Today we have a serious problem

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-12-07 03:03

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogen der kan forklare mig hvad det er, hvorfor. Samt hvordan jeg får
> den til at stoppe med det. En genstart hjælper men efter noget tid

Det er vel ikke noget med, at den synkroniserer med .Mac? Der er et
eller andet med, at det er en dims, der kontakter Apple. Der har været
bøvl med, at den har for lang timeout, så den tager lang tid. Jeg kan
godt nok ikke huske det nærmere. Det er noget, der er blevet diskuteret
mange steder:

<http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2942428�>
<http://www.macobserver.com/article/2006/07/05.4.shtml>
<http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-70350.html>
<http://forum.macbidouille.com/index.php?showtopic=212793>
<http://www.macitynet.it/forum/archive/index.php/t-34376.html>
<http://d.hatena.ne.jp/hirokixs/20050521>
<http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1071094>

> Jeg husker at der engang var en der forklaret hvordan man via terminal
> kunne se prosessorne, der var aktive og lukke dem ned, hvordan var det.

I mappe hjælpeprogrammer har du programmer Aktivitetsovervågning, som
kan det samme. Ellers kan du holde øje med processer med iStat, der både
findes som program og Widgets. Jeg har selv iStat nano widget kørende.

<islayer.com>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik

Dato : 30-12-07 11:58

On 2007-12-30 03:03:05 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> bøvl med, at den har for lang timeout, så den tager lang tid. Jeg kan
> godt nok ikke huske det nærmere. Det er noget, der er blevet diskuteret
Det var det... Men sjovt nok kun på min Intel maskine, på min G4 var
der ingen problemer.. Så nu slog jeg synk fra på intel så spiller det.

> [...]
> kan det samme. Ellers kan du holde øje med processer med iStat, der både
> findes som program og Widgets. Jeg har selv iStat nano widget kørende.

Den har jeg også, det var sådan jeg opdaget fejlen..

Tak for hjælpen Henrik.

Hilsen Henrik

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-07 14:41

On 2007-12-30 11:57:32 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> der ingen problemer.. Så nu slog jeg synk fra på intel så spiller det.

> Den har jeg også, det var sådan jeg opdaget fejlen..

Tak for tippet! Min står også og roder hele tiden. Jeg gad vide, om det
gælder for Leopard? Hvorfor jeg overhovedet er interesseret i problemet
er, at WoW - der kørte perfekt under Tiger - pludselig hakker, som om
en proces peaker bag spillet.
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-07 14:45

On 2007-12-30 14:41:05 +0100, David Blangstrup <no@no.no> said:

> [...]
> gælder for Leopard? Hvorfor jeg overhovedet er interesseret i problemet
> er, at WoW - der kørte perfekt under Tiger - pludselig hakker, som om

Det er vist nok at sætte sync til manuel? Nåh, jeg vender tilbage og
fortæller, om det er blevet bedre i WoW - det tror jeg, der er mange
herinde, der er interesseret i at få at vide!
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Henrik

Dato : 30-12-07 15:34

On 2007-12-30 14:44:57 +0100, David Blangstrup <no@no.no> said:

> Det er vist nok at sætte sync til manuel? Nåh, jeg vender tilbage og
> fortæller, om det er blevet bedre i WoW - det tror jeg, der er mange
> herinde, der er interesseret i at få at vide!

Har fundet ud af at det primært er bookmarks der giver problemet, men
det er individuelt, har læst nogle hvor det kun er de gamle G4,G5 og
ikke Intel, andre at det kun er Intel og ikke G4,G5. Men når jeg
fjerner krydset i Bookmarks, forsvinder fejlen... Hos mig i alt
tilfælde.

Henrik

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-12-07 21:00

On 2007-12-30 15:33:53 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> [...]
> ikke Intel, andre at det kun er Intel og ikke G4,G5. Men når jeg
> fjerner krydset i Bookmarks, forsvinder fejlen... Hos mig i alt

Min iCal ville ikke synkronisere, og det havde jeg ikke opdaget, da den
stod på automatisk. Det blev fikset ved at synkronisere min med .Mac og
ikke den anden vej. Men jeg har slået iDisk fra - forbindelsen er
alligevel så bred at jeg ikke behøver en kopi liggende - en proces
mindre. :)
- David
--
Læs min blog