Medion ekstern HD/500GB
Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 15:56

Til orientering har Aldi en 500GB ekstern harddisk på tilbud fra idag.

Aluminiumskabinet, fod, strømforsyning, USB-kabel - eSATA-tilslutning,
USB-tilslutning.

Strøm på disken, USB i computeren og HDDRIVE2GO toner orange frem på
skrivebordet. Uden formatering overfører den 500MB på 30 sekunder, og
det hele virker lige fra kassen.

Disken koster kr.: 799,-. Den er pæn neutral med blåt (bluetooth)lys for
tændt.

Kan ses hér: <http://aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/OFF03.HTM>

M.

P.S. Tog lige en info - den er faktisk preformateret i FAT32 og
kapaciteten er 465,65 GB.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 17:03

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> [...]
>
> M.
>
> P.S. Tog lige en info - den er faktisk preformateret i FAT32 og

Nå - efter infoen skulle jeg lige prøve noget mere(en smule hårdere):

4 GB musik kopieres via USB(480 MB/s(?)) på seks minutter og femten
sekunder. Dette sker fra en PPC, 2x2.3GHz med 2,5 GB RAM.

Mediondimsen bliver lidt lunken, meget lidt. - jeg har den ikke
opretstående på fod - den ligger ned på fast underlag. Den har to
skinner, der tillader lidt luft under bunden.

Den er nærmest lydløs(tror jeg nok - jeg hører ikke så godt mere).

Strømstyrken er 500 mA, og den er produceret af JMicron.

Indtil den går i stykker må jeg sige, at jeg er tilfreds. Den er hermed
anbefalet

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-07 17:42

> [...]

> det hele virker lige fra kassen.
>
> Disken koster kr.: 799,-. Den er pæn neutral med blåt (bluetooth)lys for

Det lyder da ganske godt. Tak for info. Hvor meget larmer den egentlig?
Nu plejer jeg at foretrække FireWire, men USB 2 kan da også sagtens
bruges. Det der eSATA derimod, det er da ikke noget, vi kan bruge, er
det vel? Er der udsigt til, at det er noget, Apple vil understøtte i
fremtiden?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 18:24

> [...]
> bruges. Det der eSATA derimod, det er da ikke noget, vi kan bruge, er
> det vel? Er der udsigt til, at det er noget, Apple vil understøtte i

Fint ja, og velbekomme

Larmen er omtalt i "opfølgeren", og du har ret i, at eSATA kan vi ikke
bruge, da vore maskiner ikke har en sådan udgang.

Jeg ville da også helst ha´ en FW-disk, men til den pris nøjes jeg gerne
med USB.

Om man ka´ smække et eSATA-kort i de stationære, véd jeg faktisk ikke,
men det stoler jeg på, andre véd

Om Apple har tænkt i de baner har jeg ingen anelse om.

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-12-07 18:51

Henrik Münster wrote:

> [...]
> bruges. Det der eSATA derimod, det er da ikke noget, vi kan bruge, er
> det vel? Er der udsigt til, at det er noget, Apple vil understøtte i

Man kan købe et eSATA ExpressCard, som virker til MBP. Jeg er ikke vild
med den slags kort, men hastigheden med eSATA er jo tillokkende ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 19:38

> Man kan købe et eSATA ExpressCard, som virker til MBP. Jeg er ikke vild
> med den slags kort, men hastigheden med eSATA er jo tillokkende ;)

Og kan vi gamlinger, der kun har tårne også købe et?

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 27-12-07 21:23

Morten Lind wrote:

> Og kan vi gamlinger, der kun har tårne også købe et?

Pas. Jeg har desværre ikke haft 'tid' til både at købe en MacBook Pro og
en MacPro i dette år, så jeg ved ik' noget om tårne.

'esata pci power mac' på google kan måske hjælpe...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-07 21:29

> Pas. Jeg har desværre ikke haft 'tid' til både at købe en MacBook Pro og
> en MacPro i dette år, så jeg ved ik' noget om tårne.
>
> 'esata pci power mac' på google kan måske hjælpe...

Hæ, hæ....det var pænt af dig, tak

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-07 19:50

> Man kan købe et eSATA ExpressCard, som virker til MBP. Jeg er ikke vild
> med den slags kort, men hastigheden med eSATA er jo tillokkende ;)

Tak. Det vil jeg da have i baghovedet. Kan man få en billig harddisk, så
er det jo en mulighed. Jeg går ud fra, at f.eks. en harddisk med
FireWire 800 er noget dyrere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-12-07 19:52

> Nu plejer jeg at foretrække FireWire

Ja, Firewire er langt at foretrække. USB2 går i kravl så snart der
kommer lidt belastning på bussen, mens Firewire styrer trafikken
perfekt, hvilket især gør sig gældende ved transport af store mængder
data til og fra eks. eksterne diske.

--
Mvh Martin