/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
hosts fil på Mac?
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 22:16

Hej,

Åndssvagt spørgsmål sikkert...

I forbindelse med at jeg har problemer med at tilgå en masse domæner
som ligger hostet hos gigahost.dk har jeg spurgt mig for i diverse
nyhedsgrupper...

Message-ID:   <476e280b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>

Nogle har antydet at min hosts fil kunne være kapret. Kender kun til
hostsfilen fra Windows miljøet. Spotligt finder ikke noget hosts på
Mac'en her.

Hvordan undersøger jeg evt. problemer med host kapring eller DNS kapring?

Eller er vi helt ude i MacHampen (Synes selv det lyder sådan)


--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


 
 
Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 22:17

On 2007-12-23 22:16:24 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> I forbindelse med at jeg har problemer med at tilgå en masse domæner
> som ligger hostet hos gigahost.dk har jeg spurgt mig for i diverse
> nyhedsgrupper...

Message ID kom vist ikke med. Hvis nogle skulle være interesserede:

Message-ID:   <476e280b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 22:18

On 2007-12-23 22:17:23 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Message ID kom vist ikke med. Hvis nogle skulle være interesserede:

Hvorfor "#&%€#/"&( kan jeg nu ikke poste en mes. ID?

Message-ID:   <476e280b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Frank E. N. Stein (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 23-12-07 22:35

Palle Jensen skrev:

>> Message ID kom vist ikke med. Hvis nogle skulle være interesserede:
>
> Hvorfor "#&%€#/"&( kan jeg nu ikke poste en mes. ID?

Du har postet den tre gange nu. Du har vist mere end eet problem....

Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 22:57

On 2007-12-23 22:34:59 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Du har postet den tre gange nu. Du har vist mere end eet problem....

Unison f.eks. Jeg kan ikke se linket til Msg. ID'et.



Sorry så

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Adam Sjøgren (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 23-12-07 22:24

On Sun, 23 Dec 2007 22:16:24 +0100, Palle wrote:

> I forbindelse med at jeg har problemer med at tilgå en masse domæner
> som ligger hostet hos gigahost.dk har jeg spurgt mig for i diverse
> nyhedsgrupper...

> Message-ID:   <476e280b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>

> Nogle har antydet at min hosts fil kunne være kapret.

Det virker ikke sådan, din maskine ser ud til at finde 217.116.232.247
for wordpress.dk, hvilket min også gør - og jeg har ingen problemer med
adgangen.

Det virker mere som at de afviser dig i deres ende.

Har du prøvet at telnette direkte til serveren og se hvad svaret er?
F.eks.:

$ telnet wordpress.dk 80
Trying 217.116.232.247...
Connected to wordpress.dk.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.0
Host: wordpress.dk

HTTP/1.1 200 OK
Date: Sun, 23 Dec 2007 21:20:29 GMT
Server: Apache/2.2.3 (Debian)
X-Powered-By: PHP/4.4.7-0.dotdeb.1
Last-Modified: Sun, 23 Dec 2007 20:51:42 GMT
Connection: close
Content-Type: text/html; charset=UTF-8

[..webside..]

(Du skriver "telnet wordpress.dk 80" retur, "GET / HTTP/1.0" retur
"Host: wordpress.dk" return to gange, og så kommer svaret fra den anden
ende).

Hvis du får en webside må det være noget din browser sender, som
wordpress.dk ikke kan lide.

Hvis du ikke gør må det være din IP-adresse de ikke kan lide.

> Hvordan undersøger jeg evt. problemer med host kapring eller DNS kapring?

Slår de hostnavne du har problemer op på din maskine og på en anden
maskine og sammenligner?

> Eller er vi helt ude i MacHampen (Synes selv det lyder sådan)

Lidt...


Mvh.

--
"But maybe good is more than the absence of bad." Adam Sjøgren
"See, that's what worries me." asjo@koldfront.dk

Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 23:00

On 2007-12-23 22:24:12 +0100, asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) said:

> (Du skriver "telnet wordpress.dk 80" retur, "GET / HTTP/1.0" retur
> "Host: wordpress.dk" return to gange, og så kommer svaret fra den anden
> ende).
>
> Hvis du får en webside må det være noget din browser sender, som
> wordpress.dk ikke kan lide.

Får blot dette svar:

Last login: Sun Dec 23 09:37:56 on console
Macintosh pallejensen$ telnet wordpress.dk 80
Trying 217.116.232.247...
Connected to wordpress.dk.
Escape character is '^]'.

Og så sker der ikke mere...


--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 23:05

On 2007-12-23 22:24:12 +0100, asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) said:

> (Du skriver "telnet wordpress.dk 80" retur, "GET / HTTP/1.0" retur
> "Host: wordpress.dk" return to gange, og så kommer svaret fra den anden
> ende).



Læste ikke godt nok. Svaret bliver dette:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>403 Forbidden</title>
</head><body>
<h1>Forbidden</h1>
<p>You don't have permission to access /
on this server.</p>
</body></html>
Connection closed by foreign host.



--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Frank E. N. Stein (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 23-12-07 22:31

Palle Jensen skrev:

> Åndssvagt spørgsmål sikkert...
>
> I forbindelse med at jeg har problemer med at tilgå en masse domæner som
> ligger hostet hos gigahost.dk har jeg spurgt mig for i diverse
> nyhedsgrupper...
>
> Message-ID: <476e280b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>
>
> Nogle har antydet at min hosts fil kunne være kapret. Kender kun til
> hostsfilen fra Windows miljøet. Spotligt finder ikke noget hosts på
> Mac'en her.

Det er fordi Finder ikke kigger overalt. Skriv "cat /etc/hosts" i
Terminal, så får du indholdet af din hosts-fil at se.

> Hvordan undersøger jeg evt. problemer med host kapring eller DNS kapring?
>
> Eller er vi helt ude i MacHampen (Synes selv det lyder sådan)

Ja, det lyder sådan. Har du prøvet sådan noget som at tømme cache osv?

Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 22:56

On 2007-12-23 22:31:02 +0100, "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> said:

> Ja, det lyder sådan. Har du prøvet sådan noget som at tømme cache osv?

Jeg har jo ingen problemer med at se siden når jeg gør det igennem en
proxy, så det tror jeg ikke er problemet.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Frank E. N. Stein (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 24-12-07 02:08

Palle Jensen skrev:

>> Ja, det lyder sådan. Har du prøvet sådan noget som at tømme cache osv?
>
> Jeg har jo ingen problemer med at se siden når jeg gør det igennem en
> proxy, så det tror jeg ikke er problemet.

Medmindre det er en transparent proxy, kan det godt have betydning.


Thorbjørn Ravn Ander~ (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 23-12-07 22:36

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> writes:

>> Message ID kom vist ikke med. Hvis nogle skulle være interesserede:
>
> Hvorfor "#&%¤#/"&( kan jeg nu ikke poste en mes. ID?
>
> Message-ID:   <476e280b$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>

Den var med i alle tre indlæg her.

Måske er det for farligt til du må se det selv?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Adam Sjøgren (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 23-12-07 23:05

On Sun, 23 Dec 2007 23:00:23 +0100, Palle wrote:

> On 2007-12-23 22:24:12 +0100, asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) said:
>> (Du skriver "telnet wordpress.dk 80" retur, "GET / HTTP/1.0" retur
>> "Host: wordpress.dk" return to gange, og så kommer svaret fra den anden
>> ende).
>>
>> Hvis du får en webside må det være noget din browser sender, som
>> wordpress.dk ikke kan lide.

> Får blot dette svar:

> Last login: Sun Dec 23 09:37:56 on console
> Macintosh pallejensen$ telnet wordpress.dk 80
> Trying 217.116.232.247...
> Connected to wordpress.dk.
> Escape character is '^]'.

> Og så sker der ikke mere...

Det næste der skal ske er at du taster: "GET / HTTP/1.0" retur "Host:
wordpress.dk" retur retur, som jeg skrev

Hvad svar der kommer tilbage når du har gjort det, er det interessante.


Mvh.

--
"But maybe good is more than the absence of bad." Adam Sjøgren
"See, that's what worries me." asjo@koldfront.dk

Adam Sjøgren (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 23-12-07 23:08

On Sun, 23 Dec 2007 23:05:06 +0100, Palle wrote:

> Læste ikke godt nok. Svaret bliver dette:

> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
> <html><head>
> <title>403 Forbidden</title>
> </head><body>
> <h1>Forbidden</h1>
> <p>You don't have permission to access /
> on this server.</p>
> </body></html>
> Connection closed by foreign host.

Ok, så den Apache der serverer wordpress.dk er sat op til at forbyde dig
adgang - den eneste information den havde at gøre det ud fra var din
IP-adresse og de to linier du tastede ind.

Jeg tror konklusionen er at de har konfigureret deres server til at
afvise requests fra din IP-adresse (eller et IP-adresseområde der
indeholder din).

Send dem en email og spørg hvorfor.


Mvh.

Adam

--
"But maybe good is more than the absence of bad." Adam Sjøgren
"See, that's what worries me." asjo@koldfront.dk

Palle Jensen (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 23-12-07 23:14

On 2007-12-23 23:07:50 +0100, asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) said:

> Send dem en email og spørg hvorfor.

Done.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Thorbjørn Ravn Ander~ (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 23-12-07 23:17

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Ok, så den Apache der serverer wordpress.dk er sat op til at forbyde dig
> adgang - den eneste information den havde at gøre det ud fra var din
> IP-adresse og de to linier du tastede ind.

Kan muligvis være hvis der bruges virtuelle hosts, hvor man skal have
domænet med i get'en.

Det har jeg aldrig hittet ud af hvorn man gør :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Adam Sjøgren (23-12-2007)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 23-12-07 23:22

On Sun, 23 Dec 2007 23:17:07 +0100, Thorbjørn wrote:

> Kan muligvis være hvis der bruges virtuelle hosts, hvor man skal have
> domænet med i get'en.

> Det har jeg aldrig hittet ud af hvorn man gør :)

Det er det "Host: wordpress.dk"-linien klarer.

Det har været nødvendigt på stort set alle websites i mange, mange år

(Selv hvis Palle Jensen skulle have glemt den linie; jeg får ikke en 403
Forbidden, hvis jeg udelader den, men en 200 OK (med andet indhold,
naturligvis)).


Mvh.

--
"But maybe good is more than the absence of bad." Adam Sjøgren
"See, that's what worries me." asjo@koldfront.dk

Per Rønne (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 24-12-07 07:25

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Nogle har antydet at min hosts fil kunne være kapret. Kender kun til
> hostsfilen fra Windows miljøet. Spotligt finder ikke noget hosts på
> Mac'en her.

Åbn Terminal [findes i /Applications/Utilities/, som du åbner med
cmd-sh-U].

skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.

Og ja, jeg håber at du kender emacs-editoren. Ellers kan du finder
manualen her:

<http://www.gnu.org/software/emacs/manual/>

Du kan også få selve manualen i pdf-format. 561 sider lige til at skrive
ud på din duplex-printer ... det er dog ikke alle faciliteter, du
behøver at sætte dig ind i ... og starter du emacs uden at nævne et
filnavn, kommer du ind på en måde, så du får instrukser om de
almindeligste kommandoer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-12-07 09:13

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.

Jeg mindes svagt "pico" var med OS X. Den er lidt nemmere hvis man bare
lige skal rette en enkelt fil.

Bruger man Emacs, er det vigtigt at vide at "Ctrl-X Ctrl-S" gemmer
filen, og "Ctrl-X Ctrl-C" afslutter.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Per Rønne (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 24-12-07 09:50

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.
>
> Jeg mindes svagt "pico" var med OS X. Den er lidt nemmere hvis man bare
> lige skal rette en enkelt fil.

Medmindre man har emacs eller vi på fingerspidserne .

> Bruger man Emacs, er det vigtigt at vide at "Ctrl-X Ctrl-S" gemmer
> filen, og "Ctrl-X Ctrl-C" afslutter.

Eller ^X^S hhv ^X^C .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Axel Hammerschmidt (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 24-12-07 17:12

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.
>
> Jeg mindes svagt "pico" var med OS X. Den er lidt nemmere hvis man bare
> lige skal rette en enkelt fil.

Eller the vi Editor.

sudo vi /etc/hosts

Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:

<http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>

Jeg bruger den på mine Windows maskiner og den er ret så nyttig. Siderne
loader meget hurtigere og jeg undgår at få virus/rootkits/hijacks fra
avisernes banner reklamer.

Som f.eks omtalt her:

<http://www.version2.dk/artikel/5629>

Det er osse sket med banner fra Borsen.dk og TV/2.

> Bruger man Emacs, er det vigtigt at vide at "Ctrl-X Ctrl-S" gemmer
> filen, og "Ctrl-X Ctrl-C" afslutter.

Man kunne for den sags skyld jo osse bare bruge ed.


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Morten Reippuert Knu~ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 24-12-07 18:55

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
>> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>>
>> > skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.
>>
>> Jeg mindes svagt "pico" var med OS X. Den er lidt nemmere hvis man bare
>> lige skal rette en enkelt fil.
>
> Eller the vi Editor.
>
> sudo vi /etc/hosts
>
> Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
> en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:
>
> <http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>

Du kan paste entry'en ind, men der mangler et par enrties for at den
dutter på Mac OS X. (og de fleste andre unix'er.)

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Axel Hammerschmidt (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 24-12-07 20:16

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> >
> >> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> >>
> >> > skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.
> >>
> >> Jeg mindes svagt "pico" var med OS X. Den er lidt nemmere hvis man bare
> >> lige skal rette en enkelt fil.
> >
> > Eller the vi Editor.
> >
> > sudo vi /etc/hosts
> >
> > Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
> > en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:
> >
> > <http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>
>
> Du kan paste entry'en ind, men der mangler et par enrties for at den
> dutter på Mac OS X. (og de fleste andre unix'er.)

Hvordan det? Bruger websiderne ikke de samme reklameservers?


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Morten Reippuert Knu~ (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-12-07 00:10

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>> >
>> >> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>> >>
>> >> > skriv 'sudo emacs /etc/hosts', retur, så kan du editere i hosts-filen.
>> >>
>> >> Jeg mindes svagt "pico" var med OS X. Den er lidt nemmere hvis man bare
>> >> lige skal rette en enkelt fil.
>> >
>> > Eller the vi Editor.
>> >
>> > sudo vi /etc/hosts
>> >
>> > Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
>> > en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:
>> >
>> > <http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>
>>
>> Du kan paste entry'en ind, men der mangler et par enrties for at den
>> dutter på Mac OS X. (og de fleste andre unix'er.)
>
> Hvordan det? Bruger websiderne ikke de samme reklameservers?

Nej men hosts filen bruges også til andet, els til at fortølle
computeren hvor den selv er samt hvilken vej den skal snakke med
omverdenen.

Det undrer mig at du ikke allerede har kigget i /etc/hosts filen på
din egen computer.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Axel Hammerschmidt (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 25-12-07 20:47

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote in
news:prq545-2aa.ln1@wm.reippuert.dk:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
>> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

<snip>

>>> Du kan paste entry'en ind, men der mangler et par enrties for at den
>>> dutter på Mac OS X. (og de fleste andre unix'er.)
>>
>> Hvordan det? Bruger websiderne ikke de samme reklameservers?
>
> Nej men hosts filen bruges også til andet, els til at fortølle
> computeren hvor den selv er samt hvilken vej den skal snakke med
> omverdenen.

Hva' er det for nogle entries du mener der mangler?

> Det undrer mig at du ikke allerede har kigget i /etc/hosts filen på
> din egen computer.

Sådan ser begyndelsen- og slutningen ud i den seneste på min egen
computer:

# This MVPS HOSTS file is a free download from: #
# http://www.mvps.org/winhelp2002/ #
# #
# Notes: the browser does not read this "#" symbol #
# You can create your own notes, after the # symbol #
# This *must* be the first line: 127.0.0.1 localhost #
# *********************************************************#
# ------------------Updated: 12-10-07----------------------#
# *********************************************************#
# #
# Entries with comments are all searchable via Google. #
# #
# Disclaimer: this file is free to use for personal use #
# only. Furthermore it is NOT permitted to copy any of the #
# contents or host on any other site without permission or #
# meeting the full criteria of the below license terms. #
# #
# This work is licensed under the Creative Commons #
# Attribution-NonCommercial-ShareAlike License. #
# http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ #

127.0.0.1 localhost

#start of lines added by WinHelp2002
# [Misc A - Z]
127.0.0.1 ad.a8.net
127.0.0.1 asy.a8ww.net
127.0.0.1 www.aaa-livedoor.net #[Trojan-PSW.Win32.Maran.ei]
127.0.0.1 www.abcsearcher.com #[Spamdexing][Microsoft.Strider]
127.0.0.1 abc-search.info

[...]

# [XCell Inc]
127.0.0.1 www.emporn.com #[Malicious.Links.Zango]
127.0.0.1 servedby.fathomtech.com
127.0.0.1 www.freeblowjobmovies.us #[Malicious.Links.Zango]
127.0.0.1 www.freeblowjobvideos.us
127.0.0.1 www.mommaporn.com
127.0.0.1 www.pokemonporn.us #[Malicious.Links.Zango]
127.0.0.1 www.wwe-divas.org
127.0.0.1 servedby.xcelltech.com
127.0.0.1 www.xcelltech.com
# [XSC Incorporated]
127.0.0.1 smutvidoftheday.com #[Win32/TrojanDownloader.Agent.NJC]
127.0.0.1 www.smutvidoftheday.com #[SiteAdvisor.smutvidoftheday.com]
127.0.0.1 www.xscincorporated.com
#end of lines added by WinHelp2002

Man lægger den under Windows, i system32\drivers\etc. Den er på 600 - 700
KB.


--
Bates Motel
Vacancy

Morten Reippuert Knu~ (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 25-12-07 23:54

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote in
> news:prq545-2aa.ln1@wm.reippuert.dk:
>
>> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>>
>>> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> <snip>
>
>>>> Du kan paste entry'en ind, men der mangler et par enrties for at den
>>>> dutter på Mac OS X. (og de fleste andre unix'er.)
>>>
>>> Hvordan det? Bruger websiderne ikke de samme reklameservers?
>>
>> Nej men hosts filen bruges også til andet, els til at fortølle
>> computeren hvor den selv er samt hvilken vej den skal snakke med
>> omverdenen.
>
> Hva' er det for nogle entries du mener der mangler?

127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost

>> Det undrer mig at du ikke allerede har kigget i /etc/hosts filen på
>> din egen computer.
>
> Sådan ser begyndelsen- og slutningen ud i den seneste på min egen
> computer:

Din mac selvfølgelig...

> # This MVPS HOSTS file is a free download from: #
> # http://www.mvps.org/winhelp2002/ #
> # #
> # Notes: the browser does not read this "#" symbol #
> # You can create your own notes, after the # symbol #
> # This *must* be the first line: 127.0.0.1 localhost #
> # *********************************************************#
> # ------------------Updated: 12-10-07----------------------#
> # *********************************************************#
> # #
> # Entries with comments are all searchable via Google. #
> # #
> # Disclaimer: this file is free to use for personal use #
> # only. Furthermore it is NOT permitted to copy any of the #
> # contents or host on any other site without permission or #
> # meeting the full criteria of the below license terms. #
> # #
> # This work is licensed under the Creative Commons #
> # Attribution-NonCommercial-ShareAlike License. #
> # http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ #
>
> 127.0.0.1 localhost

Alle de nedenstående kan du roligt tilføje til /etc/hosts

> #start of lines added by WinHelp2002
> # [Misc A - Z]
> 127.0.0.1 ad.a8.net
> 127.0.0.1 asy.a8ww.net
> 127.0.0.1 www.aaa-livedoor.net #[Trojan-PSW.Win32.Maran.ei]
> 127.0.0.1 www.abcsearcher.com #[Spamdexing][Microsoft.Strider]
> 127.0.0.1 abc-search.info
>
> [...]
>
> # [XCell Inc]
> 127.0.0.1 www.emporn.com #[Malicious.Links.Zango]
> 127.0.0.1 servedby.fathomtech.com
> 127.0.0.1 www.freeblowjobmovies.us #[Malicious.Links.Zango]
> 127.0.0.1 www.freeblowjobvideos.us
> 127.0.0.1 www.mommaporn.com
> 127.0.0.1 www.pokemonporn.us #[Malicious.Links.Zango]
> 127.0.0.1 www.wwe-divas.org
> 127.0.0.1 servedby.xcelltech.com
> 127.0.0.1 www.xcelltech.com
> # [XSC Incorporated]
> 127.0.0.1 smutvidoftheday.com #[Win32/TrojanDownloader.Agent.NJC]
> 127.0.0.1 www.smutvidoftheday.com #[SiteAdvisor.smutvidoftheday.com]
> 127.0.0.1 www.xscincorporated.com
> #end of lines added by WinHelp2002
>
> Man lægger den under Windows, i system32\drivers\etc. Den er på 600 - 700

det ved jeg, den synes iøvrigt lidt stor for sådan en smule text.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Axel Hammerschmidt (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 26-12-07 01:01

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote in
news:79e845-o4i.ln1@wm.reippuert.dk:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote in
>> news:prq545-2aa.ln1@wm.reippuert.dk:
>>
>>> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>>>
>>>> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>>
>> <snip>
>>
>>>>> Du kan paste entry'en ind, men der mangler et par enrties for at
>>>>> den dutter på Mac OS X. (og de fleste andre unix'er.)
>>>>
>>>> Hvordan det? Bruger websiderne ikke de samme reklameservers?
>>>
>>> Nej men hosts filen bruges også til andet, els til at fortølle
>>> computeren hvor den selv er samt hvilken vej den skal snakke med
>>> omverdenen.
>>
>> Hva' er det for nogle entries du mener der mangler?
>
> 127.0.0.1 localhost
> 255.255.255.255 broadcasthost
>::1 localhost
> fe80::1%lo0 localhost

Mange tak.

>>> Det undrer mig at du ikke allerede har kigget i /etc/hosts filen på
>>> din egen computer.
>>
>> Sådan ser begyndelsen- og slutningen ud i den seneste på min egen
>> computer:
>
> Din mac selvfølgelig...

OK.

<snip>

>> Man lægger den under Windows, i system32\drivers\etc. Den er på 600 -
>> 700
>
> det ved jeg, den synes iøvrigt lidt stor for sådan en smule text.

Ja, men der er nu mange hosts. Og mange af dem er specifikke for Windows.
De kunne sikkert fjernes - men så forsvinder lidt af fidusen ved det, at
det er nemt.

Jeg plejer bare at smide filen direkte i mappen fra en administrator
konto, så passer tilladelserne i NTFS. Det er jo ikke så smart hvis der
kunne ændres i HOSTS uden tilladelser.

Med W2K og XP skal man ind og lave noget i registreringsdatabasen ellers
kommer Windows til at køre langsomt.

Hvordan er det med OS X?

Folk der har Windows på deres Mac burde kigge på det. Især efter det der
skete med en banner på Ekstrabladets site.


--
Bates Motel
Vacancy

Per Rønne (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-12-07 06:05

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Hvordan er det med OS X?

Jeg kører ikke med en så voldsomt udvidet host-fil, hvis eneste formål
er at 'umuliggøre' visse urls.

> Folk der har Windows på deres Mac burde kigge på det. Især efter det der
> skete med en banner på Ekstrabladets site.

Windows på Mac bruger slet ikke /etc/hosts. Her skal man gøre nøjagtig
som man ville gøre på en hvilken som helst anden Windows-maskine.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Reippuert Knu~ (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 26-12-07 20:33

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Med W2K og XP skal man ind og lave noget i registreringsdatabasen ellers
> kommer Windows til at køre langsomt.
>
> Hvordan er det med OS X?

Der skal ikke dimses. 10.3 og nyere kigger i /etc/hosts før der
kigges i DNS.


--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Axel Hammerschmidt (03-11-2008)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 03-11-08 03:16

On Wed, 26 Dec 2007 20:33:16 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:
>
> > Med W2K og XP skal man ind og lave noget i registreringsdatabasen ellers
> > kommer Windows til at køre langsomt.
> >
> > Hvordan er det med OS X?
>
> Der skal ikke dimses. 10.3 og nyere kigger i /etc/hosts før der
> kigges i DNS.

Der skal muligvis laves noget med NetInfo?

På Apples hjemmeside står der noget om:

sudo niload hosts . < hosts.txt

http://support.apple.com/kb/TA27291?viewlocale=en_US

Men i sig selv blokerer det ikke for reklamerne - og ventetiden.

Jeg var nød til osse at overskrive /etc/hosts med "min egen" fil,
hosts.txt. Ellers blev reklamerne ikke blokeret.

Men se så her:

http://inet.uni2.dk/~axelh/NoAdds.pdf

Dejligt!

Her er min nuværende hosts fil:

http://inet.uni2.dk/~axelh/hosts.txt

Den behøver såmen ikke være så stor, fordi det ikke er nødvendigt at
blokere for alle de hjemmesider med malware.

Jeg skal ha' nogle fler' ad-servere ind, men det hjælp allerede enormt
mht hvor hurtigt siden loader i Firefox 2.0.0.17 på en Pismo med kun 512
MB RAM.


--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-12-07 09:55

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Medmindre man har emacs eller vi på fingerspidserne .

Naturligvis. Nu er vi i en Mac-gruppe, så det tror jeg ikke lige man
har.

>
>> Bruger man Emacs, er det vigtigt at vide at "Ctrl-X Ctrl-S" gemmer
>> filen, og "Ctrl-X Ctrl-C" afslutter.
>
> Eller ^X^S hhv ^X^C .

Du glemmer at forklare din notation.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Per Rønne (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 24-12-07 11:12

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Medmindre man har emacs eller vi på fingerspidserne .
>
> Naturligvis. Nu er vi i en Mac-gruppe, så det tror jeg ikke lige man
> har.

Nu er MacOS X jo gode, gamle UNIX ...

> >> Bruger man Emacs, er det vigtigt at vide at "Ctrl-X Ctrl-S" gemmer
> >> filen, og "Ctrl-X Ctrl-C" afslutter.
> >
> > Eller ^X^S hhv ^X^C .
>
> Du glemmer at forklare din notation.

Det er god gammel standard at bruge ^ til at indikere, at man skal holde
kontroltasten nede, samtidig med at man trykker på det efterfølgende
bogstav. ^C -> kontrol-c.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-12-07 18:23

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Man kunne for den sags skyld jo osse bare bruge ed.

Hvilken editor vil du foreslå din mormor[1] at bruge?

[¡] eller en vilkårligt ældre, ikke-computerkyndig medborger.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Axel Hammerschmidt (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 24-12-07 18:45

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Man kunne for den sags skyld jo osse bare bruge ed.
>
> Hvilken editor vil du foreslå din mormor[1] at bruge?
>
> [¡] eller en vilkårligt ældre, ikke-computerkyndig medborger.

Edlin?


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-12-07 23:20

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

>> Hvilken editor vil du foreslå din mormor[1] at bruge?
>>
>> [¡] eller en vilkårligt ældre, ikke-computerkyndig medborger.
>
> Edlin?

En mulighed, men mener ikke den følger med som standard under OS X.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Per Rønne (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 25-12-07 11:17

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> >> Hvilken editor vil du foreslå din mormor[1] at bruge?
> >>
> >> [¡] eller en vilkårligt ældre, ikke-computerkyndig medborger.
> >
> > Edlin?
>
> En mulighed, men mener ikke den følger med som standard under OS X.

Næh, det er /DOS only/ .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-12-07 23:24

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
> en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:
>
> <http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>
>
> Jeg bruger den på mine Windows maskiner og den er ret så nyttig. Siderne
> loader meget hurtigere og jeg undgår at få virus/rootkits/hijacks fra
> avisernes banner reklamer.

God ide. Jeg har brugt en tilsvarende metode for at slippe for reklamen
nederst i Windows Live Messenger.

Man skal dog være opmærksom på at nogen sites faktisk _checker_ for om
de der rædsomme reklamer kommer. Hvad med Googles tracking metodik - er
der en enkel metode til at slippe af med det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Jørgen Tietze (28-12-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Tietze


Dato : 28-12-07 00:51

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
> > en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:
> >
> > <http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>
> >
> > Jeg bruger den på mine Windows maskiner og den er ret så nyttig. Siderne
> > loader meget hurtigere og jeg undgår at få virus/rootkits/hijacks fra
> > avisernes banner reklamer.
>
> God ide. Jeg har brugt en tilsvarende metode for at slippe for reklamen
> nederst i Windows Live Messenger.
>
> Man skal dog være opmærksom på at nogen sites faktisk _checker_ for om
> de der rædsomme reklamer kommer. Hvad med Googles tracking metodik - er
> der en enkel metode til at slippe af med det?

Hvis du bruger firefox kan tilgøjelsen på <www.noscript.net> hjælpe.

~ Jørgen.

Axel Hammerschmidt (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-12-07 16:29

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Er der nogen der ved om man bare kan kopiere denne hosts fil ind der på
> > en Mac (OS X 10.3.9) - filen er beregnet til Windows:
> >
> > <http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm>
> >
> > Jeg bruger den på mine Windows maskiner og den er ret så nyttig. Siderne
> > loader meget hurtigere og jeg undgår at få virus/rootkits/hijacks fra
> > avisernes banner reklamer.
>
> God ide. Jeg har brugt en tilsvarende metode for at slippe for reklamen
> nederst i Windows Live Messenger.
>
> Man skal dog være opmærksom på at nogen sites faktisk _checker_ for om
> de der rædsomme reklamer kommer.

Det vidste jeg ikke. Hvordan checker de det ved brug af browser? Fører
de statistik over re-directs og hits og sammenligner med besøg?

Jeg ville tro det ikke var muligt at checke om den enkelte besøgende på
en hjemmeside omdirigerer sin browser til 127.0.0.1 i stedet for
ad-serveren. Skulle der kunne foretages en "direkte" tilbagemelding til
hjemmesiden fra ad-serveren?

Og hvad når der sker blokering af cookies? Der er godt nok nogen
hjemmesider der kræver man slår det fra - bl.a Alt om Data's - før siden
virker med alle funktioner.

Det må i øvrigt være det samme med pop-ups. "Pop-up blockers" har da
været brugt længe. Jeg mener enda det findes i IE. Jeg har endnu ikke
mødt en kommerciel hjemmeside - bortset fra bankerne og ved online
betalinger - der kræver at man slår pop-up blockeren fra. Og det er så
af hensyn til een eller anden funktion ved hjemmesiden der ellers ikke
vil virke.

Jeg har da heller ikke Flash installeret på mine Windows bokse. Så
kommer der bare en tom ramme frem hvor der står at jeg kan hente Flash
og et link. Det ignorerer jeg bare.

Men alt i alt, så viser tilfældene for nyelig med Ekstrabladet, TV2 og
Bhutto-videoen, at det er lige så legitimt at bruge en hosts-fil som at
bruge ant-virus.

De kommercielle hjemmesider, der vil undgå indtægtstabet kan lægge
koderne på deres eget domæne - og selv stå til ansvar for
konsekvenserne.

Indtil da, så kan folk som JP/Politikens it-direktør Per Palmkvist
Knudsen stikke deres bannerreklamer virus og trojaner, og deres egne
dårlige undskyldninger, skråt op:

<http://www.version2.dk/artikel/5611>

<http://www.version2.dk/artikel/5629>

Så kan de lære det!


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Peter Farsinsen (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 29-12-07 17:37

Axel Hammerschmidt wrote:

>> Man skal dog være opmærksom på at nogen sites faktisk _checker_ for om
>> de der rædsomme reklamer kommer.
>
> Det vidste jeg ikke. Hvordan checker de det ved brug af browser? Fører
> de statistik over re-directs og hits og sammenligner med besøg?

Det må være muligt at tjekke i DOM'en om et element er loadet, f.eks. om
et div indeholder et billede, et flash-banner eller lignende. Det er dog
noget der afvikles client-side, så det burde også være muligt at 'snyde'
her.

> Jeg ville tro det ikke var muligt at checke om den enkelte besøgende på
> en hjemmeside omdirigerer sin browser til 127.0.0.1 i stedet for
> ad-serveren. Skulle der kunne foretages en "direkte" tilbagemelding til
> hjemmesiden fra ad-serveren?

Nej. Det ville kræve at 'afsendere' hev reklamerne gennem en proxy og så
kan man ikke skelne mellem det rigtige indhold og reklamer. Alternativt
skulle der være kommunikation mellem reklameserveren og indholdsservern
- det tror jeg simpelthen er for dyrt.

> Jeg har da heller ikke Flash installeret på mine Windows bokse. Så
> kommer der bare en tom ramme frem hvor der står at jeg kan hente Flash
> og et link. Det ignorerer jeg bare.

Hvorfor leve i 1990, når nu vi snart skriver 2008?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Axel Hammerschmidt (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-12-07 18:24

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Axel Hammerschmidt wrote:

<snip>

> > Jeg ville tro det ikke var muligt at checke om den enkelte besøgende på
> > en hjemmeside omdirigerer sin browser til 127.0.0.1 i stedet for
> > ad-serveren. Skulle der kunne foretages en "direkte" tilbagemelding til
> > hjemmesiden fra ad-serveren?
>
> Nej. Det ville kræve at 'afsendere' hev reklamerne gennem en proxy og så
> kan man ikke skelne mellem det rigtige indhold og reklamer. Alternativt
> skulle der være kommunikation mellem reklameserveren og indholdsservern
> - det tror jeg simpelthen er for dyrt.

Dejligt!

>
> > Jeg har da heller ikke Flash installeret på mine Windows bokse. Så
> > kommer der bare en tom ramme frem hvor der står at jeg kan hente Flash
> > og et link. Det ignorerer jeg bare.
>
> Hvorfor leve i 1990, når nu vi snart skriver 2008?

Jeg kan nu godt li' det sådan som en hjemmeside så ud i Mosaic i 1992.


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Thorbjørn Ravn Ander~ (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-12-07 01:42

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Nej men hosts filen bruges også til andet, els til at fortølle
> computeren hvor den selv er samt hvilken vej den skal snakke med
> omverdenen.

Kan du ikke uddybe lidt - jeg tror ikke du har ret.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Palle Jensen (25-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 25-12-07 21:30

On 2007-12-23 22:16:24 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

Bare for en god ordens skyld er "gåden" blevet løst.

Fik lige svar fra Gigahost:

----------------------------------------------
Et sekundært system til blokering af ting der vurderes som "farlige"
havde fået dit IP med i puljen. Desværre blev dit IP optaget for lang
tid siden, hvor vi havde begrænset logging information -- så jeg kan
desværre ikke se årsagen til at systemet havde blacklistet det.
----------------------------------------------


--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Per Rønne (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-12-07 06:35

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> On 2007-12-23 22:16:24 +0100, Palle Jensen
> <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:
>
> Bare for en god ordens skyld er "gåden" blevet løst.
>
> Fik lige svar fra Gigahost:
>
> ----------------------------------------------
> Et sekundært system til blokering af ting der vurderes som "farlige"
> havde fået dit IP med i puljen. Desværre blev dit IP optaget for lang
> tid siden, hvor vi havde begrænset logging information -- så jeg kan
> desværre ikke se årsagen til at systemet havde blacklistet det.
> ----------------------------------------------

Måske er dit IP et der tidligere har været [mis]brugt af en anden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Palle Jensen (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 26-12-07 11:32

On 2007-12-26 06:35:15 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Måske er dit IP et der tidligere har været [mis]brugt af en anden?

Ja og Nej. Jeg har "snakket" lidt med dem.

Faktisk forholdte det sig således at ham som sad hos Gigahost selv
havde haft min udbyder engang (perspektivbredbaand.dk) og havde
eksperimenteret med filtrering på deres server. Han havde derfor testet
med IP'ere i et kort range omkring hans (og nu min) IP, og havde bare
aldrig fået fjernet den filtrering.



--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen
If you want to E-mail me then please remove the US President.


Per Rønne (26-12-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-12-07 17:18

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> On 2007-12-26 06:35:15 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:
>
> > Måske er dit IP et der tidligere har været [mis]brugt af en anden?
>
> Ja og Nej. Jeg har "snakket" lidt med dem.
>
> Faktisk forholdte det sig således at ham som sad hos Gigahost selv
> havde haft min udbyder engang (perspektivbredbaand.dk) og havde
> eksperimenteret med filtrering på deres server. Han havde derfor testet
> med IP'ere i et kort range omkring hans (og nu min) IP, og havde bare
> aldrig fået fjernet den filtrering.

Så det var ham der var /the culprit/ .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 29-12-07 17:36

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

>> Man skal dog være opmærksom på at nogen sites faktisk _checker_ for om
>> de der rædsomme reklamer kommer.
>
> Det vidste jeg ikke. Hvordan checker de det ved brug af browser? Fører
> de statistik over re-directs og hits og sammenligner med besøg?

Det ved jeg ikke. Sikkert noget cookiesfnidder. Får reklameserveren
ikke cookien, så får det oprindelige site besked. Det er dog heldigvis
de færreste steder der er sådan noget.

> Det må i øvrigt være det samme med pop-ups. "Pop-up blockers" har da
> været brugt længe. Jeg mener enda det findes i IE. Jeg har endnu ikke
> mødt en kommerciel hjemmeside - bortset fra bankerne og ved online
> betalinger - der kræver at man slår pop-up blockeren fra. Og det er så
> af hensyn til een eller anden funktion ved hjemmesiden der ellers ikke
> vil virke.

Danske Bank's netbank kan klare sig uden popups. Den kan til gengæld
ikke køre i andet end IE.

> Jeg har da heller ikke Flash installeret på mine Windows bokse. Så
> kommer der bare en tom ramme frem hvor der står at jeg kan hente Flash
> og et link. Det ignorerer jeg bare.

Flash har sine fordele, men jeg har en flashblocker i Firefox, det er
fint til mig.

> Indtil da, så kan folk som JP/Politikens it-direktør Per Palmkvist
> Knudsen stikke deres bannerreklamer virus og trojaner, og deres egne
> dårlige undskyldninger, skråt op:

Har Politiken bannerreklamer? Der kan man se:)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Axel Hammerschmidt (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-12-07 18:21

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

<snip>

> Har Politiken bannerreklamer? Der kan man se:)

Ekstrabladet har


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Thorbjørn Ravn Ander~ (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 29-12-07 18:26

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Jeg kan nu godt li' det sådan som en hjemmeside så ud i Mosaic i 1992.

Eftersom udviklingen begyndte i december 1992, og version 1.0 først kom
i 1993, er du måske LIGE konservativ nok :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Axel Hammerschmidt (29-12-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 29-12-07 20:09

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:
>
> > Jeg kan nu godt li' det sådan som en hjemmeside så ud i Mosaic i 1992.
>
> Eftersom udviklingen begyndte i december 1992, og version 1.0 først kom
> i 1993, er du måske LIGE konservativ nok :)

Jeg kan huske, at jeg stod i Bella Centret på Amager til en Kontor og
Data udstilling og kiggede med Mosaic på en amerikansk skolelærers
kalender, som hun havde lagt på skolens hjemmeside. Hun skulle til sin
søsters bryllup den følgende lørdag. Det var muligvis først i 1993.

Bortset fra grafiken, så kunne det lige så godt være Gopher.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Mosaic_(web_browser)>

<http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Gopher>


--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste