Opsigelse af abonnement
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-12-07 20:31

I Dansk Autohjælp´s betingelser står:

Abonnementet er gældende for et år ad gangen.

Jeg ved at med forsikringer er det blevet muligt at opsige 1-2 måneder frem
i tiden imod betaling af et mindre gebyr til trods for at disse også havde
en lignende bestemmelse.

Er der kommet nogle love der ophæver ovenstående betingelse?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,

Fra : Jubii

Dato : 20-12-07 09:36

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde en lignende bestemmelse.
>
> Er der kommet nogle love der ophæver ovenstående betingelse?

Hvorfor skulle der komme en ændring der ophæver en fordel for kunderne?
Mener du ophævelse af betalingen?
Desuden bager justitsministeren på en ændring af aftaleloven som har en
generel regel om at en bindingsperiode kun må være 6 måneder for et løbende
abonnement, med et opsigelsesvarsel på 1 måned til en måneds udgang.
Forbrugerombudsmanden har anbefalet at ændringen skulle gælde med
tilbagevirkende kraft. (med overgangsregler).

Fra : Birger.Host@gmail.co~

Dato : 20-12-07 13:37

On 19 Dec., 20:30, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> [...]
> fortelt, gas-varme, toilet, 2 siddegrupper som kan omdannes til soveplads,
> god plads til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og

Hej Per!

I forbrugeraftalelovens § 25 står der"Ved aftaler om en løbende
forpligtelse for den erhvervsdrivende til mod vederlag at foretage
tilsyn eller vedligeholdelse af fast ejendom eller løsøre, at udføre
vagt- eller redningstjeneste, at give undervisning, at udføre
bogførings-, regnskabs- eller revisionsvirksomhed, at yde legemspleje
eller at yde andre lignende tjenester kan forbrugeren, når der er gået
9 måneder efter aftalens indgåelse, opsige aftalen med 3 måneders
varsel til udgangen af en måned." Når du således har været medlem hos
Dansk Autohjælp i 9 måneder, kan du altid opsige aftalen med 3
måneders varsel uden yderligere gebyrer. § 25 er indsat i
forbrugeraftaleloven med virkning fra 1. oktober 2004.

vh Birger