hel parmaskinke
Fra : Jens Nielsen

Dato : 19-12-07 06:57

jeg har fået en hel parmaskinke med ved egentligt ikke rigtigt hvad jeg skal
gøre med den.

har altid fået parmaskinke til melon og det er jo dejligt, men den er meget
svær at skære ud i tynde skiver.

har i nogle gode foreslag så den ikke går til spilde?

mvh
jens

Fra : Ellen 01

Dato : 19-12-07 00:07

On 19 Dec., 06:57, "Jens Nielsen" <jensniel...@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> svær at skære ud i tynde skiver.
>
> har i nogle gode foreslag så den ikke går til spilde?

Hej Jens
Parma skinke og Mozzarella ost er også fantastisk... Men du siger at
det er svært at skære den ud.. vi har også en skinke. Og den har vi et
skinkestativ til..Har du et sådan.. Og så skal du prøve at skære den
ud med en lang Filet kniv.. Og husk at skære kanterne og fedtet af..
skråt..
Med venlig hilsen Ellen www.italien-ferie.dk

Fra : Ole Andersen

Dato : 19-12-07 09:31

Pizza med parmaskinke og gongonzola er en klassisker......

Fra : Knagsted

Dato : 19-12-07 14:11

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget svær at skære ud i tynde skiver.
>
> har i nogle gode foreslag så den ikke går til spilde?

Få den balsameret og skænk den til Randers Kunstmuseum!
;)

Fra : Margrete Johansen

Dato : 19-12-07 19:00

Som en lækker, lille, lun forret - skær papirstynde skiver - tril en skive
om en kammusling og en om en udstenet dadel, sæt en tandstikker i - steg dem
på panden i varm olie - uhm, sprød og dejlig - drys med friskkværnet peber.
Du kan jo lave så mange du har lyst til....

Eller - de mere seje dele og de dele du ikke har lyst til at spise som de
er, kan du jo koge med i en suppe eller bruge som du ellers ville bruge et
lille stykke kogebacon - en vildtret, en oxegryde - ja, der er masser af
muligheder.

margrete/ www.smagsuniverset.dk