Så længe dette foregår......
Fra : lh

Dato : 18-12-07 16:55

........ vil dyremishandling stadig være aktuelt.

Jeg købte denne uge et ugeblad da jeg trængte til at slappe af og læste et
brev i en brevkasse, som jeg her vil citere, eller gengive:

"Jeg har et stort problem med vores datter, som kommer her jævnligt med sine
to små børn. Hun er simpelthen hård ved vores hund. Hvis den kommer og
snuser, som hunde jo gør, slår hun den hårdt over snuden, og hun har også
lært sin søn på syv år, at han bare kan sparke til hunden, hvis den står i
vejen for ham. Hun har selv hund, som bliver opdraget meget strengt, det er,
fordi hun engang kom sammen med en mand, som behandlede sin hund hårdt.
Men vi er meget glad for vores hund - nu da vi ikke længere har børn
hjemme, betyder den jo ekstra meget for os.
Jeg har sagt det til min datter én gang, og da blev hun meget vred og vi kom
op at skændes.
Nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, for jeg vil jo ikke miste kontakten til
min datter og hendes børn, men jeg kan ikke bare se på at hun kommer her og
bestemmer over hunden."

Hundemor.

Svaret er:
Det er svært, for hvis valget står mellem din datter og dine børnebørn og på
den ene side og hunden på den anden, så er der jo ingen tvivl om hvad du
skal vælge.
Men du kan heller ikke udsætte hunden for mishandling, for det er dårligt
for den og for jer og forresten også for dine børnebørn, som åbenbart har
lært, at hunde skal man slå og sparke. Altså må du sørge for, at hunden ikke
kommer i kontakt med din datter, når hun besøger jer. Hvis I har et ekstra
værelse, så luk den ind der med en blød kurv, legetøj og lidt godbidder.
Hvis den skal ud og fodres og luftes, så tag den i snor, når i passerer
datteren og børnene, og ros hunden overdådigt, når den endelig kan slippe
for sin stuearrest."

Citat slut.

Svaret til hundemoderen er som sådan godt nok, det er ikke det, men jeg kan
godt fortælle at INGEN og heller ikke min børn eller børnebørn skulle
behandle min hund sådan eller nogen anden for den sags skyld når jeg så på
det. Så længe der stadig findes voksne mennesker der lære deres børn at
behandle dyr dårligt vil dyremishandling blive ved med at finde sted. Jeg
bliver så vred og frustreret og ked af det over at læse sådan noget.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-12-07 17:16

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyremishandling blive ved med at finde sted. Jeg bliver så vred
> og frustreret og ked af det over at læse sådan noget.

Jeg kan godt forstå, at du er frustreret over at læse om sådan
noget. Hvad er den datter dog for et menneske ? Der var lige én der
skulle behandle min hund på den måde. Da vi havde Asia, var vi da
heldigvis ikke ude for den slags, børn og børnebørn elskede den
hund.

Nu har vi så ikke hund mere men kat, og det er stensikkert at hvis
der kom nogen i mit hus, det være sig familie eller fremmede der
behandlede min kat på den måde, så blev de bedt om at gå deres vej.
De *må* være her, men katten *skal* være her - SÅDAN

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 18-12-07 17:25

> [...]
> kat på den måde, så blev de bedt om at gå deres vej. De *må* være her, men

'

Det skulle heller ikke foregå her hos mig, ingen skulle røre hverken mine
katte eller min hund. Jeg kan bare ikke klare at man behandler dyr så
dårligt. Heldigvis har min søn og deres børn det fint med mine dyr.

lh

Fra : Kasper

Dato : 18-12-07 17:47

> [...]
> behandle dyr dårligt vil dyremishandling blive ved med at finde sted. Jeg
> bliver så vred og frustreret og ked af det over at læse sådan noget.

Samme holdning her !!

Jeg oplevede da vi var i paris og inde at se eifel tårnet, der er massere af
duer at både voksne og børn lokkede duer til på, for når de så kom at se
hvor langt de kunne sparke dem.
Endvidere var der nogle børn der legede deres mærkelige leg mens forældre
grinede og opfordrede dem til det...

Jeg ved godt det ikke er en hund, men stadig et dyr man skal behandle med
respect... men dybt forkasteligt da der slet ingen varetager dem, hunden her
hare da en voksen, der dog må have forsømt opdragelsen på barnet!

Kasper

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 18-12-07 19:27

hej hundemor

jeg kan godt følge dig og din irritation over din datter og hendes manglende
medfølelse.
men hvis man skal finde en løsning der er tålelig for jer begge og som ikke
skal ende i et skaænderi, kunne det så ikke være en ide at lukke hunden væk
mens datteren og hendes børn er der.
fx i en baggang eller soveværelse hvor hunden får fred og hvor du også får
fred mens datteren er der, så kan det jo være at hun spørger hvorfor den er
væk og der kan du jo blot sige at i ikke er enige om behandlingen af hunden.
Det ved jeg at min mor gør med hendes hund hvis der kommer gæster som evt
ikke kan lide hund, så får hunden lidt godbidder med i soveværelset og så
ligger den og hygger sig der, med de gode sager.
hilsen dorthe

Fra : Kasper

Dato : 18-12-07 19:43

"Dorthe Jensen" <dorthe@FJERNjensenogsoerensen.dk> wrote in message
> [...]
> ikke kan lide hund, så får hunden lidt godbidder med i soveværelset og så
> ligger den og hygger sig der, med de gode sager.

Der er nu ingen der slår vores hund, eller der får lov til det

Kasper

Fra : Leyna

Dato : 19-12-07 02:11

On Tue, 18 Dec 2007 16:55:08 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

>Svaret til hundemoderen er som sådan godt nok,

Det er jeg totalt uenig i. Hvorfor skal hunden smides ud fordi en gæst
har et forkvaklet forhold til dyr? Hunden bor der, og det må gæster
(uanset om det er familie eller ej) sg* respektere.

Hvis jeg mente at børn skulle opdrages hårdt, så ville det måske osse
være i orden at jeg sparkede til dem eller gav dem en ordentlig en på
lampen? Nej, vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 19-12-07 03:30

> [...]

> behandle dyr dårligt vil dyremishandling blive ved med at finde sted. Jeg
> bliver så vred og frustreret og ked af det over at læse sådan noget.

Havde det være her så var datteren sku røget ud lige på stedet

Erik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-12-07 14:03

OZ3BTO wrote:

> Havde det være her så var datteren sku røget ud lige på stedet

Njahh ændre holdning eller bliv væk

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!