Vin Solengo 2002
Fra : Bo

Dato : 17-12-07 16:01

Solengo, Tenuta de Argiano, Toscana IGT, Italien 2000 - 399,95
kr.,
Philipson Wine
En stor rødvin skabt på Cabernet, Merlot og Syrah. Den kommer fra
Brunello-huset Argiano, men den er ikke spor Brunello, endsige
italiensk. Det er en flot vin i international stil, meget lækker,
meget harmonisk og meget frugtagtig. Og meget holdbar. Den kan
udmærket drikkes nu - det gjorde vi ved smagningen i fredags under
vingårdsejerens besøg - men den kan også gemmes i fem-ti år.

Jeg købte 12 fl i 2005 á 129 Dkk hos Philipson Wine og åbnede i
weekenden en flaske til Gorgonzola/Rochefort ost med tilbehør. Vinen
er ekstrem sort og tyk, stadig med garvesyre. Jeg synes det er synd
at
drikke den nu, så jeg gemmer den som Philipson anbefaler, men den
opbevares desværre i en meget høj temperatur nemlig i en reol oppe
under loftet, jeg har ingen kælder og temperaturen sniger sig op på
30°C om sommeren her i Middelhavsland. Ja der var ingen bundfald, men
proppen knækkede ved optræk som alle Prins Henriks Cahor-vine gjorde
for Irma kunder. Hvad kan I anbefale ?
vh Bo

Fra : F.Kold

Dato : 18-12-07 08:45

> [...]
>under loftet, jeg har ingen kælder og temperaturen sniger sig op på
>30°C om sommeren her i Middelhavsland. Hvad kan I anbefale ?

Har du ingen kælder til opbevaring af vin, så kan du med fordel opbevare den
i bunden af dit klædeskab. Der er mørkt, og temperaturen svinger ikke nær så
meget, som oppe under loftet.