Opskrift på god oksekødssuppe ?
Fra : Autocadster

Dato : 17-12-07 10:26

Har 2kg oksespidsbryst, som jeg forestillede mig kunne bruges

Nogen der kan en rigtig god opskrift ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : Autocadster

Dato : 17-12-07 12:28

Autocadster forklarede den 17-12-2007:
> Har 2kg oksespidsbryst, som jeg forestillede mig kunne bruges
>
> Nogen der kan en rigtig god opskrift ?

Hvad drikker man i øvrigt til denne suppe ?

--
Venlig hilsen
Autocadster / 2620

Fra : mcloud

Dato : 17-12-07 14:32

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Har 2kg oksespidsbryst, som jeg forestillede mig kunne bruges
>
> Nogen der kan en rigtig god opskrift ?

Hej

Put 4-5 liter vand i suppegryden og kom dit kød og evt. et par kraftben
ned i vande ,
kog op og skum urenheder af.
kom derefter 2-3 gulerødder ,
? knoldselleri ,
porregrønt ,
1 pastinak og persillerod,
og et par laurbærblade og salt

Kog sagte et par timer eller til kødet er mørt.

kom så frisk groft
skåret selleri tern,
gulerødder i skiver,
pastinak i tern,
persillerod i tern,
og snittede porrer på og kog sagte til grøntsagerne er møre,
kom derefter kød og melboller på og server rygende varm med flüte .

Jeg skærer altid kødet i mundrette tern og smider i gryden også

god fornøjelse og glædelig jul
mvh mcloud