iTV skærm?
Fra : Henrik

Dato : 14-12-07 16:46

Er det bare mig eller...

Hvorfor anbefaler Apple ikke på deres eget website at bruge Apple 23
tommer fladskærm til deres iTV?

Widescreen TV
Apple TV works with widescreen TVs, from a variety of manufacturers,
capable of:

Klik "manufacturers"

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B723640&node=home/shop_ipod/family/apple_tv

De har ikke inkluderet deres egen skærm... Virker skærmen ikke eller
hvad er meningen?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-12-07 19:24

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> wrote:

> [...]
> co=7B723640&node=home/shop_ipod/family/apple_tv
>
> De har ikke inkluderet deres egen skærm... Virker skærmen ikke eller hvad

Meningen er at det ikke er et fjernsyn .... og ikke har HDMI eller
Component ingang ...

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 16-12-07 02:50

On Dec 15, 7:23 pm, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel)
wrote:

> Meningen er at det ikke er et fjernsyn .... og ikke har HDMI eller
> Component ingang ...
>
> /thomas

Æv, Havde lige regnet med at iTV også fungerede som reciever, sådan at
der
kun skulle et stykke monitor tilsluttes.. Er iTV så kun en disk med
internet adgang?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-07 11:09

> [...]

> der
> kun skulle et stykke monitor tilsluttes.. Er iTV så kun en disk med

1: Produktet du åbenbart mener hedder Apple TV.
2: Læs lidt her: <http://www.apple.com/appletv/> Så har du måske en
bedre ide til hvad produktet kan og ikke kan.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-12-07 11:49

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> 1: Produktet du åbenbart mener hedder Apple TV.
> 2: Læs lidt her: <http://www.apple.com/appletv/> Så har du måske en
> bedre ide til hvad produktet kan og ikke kan.

Basalt er det en iPod til dit tv frem for en ipod til dine
hovedtelefoner.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-07 15:01

På dansk http://www.apple.com/dk/appletv/
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik

Dato : 17-12-07 08:08

On Dec 16, 3:01 pm, nospam0...@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen)
wrote:

> På danskhttp://www.apple.com/dk/appletv/
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

ahhh... tak!

Men de skriver at Apple TV automatisk syncroniserer med dit iTunes
arkiv. Kan dette slås fra?
(jeg vil ikke have 40/160gb film/musik osv til at fylde på min
laptop.)

Kan mine to Lacie L2 eksterne hardrives (250gb/320gb) kobles på Apple
TV?
(har har pt. alt mit musik og en del film)

Kan den kobles på Apples egen skærm? (ser næsten aldrig TV alligevel)

En skam den ikke har DVD afspiller...

Jeg håber virkelig at de kommer med en større hardisk og en DVD
afspiller indbygget til næste
macworldexpo i januar!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-07 17:50

> [...]

> arkiv. Kan dette slås fra?
> (jeg vil ikke have 40/160gb film/musik osv til at fylde på min

Nej, Apple TV kan kun spille indhold som ligger i dit iTunes bibliotek.
Du kan ikke manuelt flytte ting frem og tilbage imellem din maskine og
Apple TV'et.

> Kan mine to Lacie L2 eksterne hardrives (250gb/320gb) kobles på Apple
> TV?
> (har har pt. alt mit musik og en del film)

nej.

> Kan den kobles på Apples egen skærm? (ser næsten aldrig TV alligevel)

måske, med en HDMI -> DVI adapter.

> En skam den ikke har DVD afspiller...

Apple vil sælge indhold via iTunes store .... så det får den ikke.

> Jeg håber virkelig at de kommer med en større hardisk og en DVD
> afspiller indbygget til næste

Den er der allerde, det hedder en Mac Mini.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-12-07 21:18

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> wrote:

> Men de skriver at Apple TV automatisk syncroniserer med dit iTunes
> arkiv. Kan dette slås fra?

Ja, det er jo en iPod.

> (jeg vil ikke have 40/160gb film/musik osv til at fylde på min
> laptop.)

du kan ikke synce noget ind som du ikke har på det iTunes bibliok du
syncer fra

> Kan mine to Lacie L2 eksterne hardrives (250gb/320gb) kobles på Apple
> TV?
> (har har pt. alt mit musik og en del film)

nej

> Kan den kobles på Apples egen skærm? (ser næsten aldrig TV alligevel)

dunno

> En skam den ikke har DVD afspiller...

Køb en macmini det lyder som om det er sådan en du søger.

> Jeg håber virkelig at de kommer med en større hardisk og en DVD
> afspiller indbygget til næste
> macworldexpo i januar!

Det tror jeg ikke der gør. Dte er ikke en mediecenter PC, det er en
iPod.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-12-07 21:25

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> writes:

> En skam den ikke har DVD afspiller...

Det betyder nok en del med hensyn til dimensioneringerne - sårn en dims
fylder jo i kabinettet (og så er de helt fri for at bekymre sig om at
folk klager over at de vil se deres film på dimsen).
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik

Dato : 20-12-07 02:15

On Dec 17, 9:17 pm, Morten Reippuert Knudsen <s...@reippuert.dk>
wrote:

> [...]
>
> --
> Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>
>
> Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Tak for svarende selv om det er ret skuffende...

Jeg forstår ikke hvilken berettigelse Apple TV har... 2-3000 kr for en
sationær ipod.

Fjollet!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 11:18

> [...]

> Tak for svarende selv om det er ret skuffende...
>
> Jeg forstår ikke hvilken berettigelse Apple TV har... 2-3000 kr for en

Nej, faktisk ikke. Vi er faktisk hold på med at se Live fjernsyn hos os.
Alle DVD'er og serier er rippet til Apple TV format og ligger på en
maskine. Det vi vil se bliver synkroniseret til Apple TV'et og så kan
den maskine slukkes eller sættes til at sove. (behøver ikke have en
server stående 24/7) Derudover er det en fantastisk måde at høre sin
musik på anlægget på.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-07 12:48

> [...]

> den maskine slukkes eller sættes til at sove. (behøver ikke have en
> server stående 24/7) Derudover er det en fantastisk måde at høre sin

Apple TV har jo heller ikke ligefrem været en salgssucces, så der er nok
mange, der ikke synes, den er pengene værd. Jeg opfatter den lidt som et
niche-produkt. Hvis man vil lige det, den kan, er den alle tiders. Til
gengæld kan den ikke så frygtelig meget, så man skal ikke bare købe den
for at have en eller anden tv-dims. Personligt har jeg bestemt heller
ikke brug for den.
Jeg opfatter også lidt Apple TV som et overgangsprodukt. Der
sker rigtig meget indenfor tv og antenner i disse år. Det er svært at
vide, hvad fremtiden bringer, og hvilke standarder, man skal satse på.
På et tidspunkt får vi uden tvivl high definition tv med digitalt
antennesignal og en form for video on demand. Hvordan det helt præcis
bliver udformet, er svært at sige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 12:52

> [...]
> På et tidspunkt får vi uden tvivl high definition tv med digitalt
> antennesignal og en form for video on demand. Hvordan det helt præcis

njaeh .. det har vi sådan set idag, det hedder DVB-C.

Men det er klart at "video podcast" med tiden vil gå fra at være for en
smal målgruppe til at blive bredere og bredere. Og _der_ er f.eks. et
Apple TV perfekt.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-07 13:05

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> njaeh .. det har vi sådan set idag, det hedder DVB-C.

Og du er helt sikker på, at det er fremtidens standard? Jeg tror bare
ikke, vi har det her i Esbjerg. Jeg var også inde i B&O-butikken for
nylig. Et komplet lyd- og billede-anlæg koster kr. 100.000,-, hvis det
ikke skal være det helt store. Jeg fik heller ikke det indtryk, at det
havde DVB-C. Hvis jeg skal give så mange penge, så skal det ikke være
forældet om to år, og jeg gider heller ikke have løse bokse og ekstra
fjernbetjeninger. Man køber jo B&O for at have en let betjening med én
fjernbetjening.
Så jeg er altså ikke så sikker på, at vi allerede har fremtidens
standard. Den er ikke i fællesantennen, og man kan ikke købe fjernsyn
med den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 13:19

> [...]
> forældet om to år, og jeg gider heller ikke have løse bokse og ekstra
> fjernbetjeninger. Man køber jo B&O for at have en let betjening med én

Nu er B&O ikke kendt for at være "bleeding edge" hvad angår nye
teknologier ...

> Så jeg er altså ikke så sikker på, at vi allerede har fremtidens
> standard. Den er ikke i fællesantennen, og man kan ikke købe fjernsyn
> med den.

Jo, SONY har et par modeller med inbygget DVB-C tuner, og der er andre
på vej. TDC kalder det Selector, men det er i bund og grund DVB-C.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-07 17:49

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Nu er B&O ikke kendt for at være "bleeding edge" hvad angår nye
> teknologier ...

Jeg er overhovedet ikke interesseret i "bleeding edge". Jeg vil bare
købe noget, der kan bruges fremover og ikke som mine forældre, der købte
et stereofjernsyn i 1983 for kort efter at finde ud af, at dansk
fjernsyn havde besluttet sig for at bruge en ny stereo-kodning, som ikke
passede med den tyske, som fjernsynet var lavet til.

> Jo, SONY har et par modeller med inbygget DVB-C tuner, og der er andre
> på vej. TDC kalder det Selector, men det er i bund og grund DVB-C.

OK, så det er altså ikke noget, man kan købe endnu. Det svarer lidt til
at sige, at biler i dag kan vise speedometeret projiceret op på
forruden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 19:30

> [...]
>
> OK, så det er altså ikke noget, man kan købe endnu. Det svarer lidt til
> at sige, at biler i dag kan vise speedometeret projiceret op på

Nej det vil jeg ikke sige. DVB-C, S eller T er nødvendigt for at få et
LDC eller plasma fjernsyn til at yde optimalt. Nu kender jeg ikke noget
til B&O men det vil da undre mig hvis de ikke i det mindste har DVB-T
tuner i deres aparater ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-07 00:57

> [...]

> LDC eller plasma fjernsyn til at yde optimalt. Nu kender jeg ikke noget
> til B&O men det vil da undre mig hvis de ikke i det mindste har DVB-T

Min pointe er bare, at det ikke er noget, man bare lige køber. Der er
åbenbart et enkelt mærke, der har DVB-C indbygget, men det er bestemt
ikke almindeligt. Hvis det er tilfældet, så synes jeg ikke, man kan
sige, at det er en teknologi, der "er her". Det kan man først, når den
er almindeligt tilgængelig hos flere fabrikanter til en rimelig pris.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-07 01:04

> [...]
> sige, at det er en teknologi, der "er her". Det kan man først, når den
> er almindeligt tilgængelig hos flere fabrikanter til en rimelig pris.

dvb har normalt været solgt som en set top box, enten via kabel eller
sattelit

=thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-07 13:32

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg opfatter også lidt Apple TV som et overgangsprodukt. Der

Jeg tror at Apple i modsætning til så mange andre virksomheder løbende
laver produkter ud af de ting der er i laboratorierne for at tjene nogen
gysser og for at få kundetilbagemelding i felten på produkterne.

Apple TV er lidt som "Photo iPod" - et skridt inden de er færdige med
den næste og smartere model der kan noget endnu fiksere.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 13:48

> [...]
>
> Apple TV er lidt som "Photo iPod" - et skridt inden de er færdige med
> den næste og smartere model der kan noget endnu fiksere.

jeg kan ikke se hvad de kan gøre for at lave den "fixere" ... folk siger
de gerne vil optage ... ok, men hvilken standard går de med så .. analog
? dvb ? Og hvis du snakker dvb så snakker du også smartkort og CA
moduler og jeg tror ikke Apple har interesse i at lave endnu en settop
box. De vil hellere sælge film via iTunes, og i det øjeblik du kan det
via dit apple tv, evt. leje for en periode og streame det, så tror jeg
der er penge i skidtet. Og det sidste kan de jo gøre med en simpel
update.

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 20-12-07 09:07

On Dec 20, 1:47 pm, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel)
wrote:

> [...]
> via dit apple tv, evt. leje for en periode og streame det, så tror jeg
> der er penge i skidtet. Og det sidste kan de jo gøre med en simpel

Jeg tror du har ret og der var en som nævnte at en MacMini var
løsningen... Helt klart hvad jeg skal have
til mit næste setup...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 19:30

Henrik <meatgoogle@yahoo.com> wrote:

> Jeg tror du har ret og der var en som nævnte at en MacMini var
> løsningen... Helt klart hvad jeg skal have
> til mit næste setup...

Det var vist også mig der sagde det ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-07 19:30

> [...]

> fjernsyn havde besluttet sig for at bruge en ny stereo-kodning, som ikke
> passede med den tyske, som fjernsynet var lavet til.

Tjah, sådan går det jo når man ikke researcher. I vore dage kommer
TV-lyden jo også på radiokanalerne på kabel. Så er det bare i
stereoanlægget med dem.

> OK, så det er altså ikke noget, man kan købe endnu. Det svarer lidt til
> at sige, at biler i dag kan vise speedometeret projiceret op på
> forruden.

Du forveksler vist med et amerikansk kampfly.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-07 01:31

> Du forveksler vist med et amerikansk kampfly.

Man kan da sagtens få en bil med "head up" display, eller hvad det nu
hedder. Det kræver nok, at man vil give to millioner for den med danske
nummerplader, men jeg mener bestemt, det kan fås til nogle af
topmodellerne indenfor de mere prestigefyldte mærker.

<http://www.dinside.no/php/art.php?id=500136>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-07 19:33

> [...]

> de gerne vil optage ... ok, men hvilken standard går de med så .. analog
> ? dvb ? Og hvis du snakker dvb så snakker du også smartkort og CA

De optager da det der kommer ind fra et INDGÅENDE dvi-stik/scartstik
whatever, kunne jeg forestille mig - altså noget der ER grydeklart. Dvs
du skal have en ekstern dekoder.

> [...]
> via dit apple tv, evt. leje for en periode og streame det, så tror jeg
> der er penge i skidtet. Og det sidste kan de jo gøre med en simpel

Du skal bare have båndbredden og de skal have indholdet. Der går ikke
længe før begge dele er en mulighed.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 20:10

> De optager da det der kommer ind fra et INDGÅENDE dvi-stik/scartstik
> whatever, kunne jeg forestille mig - altså noget der ER grydeklart. Dvs
> du skal have en ekstern dekoder.

ja, og så er det ubrugeligt fordi den så ikke nemt kan skifte kanal ...

> Du skal bare have båndbredden og de skal have indholdet. Der går ikke
> længe før begge dele er en mulighed.

jeg har 15 mbit ned fra 1. januar ... mon ikke det er ok til det meste
;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-07 20:33

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> jeg har 15 mbit ned fra 1. januar ... mon ikke det er ok til det meste

Klag! 15 millibit er der ikke meget spas med.

Jeg går selv og kigger efter en anden leverandør - Cybercitys
kundesupport er vejet og fundet for let.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-07 20:36

> Klag! 15 millibit er der ikke meget spas med.
>
> Jeg går selv og kigger efter en anden leverandør - Cybercitys
> kundesupport er vejet og fundet for let.

min shift knap virker sporadisk ...

men ang. cybercity så er det da ikke noget nyt ;)

/thomas