Risikerer man straf?
Fra : Martin

Dato : 14-12-07 10:58

Hvis man ved en fejl ikke har udfyldt sit dagpengekort korrekt?

Eksempelvis hvis man en dag har været syg og derfor modtaget sygedagpenge på
kommunen, og angiver et 0 istedet for et S på dagpengekortet?

Fra : QBIC [6400]

Dato : 14-12-07 13:49

Nej, men du skal oplyse det til din fagforening
Så regulere de det ind så det passer med næste udbetaling.

/ Niels

Fra : Joel

Dato : 14-12-07 14:02

"QBIC [6400]" <niels.henrik@pedersen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Nej, men du skal oplyse det til din fagforening
> Så regulere de det ind så det passer med næste udbetaling.
>
> / Niels

Men husk at gøre det inden a-kassen finder ud af det af sig selv, eller
nøjes du ikke med en løftet pegefinger
Du skriver jo under på tro og love!!

Mvh. JL

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-12-07 15:27

"QBIC [6400]" <niels.henrik@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, men du skal oplyse det til din fagforening
> Så regulere de det ind så det passer med næste udbetaling.

Næppe til fagforeningen, men helt sikkert til a-kassen.

/Per

Fra : Martin

Dato : 14-12-07 15:32

> Næppe til fagforeningen, men helt sikkert til a-kassen.

Og hvis man ikke blev opmærksom på fejlen før de så selv "opdagede" fejlen?

Fra : per christoffersen

Dato : 14-12-07 19:09

> Og hvis man ikke blev opmærksom på fejlen før de så selv "opdagede"
> fejlen?

Det husker jeg ikke præcis, - i praksis er det nok også lidt op til
a-kassen, hvor benhårdt de vil administrere efter reglerne.
Der vil ihvertfald blive tale om tilbagebetaling, og der er også
sanktionsmuligheder i loven ud over det.

/Per

Fra : Peter T.

Dato : 14-12-07 19:33

per christoffersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> Der vil ihvertfald blive tale om tilbagebetaling, og der er også
> sanktionsmuligheder i loven ud over det.

Ja.

/offtopic

Jeg er freelancer og jeg har lavet en del fejl i mine dagpengekort igennem
tiden. Men når jeg har opdaget det, så kontakter jeg a-kassen og så er de
helt ekstremt menneskelige. Og det hjælper meget, hvis man også taler
sukkersødt til dem når man har dem i knoglen.
Disse erfaringer har jeg med a-kasserne FTF-A og hos TL. Dog ved jeg fra
venners og fagkollegers bitre erfaring, at bla. et par af a-kasserne for
selvstændige kan være ekstremt firkantede i deres måde at håndtere reglerne
på. Altså smidigheden er væk.

--
Peter T.