stud jur studiejob
Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-12-07 15:54

Hejsa,

Hvor slås stillinger som stud jur studiejob op?
(altså releventa juridisk studiejob ...)

ras

Fra : Jubii

Dato : 12-12-07 17:18

"rasmus carlsen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvor slås stillinger som stud jur studiejob op?
> (altså releventa juridisk studiejob ...)
>
> ras

Der findes en gruppe der hedder dk.opslag.stillinger, læs fundatsen og se om
det er stedet, ellers spørg i et webbasseret forum.
Jeg er sikker på at andre svar vil være OT.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-12-07 17:22

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om det er stedet, ellers spørg i et webbasseret forum.
> Jeg er sikker på at andre svar vil være OT.

- jeg tænkte ikke på hvilken nyhedsgruppe, sådanne stillinger opslås. Jeg
tænkte på at alle de jurastuderende og jurister, der bruger gruppen her,
kunne henvise til et par job-banker eller lignende.

ras

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-12-07 18:49

rasmus> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
rasmus> news:476009c8$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Der findes en gruppe der hedder dk.opslag.stillinger, læs fundatsen

rasmus> - jeg tænkte ikke på hvilken nyhedsgruppe, sådanne
rasmus> stillinger opslås. Jeg tænkte på at alle de jurastuderende
rasmus> og jurister, der bruger gruppen her, kunne henvise til et
rasmus> par job-banker eller lignende.

Så mange af dem er der virkeligt heller ikke herinde. Men jeg går
udfra at du selv er jurastuderende? På de fleste uddannelses-steder
med arbejdsmangel indenfor, findes opslagene mig bekendt enten
vha. gammeldags opslag, eller ved elektronisk opslag på
uddannelses-stedets hjemmeside. Og er du selv jura-studerende burde du
ikke være i tvivl om hvor du skal kigge. Har i ikke også et blad? DJØF
eller lignende.

Ellers så kan du jo også bare gå i gang med at søge uopfordret hos
advokatfirmaer og hvor ellers de kunne bruge dig. Man behøves ikke at
have set en job-annonce, for at få job samme sted.

Hvis du er arbejdsgiver: Sæt opslag op på uddannelses-stederne. Så har
du ligesom målrettet din annoncering så ufatteligt godt, at du nærmest
ikke kan gøre det bedre andre steder... Og så er det næsten gratis,
bortset fra lidt tidsforbrug.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-12-07 18:52

> - jeg tænkte ikke på hvilken nyhedsgruppe, sådanne stillinger opslås.

Det gør ikke spørgsmålet mindre OT

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-07 19:30

> Det gør ikke spørgsmålet mindre OT

Hvor hulen skulle han ellers spørge?

Mvh Maria

Fra : Jubii

Dato : 12-12-07 19:51

> Hvor hulen skulle han ellers spørge?
>
> Mvh Maria

Hvor det ikke er OT, er du dum?
Gruppen her er i hvertfald ikke til jobsøgning eller jobdebatter, men
selvfølgelig er der jurastuderende der skider på den slags.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-07 20:46

> Hvor det ikke er OT, er du dum?

Elektrikkerne spørger i elgruppen, så det er vel naturligt at jura-folk
spørger i juragruppen. Og jeg kan altså ikke se at det er OT.

Mvh Maria

Fra : Jubii

Dato : 12-12-07 21:43

> Elektrikkerne spørger i elgruppen, så det er vel naturligt at jura-folk
> spørger i juragruppen. Og jeg kan altså ikke se at det er OT.

Forklar hvorfor det ikke er OT, når der findes en speciel gruppe til
stillingsopslag?
Og da spørgeren er direkte ude efter at få et jobtilbud i denne gruppe er
det OT.

Og elektrikere skal også henvises til stillingsopslagsgruppen hvis formålet
er at få et jobtilbud.
Og der findes kun en el-gruppe og det er dk.teknik.el, og det er ikke for
jobsøgning.
Kun een gruppe er til jobsøgning, gæt hvilken.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-07 22:18

> Forklar hvorfor det ikke er OT, når der findes en speciel gruppe til
> stillingsopslag?

Han søgte jo ikke en stilling, men et sted at søge en jurastilling.

Mvh Maria

Fra : Jubii

Dato : 13-12-07 01:48

> Han søgte jo ikke en stilling, men et sted at søge en jurastilling.

Kom nu, ingen udenomssnak, hvor i fundatsen står der hans indlæg ikke er OT?
Og til hans spørgsmål findes der kun det svar jeg gav ham. Andre svar er
også OT.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:34

> Han søgte jo ikke en stilling, men et sted at søge en jurastilling.

- hehe nej det gjorde jeg faktisk ikke. Jeg spurgte helt alment hvor den
type stillinger typisk findes

ras

Fra : -= JF =-

Dato : 12-12-07 23:54

Jubii skrev:

> Forklar hvorfor det ikke er OT, når der findes en speciel gruppe til
> stillingsopslag?
> Og da spørgeren er direkte ude efter at få et jobtilbud i denne gruppe er
> det OT.
Når du nu er færdig med at pudse glorien - så puds for fa'en lige
brillerne!! Manden søger IKKE JOB!

Han søger erfaringer der kan hnvise til *hvor* han med held kan søge job
- og hvor er bedre at søge erfaringer om stud jur-jobs end i en gruppe
som må formodes at flyde over af stud jur'er.

--
Mvh. John

Fra : Jubii

Dato : 13-12-07 01:46

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]

tænkte på at alle de jurastuderende og jurister, der bruger gruppen her,
kunne henvise til et par job-banker eller lignende."

Søger ikke job va', men de blinde skal lede de døve.

> Han søger erfaringer der kan hnvise til *hvor* han med held kan søge job -
> og hvor er bedre at søge erfaringer om stud jur-jobs end i en gruppe som
> må formodes at flyde over af stud jur'er.

Dine formodninger er forkerte både den ene og den anden.

Hans forespørgsel er stadig OT, og der foreligger ingen henvisninger fra dem
der påstår noget andet hvor de finde belæg for deres formodning.
Kom nu, bevis at denne gruppe er til job søgning, job-banksforespørgsler
m.m. i den dur. Naturligvis vil manden have arbejde og troede han kunne
snige det ind her.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:38

> [...]

> tænkte på at alle de jurastuderende og jurister, der bruger gruppen her,
> kunne henvise til et par job-banker eller lignende."

- ja præcis. Henvis til et sted på www hvor sådanne stillinger læses og
opslås

> Søger ikke job va', men de blinde skal lede de døve.

- nej jeg søger ikke job. Bestemt ikke som stud.jur. Jeg er ikke stud jur.
Jeg er slet ikke stud. jeg bruger bare en relevant nyhedsgruppe til et
relevant spørgsmål. Du bruger den tilsyneladende til at afreagere eller føle
dig magtfuld. Svare på spørgsmålet kan du i al fald ikke.

> [...]
> Kom nu, bevis at denne gruppe er til job søgning, job-banksforespørgsler
> m.m. i den dur. Naturligvis vil manden have arbejde og troede han kunne

- naturligvis er jo store ord at bruge, når man ikke ved noget som helst men
blot er skidesur. Det er dine formodninger der er forkerte. Bevares -
gruppen er primært til diskussione af forskellige juridiske temaer, men
hvorfor i al verden skulle man ikke bruge gruppen til at få svar på et
spørgsmål, som ganske givet findes blandt gruppens brugere.

ras

Fra : Jubii

Dato : 13-12-07 15:49

> [...]
> hvorfor i al verden skulle man ikke bruge gruppen til at få svar på et
> spørgsmål, som ganske givet findes blandt gruppens brugere.

Du er altså bare en forbandet spammer, og ikke en skid andet.
Det er ret tydeligt at folk i denne gruppe skider på om et emne er OT, de
fortsætter gladeligt med at ødelægge gruppen.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 15:52

> [...]

> Det er ret tydeligt at folk i denne gruppe skider på om et emne er OT, de
> fortsætter gladeligt med at ødelægge gruppen.

- åh nej

Fra : -= JF =-

Dato : 14-12-07 18:40

Jubii skrev:

> Søger ikke job va', men de blinde skal lede de døve.

Lad mig, for din skyld alene, tydeliggøre meningen:
Han søger ikke hob *her i gruppen*!

> Dine formodninger er forkerte både den ene og den anden.
Du er forkert på så mange måder, og aspirerer tydeligvis til prisen som
årets NRE!
Smut du tilbage i betjentstuen og se om der skulle være lidt kaffe på
thermoen!

--
Mvh. John

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:35

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Når du nu er færdig med at pudse glorien - så puds for fa'en lige
> brillerne!! Manden søger IKKE JOB!

- nemlig

> Han søger erfaringer der kan hnvise til *hvor* han med held kan søge job -
> og hvor er bedre at søge erfaringer om stud jur-jobs end i en gruppe som
> må formodes at flyde over af stud jur'er.

- jeg skal ikke have noget studenterjob. Jeg er bare interesseret i at vide
hvor arbejdsgiver og stud.jur'ere typiskk finder hinanden.

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:33

> Forklar hvorfor det ikke er OT, når der findes en speciel gruppe til
> stillingsopslag?

- fordi det er et spøærgsmål, der formentlig kan besvares af brugere af
denne gruppe. Måske er spørgsmålet stillet før og så kunne jeg finde svaret,
men hvorfor beholde grupperne, når de fleste ting kan findes i arkivet?

> Og da spørgeren er direkte ude efter at få et jobtilbud i denne gruppe er
> det OT.

- jeg er ikke ude efter at få et jobtilbud. Jeg er ude efter et par
hjemmeside, hvor studierelevante jobs for jurastuderende typisk findes
opslået.
ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 10:05

> [...]

> om det er stedet, ellers spørg i et webbasseret forum.
> Jeg er sikker på at andre svar vil være OT.

- der tog du jo fejl men tag dig ikke af det, det kan ske for den bedste
(men bare ikke så tit). Alt tilgivet.

ras

Fra : Christian Madsen

Dato : 13-12-07 00:22

rasmus carlsen skrev den 12-12-2007:
> Hejsa,
>
> Hvor slås stillinger som stud jur studiejob op?
> (altså releventa juridisk studiejob ...)
>
> ras

Tjaa, Aarhus Universitet har en side med jobopslag for stud.jur.'ere:

http://www.jura.au.dk/studievejledning/studjurjob.htm

så er det www.studjur.dk
www.advojob.dk (men her er der vist normalt ikke så meget at hente)

Jeg er sikker på, at Københavns Universitet har lignende jobsider. :)

I øvrigt velkommen til gruppen - Tag dig i øvrigt ikke at Jubii's sure
opstød, uanset hvad du skriver herinde, vil du se, at langt de fleste
blot sidder og scanner gruppen for at kunne give en moralprædiken (der
kommer sikkert også en til dette indlæg) :) - når dette er sagt, kan
man få nogle ret gode diskussioner herinde, hvorfor jeg vil anbefale
dig at bruge gruppen. :)

Læser du på KU, SDU, AAU, eller AU?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Jubii

Dato : 13-12-07 01:54

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkert også en til dette indlæg) :) - når dette er sagt, kan man få nogle
> ret gode diskussioner herinde, hvorfor jeg vil anbefale dig at bruge

Og du er kun her for at ødelægge juragruppen med OT indlæg og svar.
At folk gerne vil have denne juragruppe som en seriøs gruppe til juraDEBAT,
skider folk som dig på.
Dine moralske opstød er uønskede i denne gruppe. At have flere
jurastuderende her med den indstilling er ødelæggende for gruppen. Og du
tror helt sikkert du ved bedre, og har endnu ikke læst fundatsen. Så rådgiv
ikke andre om at gøre som dig.

Fra : Wilstrup

Dato : 13-12-07 09:28

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for gruppen. Og du tror helt sikkert du ved bedre, og har
> endnu ikke læst fundatsen. Så rådgiv ikke andre om at gøre

Jeg synes du går i utroligt små sko her - hvis man ønsker at
blive henvist til noget relevant inden for juraen, så er det
muligvis OT, men det er dog alligevel i nærheden af det
tilladelige. Der står fx heller ikke i fundatsen at du må
skælde folk ud fordi de er OT, men det gør du alligevel, så
hvem der er OT er naturligvis også et spørgsmål om smag, men
ligeledes et spørgsmål om at gå i små sko eller tillade en
smule afvigelse i ny og næ.

Ovenstående er ligeså OT som dit svar og din debatform blot
fordi en person stiller et kort, uskyldigt spørgsmål.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:45

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ovenstående er ligeså OT som dit svar og din debatform blot fordi en
> person stiller et kort, uskyldigt spørgsmål.

- hehe ja nemlig. Jeg sidder og får lidt fornemmelsen af at hr. Jubii helst
så at ingen brugte nyhedsgrupper her (eller nogle andre nyhedsgrupper for
den sags skyld) til noget som helst.

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:44

> [...]

> jurastuderende her med den indstilling er ødelæggende for gruppen. Og du
> tror helt sikkert du ved bedre, og har endnu ikke læst fundatsen. Så

- den indstilling og den formuleringsevne du der fremviser gør dig næppe til
en respekteret bidragsyder.

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 09:43

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Tjaa, Aarhus Universitet har en side med jobopslag for stud.jur.'ere:

- den geografiske placering er ikke fed

> http://www.jura.au.dk/studievejledning/studjurjob.htm
>
> så er det www.studjur.dk

- den kender jeg, men der er kun 1 opslag, så den side er næppe velbesøgt.

> www.advojob.dk (men her er der vist normalt ikke så meget at hente)

- jeg kigger alligevel

> Jeg er sikker på, at Københavns Universitet har lignende jobsider. :)

- ja det skulle man formode, men jeg har sgu ikke fundet dem (endnu)

> [...]
> sikkert også en til dette indlæg) :) - når dette er sagt, kan man få nogle
> ret gode diskussioner herinde, hvorfor jeg vil anbefale dig at bruge

- hehe jo tak. Jeg har brugt gruppen i en del år efterhånden til mange
ting - også til blot at følge med i interessante problemstillinger. Jubii
kan jeg huske fra mange lignende tråde og normalt ingnoerer jeg ham bare
(kan ikke huske hvordan man *plonker*) men nu er jeg sgu blevet træt af ham.

> Læser du på KU, SDU, AAU, eller AU?

- ingen af delene. Jeg arbejder i en hel anden branche og min arbejdsplads
overvejer at ansætte en kvalificeret stud. jur til lettere (ja det er sgu
heftigt nok) sagsbehandling, men da jeg ved at gruppen jo netop ikke er til
stillingsopslag, spurgte jeg hvor på nettet, sådan noget fandt sted

ras

Fra : Christian Madsen

Dato : 13-12-07 12:23

rasmus carlsen skrev den 13-12-2007:
> [...]
> heftigt nok) sagsbehandling, men da jeg ved at gruppen jo netop ikke er til
> stillingsopslag, spurgte jeg hvor på nettet, sådan noget fandt sted

Nu er jeg ikke klar over, hvor stillingen er, men hvis det er i
Jylland, kan jeg kun anbefale at få et opslag på først nævnte side, da
stort set alle fra AU, der leder efter studejob kigger der. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 13-12-07 12:30

> Nu er jeg ikke klar over, hvor stillingen er, men hvis det er i Jylland,
> kan jeg kun anbefale at få et opslag på først nævnte side, da stort set
> alle fra AU, der leder efter studejob kigger der. :)

- det er sgu i københavn ;-()

ras

Fra : A R:nen

Dato : 13-12-07 13:37

"rasmus carlsen" <nospam@nospam.dk> writes:

> - det er sgu i københavn ;-()

Jeg ville nok først og fremmest foreslå opslagstavlerne (der er
adskillige i hver bygning) på Det Juridiske Laboratorium
(studenterbiblioteket) og Studiegården i hver sin ende af
Studiestræde. (Der er så også en masse andre undervisnings- og
administrationslokaler alle mulige steder i nærheden af Frue Plads
hvis man gider.)

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 17-12-07 17:25

rasmus carlsen wrote:
> Hejsa,
>
> Hvor slås stillinger som stud jur studiejob op?
> (altså releventa juridisk studiejob ...)
>
> ras

Udlæningestyrelsen (eller hvad de nu her) søger p.t. et par stykker. Kig
på deres hjemmeside.

/Martin