Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor får man renset sit DSLR?
Fra : Bjarne

Dato : 11-12-07 15:47

Hvem I KBH området kan anbefales, såfremt det er noget man bør gøre. Jeg
synes jeg har lidt skidt på billederne efterhånden, ikke meget, men
irriterende nok...

Findes der er fornuftigt sted at få lavet sådan en omgang?

mvh
Bjarne

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-07 15:51

Bjarne wrote:

> [...]
> irriterende nok...
>
> Findes der er fornuftigt sted at få lavet sådan en omgang?

Hej Bjarne, dit spørgsmål handler om hvor du kan indkøbe en
serviceydelse, derfor hører det hjemme i indkøbs-gruppen - så slet dit
indlæg og genpost det i news:dk.fritid.foto.indkoeb

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-12-07 15:56

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse news:475ea272$0$90265>
> [...]
> irriterende nok...

> Findes der er fornuftigt sted at få lavet sådan en omgang?
har fået det gjort hos CAV

Men gør det selv, det er ligeså godt...

Start med en blæsebold, dem man køber på apoteket... kameraet op stativ , op
med spejlet vend kameraet så evt. støv daler ud af huset. Nu blæser på du
sensor ren med din indkøbte blæsebold(ørebold)..

Siddeer det fast bruger jeg sensor swap som kan købes hos hother..

Mvh Torben

Fra : Bjarne

Dato : 11-12-07 16:04

> [...]
> du sensor ren med din indkøbte blæsebold(ørebold)..
>
> Siddeer det fast bruger jeg sensor swap som kan købes hos hother..

Super, lige det svar jeg havde håbet på. Tak for det.

mvh
Bjarne

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-12-07 16:17

> Super, lige det svar jeg havde håbet på. Tak for det.

Hej

Det er nok ikke nødvendigt at fortælle at der skal være åbnet ind til
sensoren, men jeg gør det nu alligevel, ellers hjælper det ikke

Langgaard

Fra : Finn Emsby

Dato : 11-12-07 18:07

HEJ

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er nok ikke nødvendigt at fortælle at der skal være åbnet ind til
> sensoren, men jeg gør det nu alligevel, ellers hjælper det ikke

Hvor er det dog så skide irriterende, den ene gang efter
den anden og se enkelte personer der sidder og leger IT
professor og KLÅGE-ÅGE.........bare fordi i nu
selv har lært det.
Har i da ikke andet og give jer til end sidde og vente
på at en stakkels person der seriøst stiller et spørgsmål,
og FLUX skal han irettesættes, og have at vide, at han
skal slette indlægget og lægge det over et andet sted.

I burde have bedre ting og give jer til, der er masser
af arbejde til dem der gider arbejde.

MVH
Finn

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-12-07 18:24

"Finn Emsby" <emsby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det dog så skide irriterende, den ene gang efter
> den anden og se enkelte personer der sidder og leger IT
> professor og KLÅGE-ÅGE.........bare fordi i nu
> selv har lært det.

Jeg gav et velment råd!

> [...]
> og FLUX skal han irettesættes, og have at vide, at han
> skal slette indlægget og lægge det over et andet sted.

Jeg har ikke bedt Bjarne slette noget indlæg, og slet ikke irettesat ham.
Men du svarer måske bare generelt?

> I burde have bedre ting og give jer til, der er masser
> af arbejde til dem der gider arbejde.

Ved du om jeg har noget arbejde?

Eller er din viden desangående ligeså mangelfuld som værdien af dit indlæg

Langgaard.

Fra : jakob

Dato : 11-12-07 19:00

> Hvor er det dog så skide irriterende, den ene gang efter
> den anden og se enkelte personer der sidder og leger IT
> professor og KLÅGE-ÅGE.........bare fordi i nu
> selv har lært det.

Lidt mere Klåge-Åge til dig.

Inden du hidser dig mere op skal du nok lige være opmærksom på at det
ikke er helt uvæssentligt hvem du citerer.

Lige nu har du irretesat langgård og jeg har på fornemmelsen at det er
en anden du går efter.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Finn Emsby

Dato : 11-12-07 19:09

Hej.

"jakob" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Nej da, der tager i da fejl, men jeg mente det generelt,
har blot lagt mærke til det igennem lang tid, og man
kan da godt som voksent menneske få sig en forskrækkelse
over og få den slags midt i hovedet, jeg har selv prøvet
det og var ved at løbe bort.
Høflighed koster da heldigvis ikke penge endnu, det har
de da ikke brandskattet

Med venlig hilsen.

Finn Emsby

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-07 19:40

Finn Emsby wrote:

> [...]
> det og var ved at løbe bort.
> Høflighed koster da heldigvis ikke penge endnu, det har

Høflighed er også, at man som nytilkommen bruger lige stikker en finger i
jorden, og sætter sig ind i hvad nyhedsgrupperne er for et medie, inden
man lægger ud med at poste et spørgsmål i den første og bedste gruppe.

Det forholder sig faktisk sådan, at der er tusindvis af brugere, som har
brugt rigtig mange år på at opbygge en hierarki af grupper, så der er
grupper til ehvert emne.

Når en nybegynder poster off-topic i en nyhedsgruppe, så svarer det
faktisk til, at du gik ind på et bibliotek, og med høj røst, så alle kan
høre det, spørger efter, hvor du kan købe øl.

I eksemplet med biblioteket vil stort alle være enige om, at det er dig
der opfører dig uhøfligt, men her i nyhedsgrupperne er det pludselig
omvendt, det er alle dem som er blevet forstyrret af nybegynderens
off-topic spørgsmål, som er uhøflige.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-12-07 21:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Høflighed er også, at man som nytilkommen bruger lige stikker en finger

Vi stopper lige her.

Niels snakker du virkeligt om høflighed ?

Det er du nok en af de få her i gruppen der IKKE forstår betydningen af.

Så måske skulle du bare tie stille, og lad os bruge gruppen.

> Det forholder sig faktisk sådan, at der er tusindvis af brugere, som har
> brugt rigtig mange år på at opbygge en hierarki af grupper, så der er
> grupper til ehvert emne.

Og du tror så du er politimanden der bare skal brokke sig når DU mener
der er sket en fejl, og i resten af tilfældene sviner du folk til.
(Tråden om bedste billede i 2007)

> Når en nybegynder poster off-topic i en nyhedsgruppe, så svarer det
> faktisk til, at du gik ind på et bibliotek, og med høj røst, så alle kan
> høre det, spørger efter, hvor du kan købe øl.

Sikke da noget ævl.

De er DIG der råbe op hele tiden, hvornår har du sidst bidraget det
MINDSTE med noget brugeligt ?

> [...]
> der opfører dig uhøfligt, men her i nyhedsgrupperne er det pludselig
> omvendt, det er alle dem som er blevet forstyrret af nybegynderens

Jeg spørge igen, hvornår har du sidst været høflig, og reelt bidraget
med noget som helst brugbart ?

Hvad med du forlader alle foto grupper, og hopper over i mudderkamp
gruppen, eller en dk.admin.JegVilVærePoliti gruppen ?

/Søren

Fra : jakob

Dato : 12-12-07 00:58

Søren Reinke <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote:

> Niels snakker du virkeligt om høflighed ?
>
> Det er du nok en af de få her i gruppen der IKKE forstår betydningen af.

Du vil hurtigt få lært at han står IKKE til at ændre. Ignorer ham, det
er det nemmeste for alle.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-12-07 08:24

jakob wrote:

> Du vil hurtigt få lært at han står IKKE til at ændre. Ignorer ham, det
> er det nemmeste for alle.

Tro mig det ved jeg godt, men det skal ikke afholde mig fra at fortælle
ham at han er en komplet (CENSUR).

/Søren

Fra : KsK

Dato : 12-12-07 21:15

"jakob" <none@none.invalid> skrev i meddelelsen

> Du vil hurtigt få lært at han står IKKE til at ændre. Ignorer ham, det
> er det nemmeste for alle.
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob

ROFLOL

KsK

Fra : Torben

Dato : 12-12-07 07:46

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message

>Jeg spørge igen, hvornår har du sidst været høflig, og reelt bidraget med
>noget som helst brugbart ?

Glem det - han hverken kan eller vil svare på den slags spørgsmål!

mvh
Torben

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-12-07 08:26

Torben wrote:
> "Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> wrote in message

> Glem det - han hverken kan eller vil svare på den slags spørgsmål!

Nej eller hvorfor hans server er vildt langsomt, billeder middelmådig
kvalitet, hvornår han bidrager positivt osv.

Han er og bliver en mega TROLL med 'Jeg vil være newsgroup politimands
tendenser'

/Søren

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-12-07 10:17

Søren Reinke wrote:

[NRE]

> Nej eller hvorfor hans server er vildt langsomt, billeder middelmådig
> kvalitet, hvornår han bidrager positivt osv.

Hvilken relevans har det for det aktuelle emne ?

> Han er og bliver en mega TROLL med 'Jeg vil være newsgroup politimands
> tendenser'

Ligesom man skal afholde sig at komme med flame-bates. Med din
provokation af NRE, kommer du selv til at optræde som troll.

--
Don't waste space

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-12-07 19:47

> Nej da, der tager i da fejl, men jeg mente det generelt,

Sådan forstås det ikke når du giver bredsidden i et svar til mig!

> har blot lagt mærke til det igennem lang tid, og man
> kan da godt som voksent menneske få sig en forskrækkelse
> over og få den slags midt i hovedet, jeg har selv prøvet
> det og var ved at løbe bort.

Jeg tror det er Nils Riis Ebbesen du burde henvende dig til!

> Høflighed koster da heldigvis ikke penge endnu, det har
> de da ikke brandskattet

Jeg er høflig overfor alle andre end NRE, hvilket dog er gensidigt!

Langgaard

Fra : Finn Emsby

Dato : 11-12-07 23:03

Hej igen kære fotovenner.

Kan vi ikke bare i den tid hvor det snart er jul
både tale og skrive ordentlig til hinanden.
Man kan åbenbart ikke finde ud af det til hverdag.

Niels Riis, jamen du kan da ikke forvente at alle
mennesker er lige så kloge som dig, så tag det nu lige
roligt, jeg skal ikke sige hverken fra eller til om nogen
af jer, jeg mente bare generelt at man godt kan
behandle nyankomne ordentligt, og ikke SMIDE
dem væk.

Jeg er selv et glad og hjælpsomt menneske, men det
er nok fordi mit liv hænger i en tynd tråd, så jeg
har ikke bruge for hverken vrede eller sure udbrud.
Men jeg er heller ikke så klog, har kun den lille
lygtetænder eksamen taget ude i ingenting i en
stråtægt hytte med 3 elever.

Så glædelig jul, må i få en masse dejlig julehygge
med jeres familie og en masse fotoudstyr under
træet.
MVH
Finn Emsby

Så nu får jeg med garanti tæsk for at jeg ikke
har skrevet mellem i andres linjer

Fra : jakob

Dato : 12-12-07 00:58

Finn Emsby <emsby@mail.dk> wrote:

> Så glædelig jul, må i få en masse dejlig julehygge
> med jeres familie og en masse fotoudstyr under
> træet.

i Lige måde :0)

Venlig hilsen

jakob

Fra : KsK

Dato : 11-12-07 23:18

> Høflighed koster da heldigvis ikke penge endnu, det har
> de da ikke brandskattet

ROFLOL sige mig er du evensvag eller bare små dum .. og komme med en
kommetar klog åge og der efter forsvar den med høflighed ikke kost noget ,,
kan du kun betegnes som småt begavet

HOP over og leg med NRE

KsK

Fra : Finn Emsby

Dato : 12-12-07 10:20

Nå i bliver åbenbart ved
Hvad med at holde dig til emnet og ikke alt
det

"KsK" <kxk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> ROFLOL sige mig er du evensvag eller bare små dum .. og komme med en
> kommetar klog åge og der efter forsvar den med høflighed ikke kost noget
> ,, kan du kun betegnes som småt begavet

Hvad med at holde dig til emnet og ikke alt det du sidder og fyre af lort,
for andet er det ikke, kan du i det mindste ikke bruge din staveplade
når du blander dig på den måde, nå men selv mod tåber kæmper
guderne forgæves, og undlad så hellere og komme ind på klogskab,
du ved ikke en pind om dem du skriver om eller hvem du skriver til.
Du har jo alligevel ikke noget fornuftigt og sige, end ikke besvare
det oprindelige spørgsmål i tråden.
jeg vil godt være både mit navn og person bekendt, jeg har ikke
behov for at gemme mig bag et fiktivt navn.

MVH
Finn Emsby

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-12-07 10:30

Finn Emsby wrote:
> Nå i bliver åbenbart ved
> Hvad med at holde dig til emnet og ikke alt
> det

Der er ikke nogen som ejer tråden og kan bestemme hvad man må diskutere,
eller hvad tråden kan udvikle sig til. Det eneste man bestemmer er hvad
man selv skriver.

--
Don't waste space

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-12-07 10:50

> Nå i bliver åbenbart ved
> Hvad med at holde dig til emnet og ikke alt
> det

Det ville altså klæde dig at stoppe med at generalisere, der var her KsK der
blev ved, så du burde ikke skrive "Nå i bliver åbenbart ved"

Og her med også en god jul til dig!

Langgaard

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-12-07 10:12

Finn Emsby wrote:

> Hvor er det dog så skide irriterende, den ene gang efter
> den anden og se enkelte personer der sidder og leger IT
> professor og KLÅGE-ÅGE.........bare fordi i nu
> selv har lært det.

Den karakteristik kan jeg slet ikke se passe på Leif, og i særdeleshed
ikke på det du citerer. Leif præciserer en ting, som ikke fremgik klart
af de tidligere indlæg.

--
Don't waste space

Fra : KsK

Dato : 12-12-07 21:20

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i meddelelsen

> Den karakteristik kan jeg slet ikke se passe på Leif, og i særdeleshed
> ikke på det du citerer. Leif præciserer en ting, som ikke fremgik klart
> af de tidligere indlæg.

ja det var da en uforskamme bemærkning Leif fik bare fordi han ville hjælpe
,..
han hade nok luret finn så han ville være sikke på han fanget den
KsK

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-12-07 17:00

info@niels-ebbesen.net on tirsdag 11. december 2007 at 15:50 +0100 wrote:
>Hej Bjarne, dit spørgsmål handler om hvor du kan indkøbe en
>serviceydelse, derfor hører det hjemme i indkøbs-gruppen - så slet dit
>indlæg og genpost det i news:dk.fritid.foto.indkoeb

He he - de efterfølgende indlæg i debatten gør så, at tråden først skulle
postes i indkøb og derefter tilbage da det alligevel ikke handlede om
indkøb??
Åhh jo, det gjorde det jo alligevel, da Torben jo skrev: "Start med en
blæsebold, dem man køber på apoteket…"
Kan du ikke selv se at det nogle gange er en god idé lige at synke
mundvandet?
Tror sgu efterhånden at du har flere indlæg der handler om at irettesætte
folk, end indlæg om fotorelevante ting.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311