Ekstra på regningen - Bilrep
Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-12-07 15:28

Jeg skulle have sat krog på på autoriseret værksted.
Da jeg får regningen er der 314+moms for "Remontering af Pwatch" som jeg
ikke har bestilt.

Jeg tænker at de måske har skulle remontere den pga de har trukket kabel fra
krog helt derop så jeg checker, og ser, at installationen er uændret. De har
altså _ikke_ genmonteret Pwatch tilslutningerne.

Derimod lå den i vinduet da jeg ikke havde fået renset vinduet endnu.
De har så fjernet de tre klisterpude beskyttere og proppet den op i vinduet
og givet mig en regning på 400 kr.

Det lyder ikke rimeligt i mine ører, hverken prisen for det udførte arbejde
eller at de i det hele taget gør det.

Hvordan står jeg? (Regningen er betalt)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-12-07 16:44

> [...]
> vinduet
> og givet mig en regning på 400 kr.
>
> Det lyder ikke rimeligt i mine ører, hverken prisen for det udførte

Du står der, hvor du skal kontakte værkstedet for en forklaring og ud fra
den lave en aftale om hvad der videre skal ske.
Kan i ikke opnå enighed, vil jeg droppe at gøre mere ved det. Du kan så i
stedet for vælge et andet værksted fremover.

Mvh Niels

Fra : alexbo

Dato : 09-12-07 16:59

"Jens Thomsen" skrev

> Det lyder ikke rimeligt i mine ører, hverken prisen for det udførte
> arbejde
> eller at de i det hele taget gør det.
>
> Hvordan står jeg? (Regningen er betalt)

Umiddelbart har de gået længere end aftalt,
men en værkfører sætter en mekaniker til at sætte træk på, så ser han at
Pwatch ligger og flyder på instrumentbordet, så han siger "sæt også lige den
Pwatch ordentlig fast".

Mekanikeren krydser af på en seddel, træk monteret, og på et ekstrapunkt,
Pwatch genmonteret.
Bogholderen deler den brugte tid med 1/2 t. til Pwatch, og resten til træk,
i så fald har du kun betalt den tid det rent faktisk tog at montere.
Men hvis du havde en fast pris på træk, så er de 314 kr. direkte ekstra.

Det er et dilemma mellem strengt at holde sig til en aftale, eller gøre
noget ekstra.
Hvis nu mekanikeren i forbindelse med afprøvning af lyset til trækket
opdager at det ene stoplys på bilen ikke virker, så ville du nok forvente at
han lige lavede det, men det er rent faktisk ikke aftalt.
Som Niels skriver, tal med værkstedet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lennart fra Viby

Dato : 12-12-07 01:10

On Sun, 9 Dec 2007 15:27:59 +0100, Jens Thomsen wrote:

> Hvordan står jeg? (Regningen er betalt)

Sig at du vil have dine penge igen. Hvis de nægter, så går du bare i fred
og ro hjem, og hyrer nogle perkere til at kaste nogle brosten igennem
vinduerne