Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til billedebehandling
Fra : Nedad

Dato : 09-12-07 01:12

Hejsa
Hvad bruger I til billedebehandling?

Jeg skal bruge noget til lysjustering og røde øjne. Gerne noget der
kan klarer dette af sig selv.
Jeg har en ide om at det jeg skal bruge kunne være:
Adobe photoshop elements 6 eller Paint Shop Pro Photo X2.

Prisen er næsten den same.
dag bruger jeg redeye remover pro samt picasso, men vil gerne have et
program der kan klarer det hele i en "batch" kørsel.

Hvad kan I anbefalde? Har jeg misset et andet program som også kan
bruges?

På forhånd tak
Nenad

Fra : emj

Dato : 09-12-07 10:03

Nedad skrev:

>Jeg skal bruge noget til lysjustering og røde øjne. Gerne noget der
>kan klarer dette af sig selv.
>Jeg har en ide om at det jeg skal bruge kunne være:
>Adobe photoshop elements 6

Adobe photoshop element 6 kan selv finde ud af både at finde og at
fjerne røde øjne.
Hilsen emj

Fra : Brian Lund

Dato : 11-12-07 07:44

> Adobe photoshop element 6 kan selv finde ud af både at finde og at
> fjerne røde øjne.

Jeg har ikke prøvet Adobe Photoshop eller Elements, men jeg har længe brugt
Paintshop Pro (siden version 5 tror jeg) - og den har også red-eye removal
siden version 8 eller 9, jeg ved ikke om det virker ligesom i elements men
jeg har prøvet det og det virker meget godt.

Nu har jeg så godt nok fået en ekstern flash så jeg har ikke brugt
funktionen særligt meget...

Brian

Fra : emj

Dato : 11-12-07 08:37

Brian Lund skrev:

> [...]
>Paintshop Pro (siden version 5 tror jeg) - og den har også red-eye removal
>siden version 8 eller 9, jeg ved ikke om det virker ligesom i elements

Det gør det ikke.

> men jeg har prøvet det og det virker meget godt.

PSP kan ikke selv finde billeder med røde øjne og fjerne dem.
PSP kan heller ikke udsøge alle ansigter i en mappe med billeder.

>Nu har jeg så godt nok fået en ekstern flash så jeg har ikke brugt
>funktionen særligt meget...

Nej, røde øjne skyldes brug af den interne flash, som sidder for tæt
på objektivet.

Hilsen emj

Fra : Nedad

Dato : 13-12-07 05:04

On 9 Dec., 09:12, Nedad <goo...@dragic.com> wrote:
> Jeg har en ide om at det jeg skal bruge kunne være:
> Adobe photoshop elements 6 eller Paint Shop Pro Photo X2.

Det bliver Adobe photoshop elements 6.
Hentede en trail og prøvede at lege lidt med det. Imponerende hvor
flotte billederne blive ved at bare lege med dem i 2 minutter.

Ca 35£ incl. en learn dvd på ebay, ikke dyrt.

Mvh
Nenad