Skat af bod?
Fra : Lau

Dato : 08-12-07 23:10

Hej

Ved ikke om det er OT, men kan ikke finde andre Ng, hvor jeg kan forvente
svar.

Spørgsmålet er, skal man betale skat af bod ved uberettiget fyring? Hvis,
hvilken %-sats?

Skal boden deles op i fx tort og andet, og skal de skattemæssigt bedømmes
forskelligt?

vh
Lau

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-12-07 11:41

"Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote in

> Spørgsmålet er, skal man betale skat af bod ved uberettiget fyring?
> Hvis, hvilken %-sats?
>
> Skal boden deles op i fx tort og andet, og skal de skattemæssigt
> bedømmes forskelligt?

Det kan afhænge af de nærmere omstændigheder.

Du kan se hvad SKAT skriver om det her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=103954&chk=201607

Reglerne i ligningslovens § 7 U finder du her:

mvh poul christensen

Fra : Lau

Dato : 10-12-07 10:55

Tak for svaret