Julegave
Fra : Kim2000

Dato : 08-12-07 20:26

Mit forlag har netop udsendt en forfatters bog. Hendes indtægt på bogen
trækkes krone for krone, da hun er på bistand, men vil en firmajulegave også
blive "straffet"? Så vidt jeg kan læse mig frem til er en julegave ikke en
indtægt, har jeg læst dette korrekt? Jeg vil jo ikke give hende en julegave,
hvis det ender med hun skal betale et tilsvarende beløb til kommunen.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 46 udkom 1. november og er gratis

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-12-07 20:47

Kim2000 wrote:

> [...]
> ikke en indtægt, har jeg læst dette korrekt? Jeg vil jo ikke give hende
> en julegave, hvis det ender med hun skal betale et tilsvarende beløb til

Jeg tør ikke udtale mig om forholdet til bistandshjælp, men en
firmajulegave er kun skattefri for modtageren hvis den koster under 500
kroner (cirka).

--
Jesper Lund

Fra : Kim2000

Dato : 08-12-07 20:54

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tør ikke udtale mig om forholdet til bistandshjælp, men en
> firmajulegave er kun skattefri for modtageren hvis den koster under 500
> kroner (cirka).

Nej det er ikke cirka, 501 kroner bliver beskattet, 500 kroner beskattes
ikke.

mvh
Kim

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-12-07 11:43

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Nej det er ikke cirka, 501 kroner bliver beskattet, 500 kroner
> beskattes ikke.
kræver det ikke et egentligt ansættelsesforhold?
mvh poul christensen