Upumpet hamburgerryg/Århus hvor?
Fra : Gamle

Dato : 07-12-07 16:07

Hej Gruppe.

Vi havde sidste år en meget god slagter i 8210 Hasle.
Hans hamburgerryg var fremragende og helt uden tilsætningsstoffer.
Vi gav 60 -75 kr kiloet, kom an på tilbud.
Han har lukket forretningen for at koncentrere sig om butikken i Silkeborg.
Idag købte vi et stykke hamburgerryg hos slagter Stjernholm som nok har
noget af byens bedste kød.
Men men, den kostede 109 kr pr. kilo.
Hvor kan man købe en god upumpet til en rimelig pris her i Århus?
Håber på nogle anvisninger.

Mvh.
Torben

GSM Alarm Hus/bil/båd www.eualarm.dk
Trådløs med batteri-backup

Fra : Max

Dato : 07-12-07 16:39

Hej Toeben

> Stjernholm som nok har noget af byens bedste kød.
> Men men, den kostede 109 kr pr. kilo.
> Hvor kan man købe en god upumpet til en rimelig pris her i Århus?

Jeg syntes så bestemt at 109 kr/kg er en rigtig rimelig
pris for noget godt kød.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 07-12-07 16:56

> Jeg syntes så bestemt at 109 kr/kg er en rigtig rimelig
> pris for noget godt kød.

Ja men vi købte også et pænt stykke til et par dage til 2 pers. + nogle
stykker smørrebrød.
Spørgsmålet var også kun om nogen kendte en god slagter, knap så dyr.
Silkeborg slagteren kunne jo godt sælge kvalitet til en billigere penge.
Han er ikke gået nedenom og hjem.
Stor butik i Silkeborg og han leverer kød til mange restauranter og
institutioner, bl.a. i Århus.
Stjernholm i City Vest går man ikke fejl af, hvad kvalitet angår.
Prøv forresten hans forskellige pølser, det er guf.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 08-12-07 18:18

Max wrote:
> Hej Toeben

> Jeg syntes så bestemt at 109 kr/kg er en rigtig rimelig
> pris for noget godt kød.

Helt fint.

Vil du ikke gerne være prøveklud?
Nu har vi lige fået den nyrøgede hamburgerryg.
Den var ikke pumpet men fy for pokker hvor var den salt. Og det røgede
skulle man vide. Smage det kunne man ikke.
Derfor er mit spørgsmål stadig, er der nogen der kender en god slagter med
rimelige priser.
www.silkeborg-slagteren.dk leverer førsteklasses varer til rimelige priser,
men desværre skal jeg køre små 90 kilometer ialt for at handle hos ham.

Mvh.
Torben

Fra : Max

Dato : 08-12-07 19:39

Hej Torben

> Vil du ikke gerne være prøveklud?

Jeg bor nok ikke lige i dit nabolag :)

> Nu har vi lige fået den nyrøgede hamburgerryg.
> Den var ikke pumpet men fy for pokker hvor var den salt. Og det røgede
> skulle man vide. Smage det kunne man ikke.

Det slog mig forøvrigt også at du skrev at din silkeborgslagter lavede
den uden tilsætningsstoffer, det kan man jo ikke :)

Trist at du syntes den er for salt, og hvis den ikke er værd at spise,
ja så er den bestemt ikke billig mere.

> Derfor er mit spørgsmål stadig, er der nogen der kender en god
> slagter med rimelige priser.

Vi har en i Horsens, men det hjælper vel ikke noget.

> www.silkeborg-slagteren.dk leverer førsteklasses varer til rimelige
> priser, men desværre skal jeg køre små 90 kilometer ialt for at
> handle hos ham.

Jeg køre gladelig 240 km for at handle øl, så 90 km er da ikke
alverden, og Silkeborg er nu en pæn lille by med gode forretninger,
de har bl.a. en musikforretning med et stort udvalg af CD'er.

--
Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 08-12-07 20:21

Max wrote:
> [...]
> alverden, og Silkeborg er nu en pæn lille by med gode forretninger,
> de har bl.a. en musikforretning med et stort udvalg af CD'er.

Det ender nok også med at vi kører til Silkeborg. Heldigvis kan vi kombinere
det med besøg hos nogle venner.
Jeg har et lille (stort) handicap. Min ene hofte er helt nedslidt og jeg kan
ikke gå ret langt ad gangen, og så smerter det samtidig. Skal helst kunne
holde tæt på forretningen. Her hjælper mit invalideskilt så en del.
Men vi har en anden slagter som har eksiteret i 56 år (3. generation) med
hjemmelavede godter. Så han skal lige prøves.

Mvh
Torben

Fra : søren brix

Dato : 09-12-07 12:11

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget af byens bedste kød.
> Men men, den kostede 109 kr pr. kilo.
> Hvor kan man købe en god upumpet til en rimelig pris her i Århus?

Hej gamle

her kan du købe hamburgerryg online
http://www.slagteronline.dk/varebestilling/paalaeg/roegvarer/
til levering i hele landet..

alternativt er der www.torvet.dk de har også div.kødvarer og mange andre
gode ting til levering over hele landet..

vh

Søren

Fra : Gamle

Dato : 09-12-07 14:47

søren brix wrote:
> [...]
>
> alternativt er der www.torvet.dk de har også div.kødvarer og mange
> andre gode ting til levering over hele landet..

Hej Søren.
Takker for links.
Skal have kigget nærmere efter.

Mvh.