$%(*& soft-touch-pjat!
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-12-07 18:44

Da vi købte et hus fulgte der et fint glaskeramisk komfur med
soft-touch-betjening med. Det er SÅ tæt på at ryge direkte til
genbrug. Nu måtte jeg igen stå 5 minutter, før det endelig lykkedes
mig at tænde skidtet. Sådan er det nogle gange. Andre gange virker det
fint.

Hvad pokker gør jeg ved det? Det kan vel ikke være meningen, at ens
fingre skal have en bestemt temperatur eller fugtighedsgrad, bare for
at kunne bruge et komfur. Det er da lige til at få spat af.

Mvh Trine

--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-12-07 19:41

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Det kan vel ikke være meningen, at ens fingre skal have en
> bestemt temperatur eller fugtighedsgrad, bare for at kunne
> bruge et komfur. Det er da lige til at få spat af.

Nu kender jeg [heldigvis?] ikke sådan et komfur du fortæller om, men
det lyder belastende. Jeg kommer til at tænke på om man kan bruge fx
en grydeske eller et knivskaft til at trykke på kontrolpanelet? Eller
skal det være levende kød?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-12-07 20:25

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> [...]
> det lyder belastende. Jeg kommer til at tænke på om man kan bruge fx
> en grydeske eller et knivskaft til at trykke på kontrolpanelet? Eller

Nej, der er slet ikke nogle knapper eller noget. Det er simpelthen
berøringen, der skal gøre det. Det hjælper ikke noget at trykke hårdt,
det er vist det der er ideen.

Der sidder en eller anden form for sensor i panelet, som skal
registrere når noget rører ved den. Lidt ligesom i skærmen på en PDA
eller en GPS.

Det er en frygtelig opfindelse, som jeg også har set i elevatorer. Det
er ikke ret smart, når man skal trykke efter hjælp. Jeg har før stået
længe i en elevator og ventet på at der skulle komme en med den
rigtige type fingre.

Mvh Trine

Fra : Ivar

Dato : 04-12-07 21:22

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Nej, der er slet ikke nogle knapper eller noget. Det er simpelthen
> berøringen, der skal gøre det. Det hjælper ikke noget at trykke hårdt,
> det er vist det der er ideen.

Vi har et 10 år gammelt Blomberg komfur med touch-betjening.
Det fungerer upåklageligt. Det fremstår blot som en glasplade, da
der ikke er knapper på. Jeg håber at det kan holde mange år endnu.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-12-07 22:36

> [...]

> Der sidder en eller anden form for sensor i panelet, som skal
> registrere når noget rører ved den. Lidt ligesom i skærmen på

Det lyder smart hvis det virker, men dobbelt-plus usmart hvis det
ikke gør!

> Jeg har før stået længe i en elevator og ventet på at der
> skulle komme en med den rigtige type fingre.

Oh rædsel, sikke da en situation at være i!

Vasker du tit hænder, eller bruger du en særlig slags fugtigheds-
creme? Hjælper det at dyppe fingrene i saltvand (ikke i en elevator,
selvfølgelig)?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Erling Hansen

Dato : 04-12-07 23:46

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> [...]
>
> Vasker du tit hænder, eller bruger du en særlig slags fugtigheds-
> creme? Hjælper det at dyppe fingrene i saltvand (ikke i en elevator,

Sandsynligvis er kontakterne temperaturfølsomme. Elevatoren her i huset
har det på samme måde: Hvis du har handsker på eller dine fingre kommer
lige udefra og er gennemkolde, så har du svært ved at få skidtet til at
virke.
Prøv en gang at holde hånden under den varme hane et øjeblik, eller ånd
lidt på dem, og prøv så om ikke det virker bedre. Men du slipper nok
ikke uden om en justering af kontakterne.
mvh
Erling

Fra : padre

Dato : 05-12-07 17:42

"Erling Hansen" <preeh-dh@mail.dkspree> skrev i en meddelelse

> [...]
> har det på samme måde: Hvis du har handsker på eller dine fingre kommer
> lige udefra og er gennemkolde, så har du svært ved at få skidtet til at

Det lyder dæleme usmart.

--
padre
"Don't you know there ain't no Devil

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-12-07 20:43

padre <spirito_santo@pants.yahoo.com> wrote:

> Det lyder dæleme usmart.

Det er det dæl'me også. Jeg mødte en nydelig dame i elevatoren forleden
dag, som har boet her i næsten 3 år, og det var først da jeg fortalte
hende om de mystiske 'kontakter' at hun fandt ud af hvorfor hun en gang
imellem havde måttet tage trapperne!
Erling

Fra : Max

Dato : 04-12-07 21:29

Hej Trine

> Hvad pokker gør jeg ved det? Det kan vel ikke være meningen, at ens
> fingre skal have en bestemt temperatur eller fugtighedsgrad, bare for
> at kunne bruge et komfur. Det er da lige til at få spat af.

Kontakt en elektrikker og få det serviceret.

--
Mvh Max

Fra : Fl. Baumann

Dato : 05-12-07 00:02

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad pokker gør jeg ved det?

Hav tørre og rene fingre.
Tryk ikke hårdt, berør let.

Leg lidt med touchknapperne indtil du finder det rigtige tryk!

Selvfølgelig kan det være defekt, men det er godt nok sjældent at
alle fire eller fem berøringszoner skaber sig på én gang!

--
Fl. Baumann

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-12-07 11:48

> [...]
> ens fingre skal have en bestemt temperatur eller fugtighedsgrad,
> bare for at kunne bruge et komfur. Det er da lige til at få spat

En af vore venner har også en sådan (hamrende dyr) indbygget soft
touch keramisk kogeplade, og jeg skal ærligt indrømme at jeg er glad
for drejeknapperne på mit keramiske komfur. Han har også problemer
en gang imellem med at få det til at virke. Jeg ville gå amok, hvis
det var mig. Det er jo bare lige det, at man kvier sig ved at
udskifte et ellers velfungerende dyrt komfur, men det kan altså også
blive *for* avanceret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-12-07 12:19

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> [...]
> var mig. Det er jo bare lige det, at man kvier sig ved at udskifte et
> ellers velfungerende dyrt komfur, men det kan altså også blive *for*

Det er jo det. Jeg ville aldrig have valgt sådan en selv, men når nu
den er her...

Og det er jo heller ikke hver gang der er problemer.

Faktisk har jeg lige lavet en test. Først med almindelige, knastørre
hænder, det gik fint. Så med tørre og kolde fingre, ingen problemer.
Så med våde og meget kolde fingre, ingen problemer. Så med våde og
varme fingre, ingen problemer.

Men i går aftes ville det bare ikke. Åndsvage komfur!

Mvh Trine

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-12-07 13:00

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> varme fingre, ingen problemer.
>
> Men i går aftes ville det bare ikke. Åndsvage komfur!

Prøv med tungen !

/jim (med et billigt induktions-komfur fra Kina (via el-giganten) hvor
touch-knapperne virker fint)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-07 04:27

On Dec 4, 6:43 pm, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:
> [...]
> fingre skal have en bestemt temperatur eller fugtighedsgrad, bare for
> at kunne bruge et komfur. Det er da lige til at få spat af.

Vi har et VOSS BEK 403-1 http://www.el-forretningen.dk/images/5709254042815-t.jpg
som vi måske gerne vil bytte til et keramisk med touch hvis det er ok.
Vi har tilmed en indbygningsovn som er til salg, den er matchende.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-12-07 12:41

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> [...]
> som vi måske gerne vil bytte til et keramisk med touch hvis det er ok.
> Vi har tilmed en indbygningsovn som er til salg, den er matchende.

Det vil kræve en ombygning af bordplade og skabe, så det er nok liiige
i overkanten af hvad jeg gider. :)

Mvh Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-07 05:53

On Dec 5, 12:40 pm, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:

> Det vil kræve en ombygning af bordplade og skabe, så det er nok liiige
> i overkanten af hvad jeg gider. :)

OK så er besværet heller ikke større for dig

Fra : Søren

Dato : 05-12-07 17:33

> [...]
> fingre skal have en bestemt temperatur eller fugtighedsgrad, bare for
> at kunne bruge et komfur. Det er da lige til at få spat af.

Prøv at træd ud af sutsko og sokker, så løber strømmen lige igennem.

Søren