iPod binding til computer
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-07 01:01

Hvad er det, der gør, at en computer (eller programmet iTunes) føler, at
en iPod er bundet til den? Jeg har en stor iPod, som musikken fra min
iTunes synkroniseres til. Når vi så har købt ny musik på iTunes Music
Store, synkroniserer jeg min iPod. Derefter går jeg rundt til de andre
computere i huset for at overføre den nye musik til dem. Det går fint
med en Mac mini G4 og en TiBook. Begge spørger, om de skal overføre den
nye musik. Svarer man ja, sker det hurtigt og nemt.
Med min kones iBook G4 er sagen en anden. Den mener åbenbart at
min iPod er dens, selv om den har sin egen iPod nano. Den vælger derfor
at synkronisere min iPod. Den overfører den nye musik, og det er jo fint
nok, men den synkroniserer andre numre (det er måske noget med
afspilledato eller andre metadata), podcasts og flere andre ting. Det
tager tid, og når jeg får iPod tilbage på min computer, skal det hele
igen synkroniseres, så det passer med iTunes på min computer.
Hvordan får jeg forklaret iBook, at min iPod ikke skal
synkroniseres med den? Jeg har prøvet at slå synkroniseren af musik,
billeder etc. fra i fanebladene, men så er det også slået fra, når iPod
kommer over på min computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 08-12-07 23:24

> [...]
> synkroniseres med den? Jeg har prøvet at slå synkroniseren af musik,
> billeder etc. fra i fanebladene, men så er det også slået fra, når iPod

et løst skud, giv din ipod et andet navn så den ikke hedder det samme
som din kones..

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 01:25

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> et løst skud, giv din ipod et andet navn så den ikke hedder det samme
> som din kones..

De hedder desværre ikke det samme. Man kan ikke give samme navn til en
lille rød iPod nano og en stor sort iPod 5G på 80 GB
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-07 02:09

> De hedder desværre ikke det samme. Man kan ikke give samme navn til en
> lille rød iPod nano og en stor sort iPod 5G på 80 GB

Det må simpelthen være noget, der ligger i en eller andenfil til iTunes.
Når jeg sætter den til andre computere, spørger iTunes, om min iPod skal
slettes og synkroniseres med iTunes på den pågældende computer, eller om
man blot vil overføre sange. Jeg kan ikke se, hvordan man fjerner den
binding, der får iTunes til at synkronisere en bestemt iPod. Måske kan
man slette en .plist eller sådan noget?
--
Henrik Münster
Esbjerg