Skannede dokumenters gyldighed ?
Fra : Sebastian

Dato : 01-12-07 22:50

davsen.
Jeg skal have luget ud i alle ringbind og scanner nu dokumenterne og
brænder originalerne.

Jeg vil gerne høre Jeres erfaring med kun at have indscannede kopier, hvis
man skal bruge papirerne i en retssag?
Kan man komme ud for at skulle fremlægge originalerne?
Jeg brænder selvfølgelig ikke kontrakter, skøder, mv.

Bedste hilsener til Jer

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-12-07 10:33

Sebastian skrev den 01-12-2007 22:50:
> davsen.
> Jeg skal have luget ud i alle ringbind og scanner nu dokumenterne og
> brænder originalerne.

go' ide.

> Jeg vil gerne høre Jeres erfaring med kun at have indscannede kopier, hvis
> man skal bruge papirerne i en retssag?

Lad mig sige det sådan: Hvis papirerne er så vigtige, at de nogensinde
bliver nødvendige i en retssag! Så la' vær med at smide dem ud.

Og hvormange dokumenter er det lige det er?

> Kan man komme ud for at skulle fremlægge originalerne?
> Jeg brænder selvfølgelig ikke kontrakter, skøder, mv.

Fortæl hvilke dokumenter du vil scanne og smide ud, så er det bedre
mulighed for at komme med input

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : alexbo

Dato : 02-12-07 11:16

"Sebastian" skrev

> Jeg vil gerne høre Jeres erfaring med kun at have indscannede kopier, hvis
> man skal bruge papirerne i en retssag?
> Kan man komme ud for at skulle fremlægge originalerne?

Ja dødsattester og lignende, det er også svært at bestille pas ved hjælp af
en indskannet dåbsattest,.
Men kvitteringen på en cykel, eller garantibeviset på røremaskinen kan du
roligt skanne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens

Dato : 02-12-07 11:34

Sebastian <REMOVED@ISP.INVALID> wrote:

> [...]
> Kan man komme ud for at skulle fremlægge originalerne?
> Jeg brænder selvfølgelig ikke kontrakter, skøder, mv.

Google er din ven: "digitale dokumenters bevisværdi" giver bl.a. flg.:

<http://videnskabsministeriet.dk/site/forside/publikationer/1999/digital
e-dokumenters-bevisvaerdi---intro-og-vejl>

Sagen er ikke helt enkel, men publikationen er relativt letlæst.