imagesy ( )
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 13-07-01 18:22

Hejsa.

Øhh hvorfor kan jeg ikke få højden vist på billdet sådan her ?

$hoejde = imagesy("billede.jpg");
echo $hoejde;

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 13-07-01 18:46

Jesper L Hansen <lismoes@mail.dk> writes:

> Øhh hvorfor kan jeg ikke få højden vist på billdet sådan her ?
>
> $hoejde = imagesy("billede.jpg");
> echo $hoejde;

Fordi "billede.jpg" ikke er et billede, men et filnavn. Hvis du vil
bruge imagesy() skal du gøre:

$img = imagecreatefromjpeg("billede.jpg");
print(imagesy($img));

.... og så evt.
imagedestroy($img);
for at frigøre hukommelsen igen.

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-07-01 19:49

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Fordi "billede.jpg" ikke er et billede, men et filnavn. Hvis du vil
> bruge imagesy() skal du gøre:

Hvis du ikke absolut VIL bruge imagesy, kan du bruge getimagesize
http://php.net/getimagesize

Den tager nemlig et filNAVN som parameter.

$size = getimagesize ('billede.jpg')
$hoejde = $size[1];

--
Mvh.