EØS regler og medbringe flyttegodt til Nor~
Fra : Cre8ing.dk - Carsten~

Dato : 01-12-07 00:05

Hej

Jeg skal flytte til Norge.
Jeg har fået fortalt at jeg dermed kan medbringe diverse private
ejendele og få refunderet momsen efter flytningen ved at kontakte skat
i Norge.

Jeg har ikke kunne finde dette beskrevet nogen steder.
Er der nogen der ved noget om dette?

Det lyder jo for godt til at være sandt

På forhånd tak for hjælpen.

Carsten

Carsten Hjerresen
Cre8ing.dk - Vi gør noget ved Danmark
www.cre8ing.dk - Hjemmesidedesign fra 1.000 kr.

Fra : urlex

Dato : 01-12-07 03:27

On 1 Dec., 01:05, Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen <FJER...@cre8ing.dk>
wrote:
> [...]
> i Norge.
>
> Jeg har ikke kunne finde dette beskrevet nogen steder.

Det er SKAT's eksportregler til ikke EU-lande. Hvor du ikke skal
opkræves for moms af transporten fra flyttefirmaet. Norsk skat har
intet med det at gøre.
vh urlex

Fra : alexbo

Dato : 01-12-07 12:03

"Cre8ing.dk - skrev

> [...]
> Jeg har fået fortalt at jeg dermed kan medbringe diverse private
> ejendele og få refunderet momsen efter flytningen ved at kontakte skat

Ja alene af den grund at ingen TOLD/SKAT myndigheder refunderer moms betalt
et andet sted.
Det siger næsten sig selv, man kan ikke refundere et beløb man ikke har
modtaget.

Men som bosiddende i Norge skal du ikke betale dansk moms af de ting du
køber i DK, til gengæld risikerer du norsk moms.
De nærmere regler kan du sikkert finde hos norsk TOLD/SKAT, eller på
nedenstående link.

http://www.lovdata.no/

mvh
Alex Christensen