Test din juraviden
Fra : Christian Madsen

Dato : 29-11-07 18:00

Hej Alle,

Dem som har fulgt med herinde i et stykke tid ved, at jeg tidligere har
lavet forskellige former for juridiske quizzer, hvor folk har haft
mulighed for at teste deres juridiske evner.

Jeg har taget initiativ til at lave noget lignende på på juradeat.dk,
og dem som har lyst til at udfordre deres juridiske evner er velkomne
til at give et bud på løsningen de enkelte spørgsmål. :)

De nye spørgsmål (samt links til de gamle) kan findes på:

http://www.juradebat.dk/viewforum.php?f=25

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-11-07 00:11

Christian> Hej Alle, Dem som har fulgt med herinde i et stykke tid
Christian> ved, at jeg tidligere har lavet forskellige former for
Christian> juridiske quizzer, hvor folk har haft mulighed for at
Christian> teste deres juridiske evner.

Christian> Jeg har taget initiativ til at lave noget lignende på
Christian> på juradeat.dk, og dem som har lyst til at udfordre
Christian> deres juridiske evner er velkomne til at give et bud på
Christian> løsningen de enkelte spørgsmål. :)

Christian> De nye spørgsmål (samt links til de gamle) kan findes
Christian> på:

Christian> http://www.juradebat.dk/viewforum.php?f=25

Hvad med at poste dem her istedet for at konkurrere med
dk.videnskab.jura på et wannabe-site, som åbenbart har problemer med
at tiltrække faste skribenter, så der hele tiden skal reklameres for
siden i dk.videnskab.jura?

Men fair nok. Bliv bare ved med at poste på dit eget site. Jeg kan kun
grine af at der med mellemrum skal reklameres her i gruppen engang
imellem for at "holde liv i siden" eller hvad det nu er man skal kalde
det.

Konkurrence imellem jura-forummene er iøvrigt også godt. Det er lidt
ligesom "Arla" mod de mindre mejerier. Uden konkurrence går det hele i
stå.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-11-07 00:27

Martin Jørgensen skrev den 30-11-2007:

> [...]
>
> Konkurrence imellem jura-forummene er iøvrigt også godt. Det er lidt
> ligesom "Arla" mod de mindre mejerier. Uden konkurrence går det hele i

Jeg er klar over, at du ikke har mange brikker at rykke rundt med, men
dette undrer mig virkelig. Det var slet ikke faldet mig ind, at det
kunne opfattes på denne måde, og var på *ingen måde* ment som værende
reklame. Det var derimod tænkt som en service til brugere af både
dk.videnskab.jura og andre, som ligesom jeg selv finder den slags
juridiske tests spændende. Som du sikkert er klar over, har jeg før
lavet den slags juridiske quizzer, og de faldt faktisk i god jord.

Jeg kan kun forestille mig at dette sure opstød skyldes, at jeg har
undladt at besvare dit (meget mildt sagt) barnlige indlæg i en anden
tråd herinde (hvilket jeg ved irriterer dig, eftersom du blev ved med
at poste efter tråden var færdig og nærmest var fornærmet over, at jeg
ikke gad at skrive mere med dig).

Jeg behøver vel heller ikke at minde dig om, at du i lang tid som
standard havde "reklame" for din egen hjemmeside i din signatur i de
indlæg du postede herinde.

Jeg vil følge mit eget eksempel fra den tidligere tråd og undlade at
besvare flere af dine indlæg i denne tråd.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : MAndersen

Dato : 30-11-07 18:31

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil følge mit eget eksempel fra den tidligere tråd og undlade at
> besvare flere af dine indlæg i denne tråd.

Jeg vil godt skrive med Martin - for et års tid siden havde jeg en meget
lang disskussion med Martin, som bundede i at han havde læst forkert.
www.juradebat.dk er et forum jeg har savnet, bl.a. er der quizzer som jeg
synes er rigtig gode. Forummet her er godt, men ender ofte i diskussioner
der er langt ude - bl.a. med Martin.

MAndersen

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-11-07 18:37

MAndersen skrev den 30-11-2007:
> [...]
> synes er rigtig gode. Forummet her er godt, men ender ofte i diskussioner der

Jeg er glad for at høre, at det ikke kun er mig der har det sådan. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : alexbo

Dato : 30-11-07 19:12

> Jeg er glad for at høre, at det ikke kun er mig der har det sådan. :)
>
> --
> Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Jeg kan forstå på dit svar til Martin at du formodes at have mange brikker
at flytte rundt med, kunne du ikke bruge nogen af dem til at klippe i dine
citater.
I dette indlæg har jeg brugt din og M.Andersen metoden, lade hele gøjemøget
stå og bare skrive lidt nedenunder.

Det må I gerne forbeholde hjemmesiden, i denne og andre grupper er det
velset at man klipper i citaterne.
Jeg synes for øvrigt du har mange gode indlæg, men at overfalde Martin, som
ellers ikke er min kop te, fordi han påpeger at du reklamerer for en
hjemmeside er under lavmålet.

Du kunne have bragt din quiz her, og fortalt at du i øvrigt skriver quizzer
på din hjemmeside, så havde du ikke hørt noget for det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-11-07 20:14

alexbo skrev den 30-11-2007:
> [...]
>
> Du kunne have bragt din quiz her, og fortalt at du i øvrigt skriver quizzer
> på din hjemmeside, så havde du ikke hørt noget for det.

Grunden til at jeg ikke bragte quizzen her, er p.g.a. den manglende
mulighed for afstemning.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Christian Madsen

Dato : 30-11-07 20:15

Christian Madsen skrev den 30-11-2007:

> Grunden til at jeg ikke bragte quizzen her, er p.g.a. den manglende mulighed
> for afstemning.

sorry, glemte at klippe. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-12-07 00:28

Christian> alexbo skrev den 30-11-2007:
-snip-
> [...]

Christian> Grunden til at jeg ikke bragte quizzen her, er
Christian> p.g.a. den manglende mulighed for afstemning.

Det syntes jeg er en meget interessant begrundelse. Fordi du skriver
jo selv i et andet indlæg:

------------------
------------------

Altså: Du påstår at du før har lavet "den slags quizzer" som "faldt i
god jord". Det har du jo netop ikke. Tidligere lavede du quizzer som
folk kunne besvare og diskutere *HERINDE*. De tidligere quizzer var
også helt i overenstemmelsen med formålet for denne gruppe og alle
fandt dem (vistnok) fornøjelige.

Hvis du nu virkeligt anstrenger dig, husker du måske også at ingen har
påtalt dine quizzer tidligere (det ved jeg ikke om er for meget
forlangt).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-12-07 00:21

-snip-
Christian> Jeg er klar over, at du ikke har mange brikker at rykke
Christian> rundt med, men dette undrer mig virkelig. Det var slet
Christian> ikke faldet mig ind, at det kunne opfattes på denne
Christian> måde, og var på *ingen måde* ment som værende
Christian> reklame. Det var derimod tænkt som en service til
Christian> brugere af både dk.videnskab.jura og andre, som ligesom
Christian> jeg selv finder den slags juridiske tests
Christian> spændende. Som du sikkert er klar over, har jeg før
Christian> lavet den slags juridiske quizzer, og de faldt faktisk
Christian> i god jord.

Jeg har ikke noget imod quizzer her i gruppen, men nu har jeg i de
forløbne måneder set et par indlæg der indikerer at juradebat.dk ikke
i mine øjne er et modent forum, fordi der nærmest ingenting sker
derinde medmindre du forud har reklameret her i gruppen for et eller
andet eller har flyttet en diskussion her fra gruppen over i dit forum
(juradebat.dk) - som i tilfældet med Mandersen.

Jeg kan nævne at der såvidt jeg kan se, kan gå dage imellem at der
bliver postet indlæg derinde. Og årsagerne til at folk bruger
dk.videnskab.jura istedet for juradebat.dk kan f.eks. læses her i
denne tråd:

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/761e76ace2b05c9d/fca3ee37490de25e?lnk=st&q=juradebat.dk#fca3ee37490de25e

Christian> Jeg kan kun forestille mig at dette sure opstød
Christian> skyldes, at jeg har undladt at besvare dit (meget mildt
Christian> sagt) barnlige indlæg i en anden tråd herinde (hvilket
Christian> jeg ved irriterer dig, eftersom du blev ved med at
Christian> poste efter tråden var færdig og nærmest var fornærmet
Christian> over, at jeg ikke gad at skrive mere med dig).

Hvad du kan forestille dig, kan jeg ikke rigtigt se er relevant
her. Især når det ikke har noget med virkeligheden at gøre. Det er jo
nyttesløst at diskutere dine forestillinger så næste gang vil jeg
anbefale dig at holde dig til facts'ene i stedet for til gætterierne
(som alligevel er forkerte).

Christian> Jeg behøver vel heller ikke at minde dig om, at du i
Christian> lang tid som standard havde "reklame" for din egen
Christian> hjemmeside i din signatur i de indlæg du postede
Christian> herinde.

Nogengange må jeg lige tage mig til hovedet og indse at du måske
alligevel ikke har været her i gruppen så længe endnu (eller er det
efterhånden 2 år du har været her?). Men derudover så vil jeg henvise
dig til et sted hvor svaret på dit spørgsmål på en god og tydelig måde
er besvaret, hvilket er nøjagtigt det samme sted som alle andre
newbies i samme situation henvises til:
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Best regards
Martin Jørgensen