En lejer ingen penge
Fra : Carl Jørgensen

Dato : 24-11-07 18:05

Hej
Jeg har en lejer som har en god ide, med at importere noget som kan sælges
med kæmpe fortjæneste, det er hans mening. For at kunne få en god forretning
skulle han lige lave lidt om hist og her, det er blevet til rigtigt meget.
Da jeg arbejder i udlandet, udnytter han det ,til at lave væsenlige
ændringer, jeg stolede bl.a på ham ,da han den første tid brugte megen tid
på at lave det om, han gør det selv og har betalt mange matrialer. Han
arbejdede sammen med en anden. Nu vil den anden part ikke være med mere, og
min lejer har ikke været her længe, der kommer ingen lejeindtægt, Jeg har
lavet lejekontrakt med lejer.
Hvad gør jeg nu.
mvh Carl

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-07 19:18

"Carl Jørgensen" <jorgensen_carl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vil den anden part ikke være med mere, og min lejer har ikke været
> her længe, der kommer ingen lejeindtægt, Jeg har lavet lejekontrakt

Jeg vil tro det vil hjælpe at skrive indlægget endnu engang, men denne gang
med lidt mere sammenhæng, hvad lejer har af projekter er dig uvedkommende,
hvad hans forretningspartner laver er for dit vedkommende uvedkommende.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-11-07 19:37

> [...]
> være med mere, og min lejer har ikke været her længe, der kommer ingen
> lejeindtægt, Jeg har lavet lejekontrakt med lejer.

Du sender ham et påkrav, hvor der står at du vil have pengene senest om 3
dage efter modtagelsen ellers bliver hans lejemål ophævet. Der er nogle
præcise krav, dem finder du enten i lejeloven (hvis det er en bolig) eller
Erhvervslejeloven (hvis det er erhvervslejemål). Har du ikke dine penge den
4. dag, sender du et brev, hvor du beder ham fraflytte inden 7 dage. Flytter
han ikke, så går du i fogedretten. Find en advokat til brevene og de
praktiske ting, så du ikke laver en fodfejl for at få din lejer ud.

Mvh Maria