|
| Oubæk - den værste restaurantoplevelse nog~ Fra : Incognito |
Dato : 29-11-07 11:24 |
|
Med nogle gode venner havde jeg bestilt bord på Restaurant Oubæk, som var
blevet så smukt omtalt allevegne.
Men en anderledes uventet virkelighed mødte os, da vi mødte op i Store
Kongensgade. Vi meddelte til en pige, som syntes at være stedets overtjener,
at vi havde bestilt bord. Hun svarede frækt tilbage på denne venlige
indgangsreplik, og det var desværre kun en lille smagsprøve på, hvad der
ventede os og de øvrige gæster, hun betjente. Trods vores 100% venlige og
ubetinget positive attitude overfor omtalte, kvindelige tjener- vi glædede
os jo til en god madoplevelse, vedblev hun at svare næsvist og uforskammet
på vore høflige og velmente spørgsmål til f.eks. menukortet. Da vi - fortsat
venligt og høfligt - spurgte, om vi havde gjort noget galt, spurgte hun
vrissende, om vi ikke kunne se, at der var travlt. Vi havde på det tidspunkt
fået vin og stegt foie gras på bordet, men følte os så utilpas ved den
fjendtlige stemning, at vi drøftede, hvad vi skulle gøre. Ved bordene
omkring os lyttede man måbende til hendes fjendtligheder, og vi fik mange
forstående blikke. Prikken over i'et var, at hun, da vi afgav vores
bestillinger på (dyr) vin, forretter og hovedretter på vej væk fra vores
bord sarkastisk snerrede: "Ja, vi skal nok få en god aften sammen". - Det
var i den grad åbenlyst, at hun mente det modsatte. Vi havde hele vejen
behandlet hende venligt og respektfuldt, og grunden til hendes attitude
var - og er - ganske enkelt ikke til forstå. Det korte af det lange er, at
den ubehagelige stemning overbeviste os om, at det eneste anstændige for os,
hvis vi ville beholde blot en smule æresfølelse dén aften, ville være at
forlade restauranten. Vi betalte derfor for vin og mad - også de hovedretter
vi valgte at lade forblive userverede - og forlod dybt, dybt rystede stedet.
Stemningen i mit selskab resten af aftenen var aldeles ødelagt.
Mine ledsagere og jeg spiser meget ofte på restaurant - professionelt og
privat. Jeg selv har besøgt hovedparten af de bedre steder i byen, men
aldrig - jeg gentager aldrig - oplevet en så katastrofalt ubehøvlet og fræk
betjening noget andet sted. Den mørkhårede pige, der "service-"rede os,
bærer det fulde ansvar. Oubæk & Co.: I skulle skamme jer! Jeg håber, at
jeres ifølge brugeranmeldelserne på AOK
( http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/oubaek/?p=users) med fuld rette
dårlige rygte må sprede sig. Vi vil i alle tilfælde gøre vort dertil.
| |
Tove Krieger (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Tove Krieger |
Dato : 29-11-07 11:54 |
|
"Incognito" <fiskefinn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:474e9324$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
..
>
> Mine ledsagere og jeg spiser meget ofte på restaurant -
> professionelt og privat. Jeg selv har besøgt hovedparten af de
> bedre steder i byen, men aldrig - jeg gentager aldrig - oplevet
> en så katastrofalt ubehøvlet og fræk betjening noget andet sted.
> Den mørkhårede pige, der "service-"rede os, bærer det fulde
> ansvar. Oubæk & Co.: I skulle skamme jer! Jeg håber, at jeres
> ifølge brugeranmeldelserne på AOK
> ( http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/oubaek/?p=users) med fuld
> rette dårlige rygte må sprede sig. Vi vil i alle tilfælde gøre
> vort dertil.
Det var dog utroligt
Så kan man jo spørge sig selv, om det madsted kan overleve en så
sønderlemmende kritik. Man kan se på anmeldelserne, at I ikke er de
eneste der har været utilfredse. Det er da vist på tide at
indehaveren tager sig lidt sammen, og ansætter et personale der kan
opføre sig ordentligt. Det er jo ligegyldigt om maden er i
topklasse, når betjeningen er så ussel . Jeg forstår fuldt ud din
harme. Jeg havde også forladt restauranten ret hurtigt.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats
| |
Henrik (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 29-11-07 12:29 |
|
Jeg forstår jeres harme til fulde, men det jeg ikke forstår er at du
1. ikke også sender denne mail til Rasmus Oubæk
2. vælger at skrive en så voldsom kritik som anonym
mvh
Henrik
| |
Henrik Frederiksen (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Frederiksen |
Dato : 29-11-07 18:01 |
|
Hej Henrik,
Det nytter desværre ikke at skrive til Rasmus Oubæk. Jeg har nemlig efter
min og mine venners horrible oplevelse erfaret, at den kvindelige tjener,
der så skammeligt ødelagde vores aften (og ifølge andre brugere på AOK
tillige med forretningsforbindelser, som har besøgt stedet, og som jeg efter
mit besøg har talt med, igennem meget lang tid har terroriseret - og
fortsætter med at terrorisere - Restaurant Oubæks gæster), skulle være
Rasmus Oubæks kæreste!
Need I say more?
De bedste hilsener
Inkognito alias Henrik Frederiksen
"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i meddelelsen
news:474ea270$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg forstår jeres harme til fulde, men det jeg ikke forstår er at du
> 1. ikke også sender denne mail til Rasmus Oubæk
> 2. vælger at skrive en så voldsom kritik som anonym
>
> mvh
> Henrik
>
| |
Max (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 29-11-07 13:42 |
|
Hej Incognito
> userverede - og forlod dybt, dybt rystede stedet. Stemningen i mit
> selskab resten af aftenen var aldeles ødelagt.
Om jeg fatter at i betalte så meget som en krone.
--
Mvh Max
| |
Henrik Frederiksen (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Frederiksen |
Dato : 29-11-07 18:12 |
|
Hej Max,
Jeg giver dig ret i, at det var en dyr "statement", men i dag har jeg det
egentlig alligevel godt med at kunne stå ved min kritik, uden at det skal
skydes os i skoene, at vi fik gratis foie gras og (lidt) vin.
De bedste hilsener
Incognito alias Henrik Frederiksen
"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:474eb398$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Incognito
>
>> userverede - og forlod dybt, dybt rystede stedet. Stemningen i mit
>> selskab resten af aftenen var aldeles ødelagt.
>
> Om jeg fatter at i betalte så meget som en krone.
>
> --
> Mvh Max
>
>
| |
Max (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 29-11-07 20:06 |
|
Hej Henrik
> Jeg giver dig ret i, at det var en dyr "statement", men i dag har jeg
> det egentlig alligevel godt med at kunne stå ved min kritik, uden at
> det skal skydes os i skoene, at vi fik gratis foie gras og (lidt) vin.
Jeg havde ladet være med at betale netop for at være sikker
på at blive lagt mærke til, og jeg havde nu også klaget både
skriftlig, mundligt og telefonisk uanset hvem den tjener måtte
være, ejeren kan trods alt ikke sidde klager overhørig hvis
der kommer ret mange af dem.
--
Mvh Max
| |
Jens Bruun (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 29-11-07 23:28 |
|
"Incognito" <fiskefinn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:474e9324$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> Vi havde hele vejen behandlet hende venligt
> og respektfuldt, og grunden til hendes attitude var - og er - ganske
> enkelt ikke til forstå.
Det var vel bare på den tid af måneden. Hun er garanteret normalt sød og
venlig i 25 dage i træk, og I var så bare uheldige at rende ind i hende på
det forkerte tidspunkt
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Henrik Frederiksen (29-11-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Frederiksen |
Dato : 29-11-07 23:35 |
|
Hej Jens,
Ja gid det var en enlig svale, men prøv engang at kigge på de øvrige
brugeranmeldelser af Oubæk på AOK, eksempelvis denne fra i sommer:
"Forfærdeligt sted!
Ankom med to venner indstillet på en god madoplevelse.
Blev under bestillingen udsat for en uforskammet betjening, der
understregede, at her var det hende, der bestemte, da vi udtrykte vores
frustration over behandlingen! Stresset, uvenlig og efterhånden direkte
ubehagelig!
Den billigste pølsevogn tilbyder vist en bedre behandling af kunderne!
Da vi tog til genmæle, blev vi bedt om at gå! Så vi oplevede aldrig den
formentlig udmærkede mad.
NB! For en ordens skyld vil jeg nævne, at vi hverken var højrøstede,
nedladende eller hvad man ellers kunne forledes til at tro, men 'bare' tre
almindelige mennesker, der havde glædet os til en god oplevelse -
chokerende!"
Du kan selv se flere ved at følge linket i mit oprindelige indlæg
De bedste hilsener
Henrik F
"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:gOGdnWgV743boNLanZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com...
> "Incognito" <fiskefinn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:474e9324$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Vi havde hele vejen behandlet hende venligt
>> og respektfuldt, og grunden til hendes attitude var - og er - ganske
>> enkelt ikke til forstå.
>
> Det var vel bare på den tid af måneden. Hun er garanteret normalt sød og
> venlig i 25 dage i træk, og I var så bare uheldige at rende ind i hende på
> det forkerte tidspunkt
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
>
| |
Henrik Frederiksen (30-11-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Frederiksen |
Dato : 30-11-07 00:32 |
|
Lidt detektivarbejde afslørede, at de 6 stjerner tildelt af Mr. Rødby til
Restaurant Oubæk måske skal ses i lyset af, at der bag pseudonymet "Mr.
Rødby" gemmer sig restaurantchef på Søllerød Kro, Jan Restorff (som iøvrigt
også er tilmeldt som bruger på AOK under pseudonymet "Den sympatiske"). Mr.
Rødby har (på i alt bare 39 timer) tildelt restauranterne Oubæk, 1. th.,
Kong Hans Kælder, Søllerød Kro(!), Noma, Formel B, Paustian og Ensemble 6
stjerner hver. Alle restauranter som fortjener stjernerne - respekt for det.
Men mon ikke der i tilfældet Oubæk er tale om en vennetjeneste
At man iøvrigt kan tildele den restaurant (Søllerød Kro), hvori man selv er
restaurantchef, 6 stjerner og anføre efterstående anbefaling dokumenterer
imidertid Mr. Rødbys/Jan Restorffs inhabilitet i hans anmeldelse også af
Restaurant Oubæk:
Mr. Rødby/Jan Restorff skriver således ordret hér på AOK om sin egen
restaurant og arbejdsgiver, Søllerød Kro:
"altid en rejse værd. Stedet som vi vælger hver gang vi ønsker den
ultimative og sikkerhed"
( http://www.aok.dk/bruger/mr-roedby)
Det er da dejligt at høre, at Jan Restorff vælger (og rejser til?) til sin
egen - øvrigt fremragende restaurant
De bedste hilsener
Henrik Frederiksen
| |
Nils Bo (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Nils Bo |
Dato : 02-12-07 06:40 |
|
"Incognito" <fiskefinn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:474e9324$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Med nogle gode venner havde jeg bestilt bord på Restaurant Oubæk, som var
> blevet så smukt omtalt allevegne.
>
> Men en anderledes uventet virkelighed mødte os, da vi mødte op i Store
> Kongensgade. Vi meddelte til en pige, som syntes at være stedets
> overtjener, at vi havde bestilt bord. Hun svarede frækt tilbage på denne
> venlige indgangsreplik, og det var desværre kun en lille smagsprøve på,
> hvad der ventede os og de øvrige gæster, hun betjente. Trods vores 100%
> venlige og ubetinget positive attitude overfor omtalte, kvindelige tjener-
> vi glædede os jo til en god madoplevelse, vedblev hun at svare næsvist og
> uforskammet på vore høflige og velmente spørgsmål til f.eks. menukortet.
> Da vi - fortsat venligt og høfligt - spurgte, om vi havde gjort noget
> galt, spurgte hun vrissende, om vi ikke kunne se, at der var travlt. Vi
> havde på det tidspunkt fået vin og stegt foie gras på bordet, men følte os
> så utilpas ved den fjendtlige stemning, at vi drøftede, hvad vi skulle
> gøre. Ved bordene omkring os lyttede man måbende til hendes
> fjendtligheder, og vi fik mange forstående blikke. Prikken over i'et var,
> at hun, da vi afgav vores bestillinger på (dyr) vin, forretter og
> hovedretter på vej væk fra vores bord sarkastisk snerrede: "Ja, vi skal
> nok få en god aften sammen". - Det var i den grad åbenlyst, at hun mente
> det modsatte. Vi havde hele vejen behandlet hende venligt og respektfuldt,
> og grunden til hendes attitude var - og er - ganske enkelt ikke til
> forstå. Det korte af det lange er, at den ubehagelige stemning overbeviste
> os om, at det eneste anstændige for os, hvis vi ville beholde blot en
> smule æresfølelse dén aften, ville være at forlade restauranten. Vi
> betalte derfor for vin og mad - også de hovedretter vi valgte at lade
> forblive userverede - og forlod dybt, dybt rystede stedet. Stemningen i
> mit selskab resten af aftenen var aldeles ødelagt.
>
> Mine ledsagere og jeg spiser meget ofte på restaurant - professionelt og
> privat. Jeg selv har besøgt hovedparten af de bedre steder i byen, men
> aldrig - jeg gentager aldrig - oplevet en så katastrofalt ubehøvlet og
> fræk betjening noget andet sted. Den mørkhårede pige, der "service-"rede
> os, bærer det fulde ansvar. Oubæk & Co.: I skulle skamme jer! Jeg håber,
> at jeres ifølge brugeranmeldelserne på AOK
> ( http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/oubaek/?p=users) med fuld rette
> dårlige rygte må sprede sig. Vi vil i alle tilfælde gøre vort dertil.
>
>
Hej Henrik
Ærgeligt der ikke lige var en restaurant anmelder den aften.
Prøv du at sende din mail til anmelderne Søren Frank, Adam Price eller nogen
af de andre.
Lad dem smutte en tur hen og prøve stedet. Skrive om det i avisen og vupti !
Så skal du se hvad der sker.
Hilsen
Nils Bo
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 03:17 |
|
Hej Henrik Frederiksen
Jeg har set dine indlæg forskellige steder på nettet, der er lige et
par ting der undrer mig. Hvorfor skiver du ikke til os og hvornår har
i egentlig besøgt vores restaurant?
| |
Max (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 02-12-07 11:33 |
|
Hej Rasmus
> par ting der undrer mig. Hvorfor skiver du ikke til os og hvornår har
> i egentlig besøgt vores restaurant?
Når man læser indlægene er det jo indelysende hvorfor han ikke
har skrevet til jer, men personlig ville det være det første jeg selv
ville have gjort, det nytter jo ikke at klage sig ude i byen.
--
Mvh Max
| |
Jens Bruun (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 02-12-07 11:31 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3375157e-253f-46a8-88f3-c703fb20cdfe@a39g2000pre.googlegroups.com
> Hej Henrik Frederiksen
> Jeg har set dine indlæg forskellige steder på nettet, der er lige et
> par ting der undrer mig. Hvorfor skiver du ikke til os og hvornår har
> i egentlig besøgt vores restaurant?
Hehe. Nu bliver det spændende.
I smell a rat...
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
N/A (02-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 04:29 |
|
On 2 Dec., 11:33, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Rasmus
>
> > par ting der undrer mig. Hvorfor skiver du ikke til os og hvornår har
> > i egentlig besøgt vores restaurant?
>
> Når man læser indlægene er det jo indelysende hvorfor han ikke
> har skrevet til jer, men personlig ville det være det første jeg selv
> ville have gjort, det nytter jo ikke at klage sig ude i byen.
>
> --
> Mvh Max
Hej Max
Hvorfor er det indlysende? Fordi det er min kone han skriver om? Hans
indlæg på AOK skrevet i november. Vi ved ikke hvem han er.
Og til Jens B.
Det var vel bare på den tid af måneden. Hun er garanteret normalt sød
og
> venlig i 25 dage i træk, og I var så bare uheldige at rende ind i hende på
> det forkerte tidspunkt
Hvad er fanden er det for en kommentar.
Rasmus Oubæk
| |
Max (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 02-12-07 12:36 |
|
Hej Rasmus
> Hvorfor er det indlysende? Fordi det er min kone han skriver om? Hans
Det er indelysende fordi at Henrik netop giver den begrundelse for ikke
at skrive til jer, det nytter nok ikke da det er din kæreste/kone der er
tale om.
Som sagt før, du havde mødt mig personlig hvis det var mig der
ville klage, man skal jo starte ved arnestedet først.
--
Mvh Max
| |
Jens Bruun (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 02-12-07 14:31 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cf63d801-d570-445e-8a54-ee17069b0a54@n20g2000hsh.googlegroups.com
> Og til Jens B.
> Det var vel bare på den tid af måneden. Hun er garanteret normalt sød
> og
>> venlig i 25 dage i træk, og I var så bare uheldige at rende ind i
>> hende på det forkerte tidspunkt
>
> Hvad er fanden er det for en kommentar.
Det var et forsøg på at forklare en - hvis oplevelsen er sand - ualmindelig
uforskammet betjening. Hvis din kone generelt bare er uforskammet, så fred
med det. Du har selv valgt at leve sammen med hende. Måske hun ikke er en
ubetinget gevinst for din forretning, men dig om det.
Jeg er ikke helt overbevist om, hvad denne tråd egentlig handler om, men
finder den da ganske underholdende. Hvis Henrik Frederiksen (som vi ellers
ikke har hørt fra før) er den, han udgiver sig for at være, og har haft en
oplevelse som den skitserede, og hvis du er Rasmus Oubæk, så har du da et
seriøst problem.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
N/A (02-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
| |
Lars Ehlers (03-12-2007)
| Kommentar Fra : Lars Ehlers |
Dato : 03-12-07 21:43 |
|
On Sun, 2 Dec 2007 03:29:07 -0800 (PST), rasmus-oubaek@mail.dk wrote:
>Og til Jens B.
>Det var vel bare på den tid af måneden. Hun er garanteret normalt sød
>og
>> venlig i 25 dage i træk, og I var så bare uheldige at rende ind i hende på
>> det forkerte tidspunkt
>
>Hvad er fanden er det for en kommentar.
>
>Rasmus Oubæk
Set i lyset af, hvilken filosofi I har med hensyn til betjening, så
var Jens' kommentar vel bare en kommentar "med kant".
--
Lars Ehlers
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)
| |
Max (03-12-2007)
| Kommentar Fra : Max |
Dato : 03-12-07 21:47 |
|
Hej Lars
>> Hvad er fanden er det for en kommentar.
>>
>> Rasmus Oubæk
>
> Set i lyset af, hvilken filosofi I har med hensyn til betjening, så
> var Jens' kommentar vel bare en kommentar "med kant".
Ja, det kan være svært selv at tåle "mosten" :)
--
Mvh Max
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 05:54 |
|
On 2 Dec., 12:36, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Rasmus
>
> Det er indelysende fordi at Henrik netop giver den begrundelse for ikke
> at skrive til jer, det nytter nok ikke da det er din kæreste/kone der er
> tale om.
>
> Som sagt før, du havde mødt mig personlig hvis det var mig der
> ville klage, man skal jo starte ved arnestedet først.
>
> --
> Mvh Max
Hej Max
Ja, det er sevfølgelig rigtig. Men det må da være et forsøg værd. Det
er jo ikke fordi han ikke har brugt energi på hans besøg hos os.
| |
Trine Kornum Christi~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Trine Kornum Christi~ |
Dato : 02-12-07 14:09 |
|
Hej Rasmus
Jeg har aldrig besøgt din restaurant, og kommer sikkert heller aldrig
til det - jeg er mere til hjemlig hygge. Men denne beretning er jo
ikke den eneste negative, på AOK er det jo ikke ligefrem roser der er
flest af. http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/oubaek/?p=users
"MEN hvilken forfærdelig og arrogant, uforskammet, ubehøvlet
betjening"
"Oubæk, hvordan kan du lade uforskammede umuligusser servere din
ellers glimrende mad? Det ødelægger FULDSTÆNDIG en god oplevelse at
have to kvindfolk til at servere, som hellere skulle søge job som
udsmidere på et kvindeherberg. Det er den værste betjening jeg har
oplevet i mit liv, simpelthen."
"Blev under bestillingen udsat for en uforskammet betjening, der
understregede, at her var det hende, der bestemte, da vi udtrykte
vores frustration over behandlingen! Stresset, uvenlig og efterhånden
direkte ubehagelig!"
"Betjeningen var rigtig elendig - hun snakkede med nogle venner ved
det andet bord imens hun fjernede vore tallerkner. "
Bør du ikke overveje at skifte betjeningen ud? Eller er der noget om
snakken om nepotisme?
Mvh Trine
--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj
http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 06:32 |
|
On 2 Dec., 14:09, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:
> Hej Rasmus
>
> Jeg har aldrig besøgt din restaurant, og kommer sikkert heller aldrig
> til det - jeg er mere til hjemlig hygge. Men denne beretning er jo
> ikke den eneste negative, på AOK er det jo ikke ligefrem roser der er
> flest af. http://www.aok.dk/restauranter-cafeer/oubaek/?p=users
>
> "MEN hvilken forfærdelig og arrogant, uforskammet, ubehøvlet
> betjening"
>
> "Oubæk, hvordan kan du lade uforskammede umuligusser servere din
> ellers glimrende mad? Det ødelægger FULDSTÆNDIG en god oplevelse at
> have to kvindfolk til at servere, som hellere skulle søge job som
> udsmidere på et kvindeherberg. Det er den værste betjening jeg har
> oplevet i mit liv, simpelthen."
>
> "Blev under bestillingen udsat for en uforskammet betjening, der
> understregede, at her var det hende, der bestemte, da vi udtrykte
> vores frustration over behandlingen! Stresset, uvenlig og efterhånden
> direkte ubehagelig!"
>
> "Betjeningen var rigtig elendig - hun snakkede med nogle venner ved
> det andet bord imens hun fjernede vore tallerkner. "
>
> Bør du ikke overveje at skifte betjeningen ud? Eller er der noget om
> snakken om nepotisme?
>
> Mvh Trine
>
> --
> Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
> Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj
>
> http://www.triane.dk- I Biersted, nord for Aalborg
Hej Trine
Er der snak om nepotisme? Tror du min kone er ansat fordi hun er min
kone eller er hun der fordi det er vores restaurant?
Vi har den betjening vi gerne vil have, der er nogle der ikke bryder
sig om den og der er mange der elsker den.
Hvis du kommer til København så prøv det alligevel, hvis du tør.
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 07:00 |
|
On 2 Dec., 14:31, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> <rasmus-oub...@mail.dk> skrev i en meddelelsenews:cf63d801-d570-445e-8a54-ee17069b0a54@n20g2000hsh.googlegroups.com
>
> > Og til Jens B.
> > Det var vel bare på den tid af måneden. Hun er garanteret normalt sød
> > og
> >> venlig i 25 dage i træk, og I var så bare uheldige at rende ind i
> >> hende på det forkerte tidspunkt
>
> > Hvad er fanden er det for en kommentar.
>
> Det var et forsøg på at forklare en - hvis oplevelsen er sand - ualmindelig
> uforskammet betjening. Hvis din kone generelt bare er uforskammet, så fred
> med det. Du har selv valgt at leve sammen med hende. Måske hun ikke er en
> ubetinget gevinst for din forretning, men dig om det.
>
> Jeg er ikke helt overbevist om, hvad denne tråd egentlig handler om, men
> finder den da ganske underholdende. Hvis Henrik Frederiksen (som vi ellers
> ikke har hørt fra før) er den, han udgiver sig for at være, og har haft en
> oplevelse som den skitserede, og hvis du er Rasmus Oubæk, så har du da et
> seriøst problem.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
Jeg er Rasmus Oubæk og mener ikke selv jeg har et seriøst problem. Jeg
synes bare en nedladende kommentar om "den tid af måneden" er
unødvendig.
Men måske er det bare min tid på måneden, hvad ved jeg.
Hun er en gevinst, åbenbart ikke en ubetinget gevinst, men hvem er
det?
| |
Trine Kornum Christi~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Trine Kornum Christi~ |
Dato : 02-12-07 15:09 |
|
rasmus-oubaek@mail.dk writes:
> Hun er en gevinst, åbenbart ikke en ubetinget gevinst, men hvem er
> det?
En betjening der skræmmer kunder væk, vil jeg ikke betegne som en
gevinst. Men hvis du er tilfreds med restaurantens omsætning, overskud
og omdømme, så er det vel fint nok.
Mvh Trine, som også går igen, hvis betjeningen ikke kan opføre sig
anstændigt
--
Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj
http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg
| |
Fl. Baumann (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Fl. Baumann |
Dato : 02-12-07 15:28 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen:
> Hun er en gevinst, åbenbart ikke en ubetinget gevinst, men hvem
> er det?
Uden overhovedet at have en mening om den oplevelsen i den
verserende tråd, så er der et par ting der undrer mig.
En klage over et sted bør altid foretages på stedet og hvis dette
ikke er muligt, skriftligt til stedet hurtigst muligt.
At en klage behandles seriøst og ikke tilbagevises som
kværulanteri.
Enhver kunde der kommer til restauranten og vælger at lægge en
del penge, må vel forvente at få en eller anden form for "value
for money" og behandlet med en vis form positiv og velkomment
engagement fra stedets personale.
Dette betyder ikke at restauranten skal lægge ryg til idioter der
systematisk generer stedets mad og personale, men det er vel
egentlig også kun noget der sker ret sjældent, så derfor må
restauranten gå ud fra at der "kan" være noget om kundens klage,
og seriøst indgå i en dialog for at skabe et udkomne begge parter
kan forliges med, og dermed følt sig hørt og respektfuldt
behandlet.
Så hvis din partner, i dette tilfælde din kone, mener at det er i
orden at være selektiv venlig overfor kunderne, så har I et
problem I bør tage alvorligt... alt andet lige så mener jeg at I
som udbydere har et stort og altafgørende ansvar for den samlede
oplevelse og følgelig bør strække jer langt for at sikre kunden
en god oplevelse.
--
Fl. Baumann
| |
N/A (02-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 07:43 |
|
On 2 Dec., 15:08, Trine Kornum Christiansen <n...@trinekc.dk> wrote:
> rasmus-oub...@mail.dk writes:
> > Hun er en gevinst, åbenbart ikke en ubetinget gevinst, men hvem er
> > det?
>
> En betjening der skræmmer kunder væk, vil jeg ikke betegne som en
> gevinst. Men hvis du er tilfreds med restaurantens omsætning, overskud
> og omdømme, så er det vel fint nok.
>
> Mvh Trine, som også går igen, hvis betjeningen ikke kan opføre sig
> anstændigt
>
> --
> Kom til Biersted og fæld dit juletræ sammen med familien
> Besøg også vores store butik fyldt med juleting, Gjøltrolde og stentøj
>
> http://www.triane.dk- I Biersted, nord for Aalborg
En betjening med "kant" kalder jeg en gevinst, det skræmmer muligvis
kunder væk, men en anonym føjelig tjener der kalder jeg uinteressant,
det er ikke det vi vil.
Min kone er ikke den eneste tjener, de andre har også kant og det skal
de have ellers er de ikke hos os. Og det skal ikke forståes at vi har
umuligusser ansat, det personale vi har er kompetente og faktisk meget
dygtige.
Vi har en god forretning og et godt omdømme, trods vores anmeldelser
på AOK.
Mvh Oubæk, der gerne ber' folk om at gå, hvis de ikke kan opføre sig
anstændigt. Den gælder jo begge veje, gør det ikke?
| |
Jens Bruun (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 02-12-07 15:46 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cb6914af-6c4a-48ce-bd50-ce673ab569ac@l1g2000hsa.googlegroups.com
> Mvh Oubæk, der gerne ber' folk om at gå, hvis de ikke kan opføre sig
> anstændigt. Den gælder jo begge veje, gør det ikke?
Du lyder som om, du er for viderekommende.
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
Fl. Baumann (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Fl. Baumann |
Dato : 02-12-07 15:59 |
|
rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen:
> ...
> En betjening med "kant" kalder jeg en gevinst, det skræmmer
> muligvis
> kunder væk, men en anonym føjelig tjener der kalder jeg
> uinteressant,
> det er ikke det vi vil.
.... (ny vinkel siden mit sidste indlæg)...
Fair nok, men forvent da ogå kamp til stregen fra kunder der
forventede noget andet end det de fik
Måske du skulle sætte et "servitricen bider" skilt op på døren og
dermed gøre det til et aktivt image!
--
Fl. Baumann
| |
Herluf Holdt, 3140 (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Herluf Holdt, 3140 |
Dato : 02-12-07 17:10 |
|
Fl. Baumann skrev:
> rasmus-oubaek skrev:
>> En betjening med "kant" kalder jeg en gevinst, det skræmmer
>> muligvis kunder væk, men en anonym føjelig tjener der kalder
>> jeg uinteressant, det er ikke det vi vil.
> ... (ny vinkel siden mit sidste indlæg)...
> Fair nok, men forvent da ogå kamp til stregen fra kunder der
> forventede noget andet end det de fik
> Måske du skulle sætte et "servitricen bider" skilt op på døren
> og dermed gøre det til et aktivt image!
Læsningen af denne tråd får mig til at tænke på, at der engang
var en restauratør på Frederiksberg ved navn Roy Hurtigkarl.
Hans "image" var, at han kunne finde på at give kunderne en
regulær skideballe, hvis de kom til at sige noget forkert, fx
"engelsk bøf" eller noget i den retning.
Jeg har i cirka 13 år været "næsten"-genbo (kun et
ejendomsmæglerstenkast) fra hans søn, Jan Hurtigkarls fine
restaurant her i 3140 Ålsgårde. (Nu, hvor jeg faktisk endelig har
råd til at spise der, er han vist flyttet tilbage til hovedstaden).
Ellers elsker jeg at spise ude - på rejser og lignende - især i
Tyskland. Der har jeg nu aldrig været ude for restauranter med
lignende specielle "images". Kun positive oplevelser. Men hvis
jeg er forberedt på det, vil jeg da muligvis tage en betjening
med "kant" som en "oplevelse".
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere
| |
Fl. Baumann (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Fl. Baumann |
Dato : 02-12-07 17:46 |
|
"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i
meddelelsen news:4752d8e9$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Læsningen af denne tråd får mig til at tænke på, at der engang
> var en restauratør på Frederiksberg ved navn Roy Hurtigkarl.
> Hans "image" var, at han kunne finde på at give kunderne en
> regulær skideballe, hvis de kom til at sige noget forkert, fx
> "engelsk bøf" eller noget i den retning.
>
Han sendte dem over på kinesergrillen overfor frederiksberg
rådhus!
> Jeg har i cirka 13 år været "næsten"-genbo (kun et
> ejendomsmæglerstenkast) fra hans søn, Jan Hurtigkarls fine
> restaurant her i 3140 Ålsgårde. (Nu, hvor jeg faktisk endelig
> har
> råd til at spise der, er han vist flyttet tilbage til
> hovedstaden).
>
Han overtager restauranten i frederiksberg have efter sin mor der
overtog den efter sin mand. (sådan går livet i ring)
Og mon ikke han yderligere forfiner sin sydafrikanske menu?
--
Fl. Baumann
| |
Mich Ottosen (11-02-2008)
| Kommentar Fra : Mich Ottosen |
Dato : 11-02-08 00:17 |
|
Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:
> Læsningen af denne tråd får mig til at tænke på, at der engang
> var en restauratør på Frederiksberg ved navn Roy Hurtigkarl.
> Hans "image" var, at han kunne finde på at give kunderne en
> regulær skideballe, hvis de kom til at sige noget forkert, fx
> "engelsk bøf" eller noget i den retning.
Tjah, ham havde jeg osse fornøjelse af en gang for mange år siden. Vi
var tre (dengang) yngre mænd der skulle have _god_ mad med hele
udtrækket.
Da en af de andre kom med et uskyldigt spørgsmål til, hvad en bestemt
ret på den frembårne tavle egentlig var, blev hr. Hurtigkarl mopset i en
sjælden grad. Alle retterne/menuerne var skrevet på (kokke)fransk med
kridt på tavlen. Det var min ven ikke fortrolig med.
Så efter, at min ven var blevet svinet til på grund af sine manglende,
sproglige evner af hr. Hurtigkarl, rejste jeg mig op og gik hen til
tavlen for at rette alle de sproglige fejl, der var - og det var en del.
Der blev noget stille i restauranten, men hr. Hurtigkarl faldt ned og
grinede. Han var skam ganske flink resten af aftenen - og vi havde en
fortrinlig aften. Restauratør med en kant? Jo. Hystade? Det véd jeg
egentlig ikke, for jeg kom der naturligvis ikke igen.
--
v.h.,
Mich.
| |
N/A (02-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 08:22 |
|
Jens Bruun skrev:
> <rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:cb6914af-6c4a-48ce-bd50-ce673ab569ac@l1g2000hsa.googlegroups.com
>
> > Mvh Oub�k, der gerne ber' folk om at g�, hvis de ikke kan opf�re sig
> > anst�ndigt. Den g�lder jo begge veje, g�r det ikke?
>
> Du lyder som om, du er for viderekommende.
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
Hej Jens
Hvad mener du?
| |
Jens Bruun (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Jens Bruun |
Dato : 02-12-07 16:27 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b1a2fe2d-f078-4f0c-8e5a-3defa0e24d1f@j44g2000hsj.googlegroups.com
> Hvad mener du?
Nøjagtig det, jeg skrev. Du er tydeligvis for viderekommende.
Jeg skal slet ikke afvise, at du laver god mad. Jeg skal heller ikke afvise,
at du har kunder i butikken. Din holdning til den fremførte kritik er dog
for viderekommende. Man skal vist leve på en anden planet, hvis man ikke ser
et problem i, at kunderne i butikken føler sig forulempet af uforskammet
personale.
Måske du skulle overveje, at lade din åbenbart stedse præmenstruelle kone
tage sig af regnskaberne, og lade det være godt med det?
--
-Jens B.
D.e.f.f.e.s.
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 08:35 |
|
Fl. Baumann skrev:
> rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen:
> > ...
> > En betjening med "kant" kalder jeg en gevinst, det skr�mmer
> > muligvis
> > kunder v�k, men en anonym f�jelig tjener der kalder jeg
> > uinteressant,
> > det er ikke det vi vil.
>
> ... (ny vinkel siden mit sidste indl�g)...
>
> Fair nok, men forvent da og� kamp til stregen fra kunder der
> forventede noget andet end det de fik
> M�ske du skulle s�tte et "servitricen bider" skilt op p� d�ren og
> dermed g�re det til et aktivt image!
> --
> Fl. Baumann
Hej FL. Baumann
Jamen vi må jo kæmper de kampe der skal kæmpes.
"Servitricen bider - altid" vi mener ikke vi er selektiv venlige
| |
Fl. Baumann (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Fl. Baumann |
Dato : 02-12-07 17:53 |
|
rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen:
> Jamen vi må jo kæmpe de kampe der skal kæmpes.
Husk at gøre det med omhu!
> "Servitricen bider - altid" vi mener ikke vi er selektiv
> venlige
Det er godt nok en delikat balancegang
--
Fl. Baumann
| |
N/A (02-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 08:43 |
|
Jens Bruun skrev:
> <rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:b1a2fe2d-f078-4f0c-8e5a-3defa0e24d1f@j44g2000hsj.googlegroups.com
>
> > Hvad mener du?
>
> N�jagtig det, jeg skrev. Du er tydeligvis for viderekommende.
>
> Jeg skal slet ikke afvise, at du laver god mad. Jeg skal heller ikke afvise,
> at du har kunder i butikken. Din holdning til den fremf�rte kritik er dog
> for viderekommende. Man skal vist leve p� en anden planet, hvis man ikke ser
> et problem i, at kunderne i butikken f�ler sig forulempet af uforskammet
> personale.
>
> M�ske du skulle overveje, at lade din �benbart stedse pr�menstruelle kone
> tage sig af regnskaberne, og lade det v�re godt med det?
>
> --
> -Jens B.
>
> D.e.f.f.e.s.
Jeg ved ikke hvor på planeten du bor, men hvis du skulle komme forbi
vores del, så kom ind og se en restaurant med god mad, super stemning,
og tjenere der slet ikke er så sure endda.
Hvis kunderne følte sig forulempet ville du nok komme til en tom
restaurant. Husk at bestille bord.
| |
Steen Jakobsen (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Steen Jakobsen |
Dato : 02-12-07 16:53 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:7109ae13-7403-468e-a50d-a2bd21f9aee6@d27g2000prf.googlegroups.com...
Jeg ved ikke hvor på planeten du bor, men hvis du skulle komme forbi
vores del, så kom ind og se en restaurant med god mad, super stemning,
og tjenere der slet ikke er så sure endda.
Hvis kunderne følte sig forulempet ville du nok komme til en tom
restaurant. Husk at bestille bord.
Jeg har da ihvertfald forstået så meget:
Det er ikke på din restaurent jeg skal smide en masse penge væk på en dårlig
oplevelse. Det være sig om maden er spiselig eller ej.
Steen.
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 09:07 |
|
Steen Jakobsen skrev:
> <rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:7109ae13-7403-468e-a50d-a2bd21f9aee6@d27g2000prf.googlegroups.com...
>
>
> Jeg ved ikke hvor p� planeten du bor, men hvis du skulle komme forbi
> vores del, s� kom ind og se en restaurant med god mad, super stemning,
> og tjenere der slet ikke er s� sure endda.
> Hvis kunderne f�lte sig forulempet ville du nok komme til en tom
> restaurant. Husk at bestille bord.
>
> Jeg har da ihvertfald forst�et s� meget:
> Det er ikke p� din restaurent jeg skal smide en masse penge v�k p� en d�rlig
> oplevelse. Det v�re sig om maden er spiselig eller ej.
>
> Steen.
Hvem siger du får en dårlig oplevelse.
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 09:17 |
|
Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Fl. Baumann skrev:
> > rasmus-oubaek skrev:
>
> >> En betjening med "kant" kalder jeg en gevinst, det skr�mmer
> >> muligvis kunder v�k, men en anonym f�jelig tjener der kalder
> >> jeg uinteressant, det er ikke det vi vil.
>
> > ... (ny vinkel siden mit sidste indl�g)...
>
> > Fair nok, men forvent da og� kamp til stregen fra kunder der
> > forventede noget andet end det de fik
> > M�ske du skulle s�tte et "servitricen bider" skilt op p� d�ren
> > og dermed g�re det til et aktivt image!
>
> L�sningen af denne tr�d f�r mig til at t�nke p�, at der engang
> var en restaurat�r p� Frederiksberg ved navn Roy Hurtigkarl.
> Hans "image" var, at han kunne finde p� at give kunderne en
> regul�r skideballe, hvis de kom til at sige noget forkert, fx
> "engelsk b�f" eller noget i den retning.
>
> Jeg har i cirka 13 �r v�ret "n�sten"-genbo (kun et
> ejendomsm�glerstenkast) fra hans s�n, Jan Hurtigkarls fine
> restaurant her i 3140 �lsg�rde. (Nu, hvor jeg faktisk endelig har
> r�d til at spise der, er han vist flyttet tilbage til hovedstaden)..
>
> Ellers elsker jeg at spise ude - p� rejser og lignende - is�r i
> Tyskland. Der har jeg nu aldrig v�ret ude for restauranter med
> lignende specielle "images". Kun positive oplevelser. Men hvis
> jeg er forberedt p� det, vil jeg da muligvis tage en betjening
> med "kant" som en "oplevelse".
>
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> Nysgerrige Amat�rer - g�r Verden sjovere
Hej Herluf
Kig forbi. Hvis det er noget lort så skriv det, men skriv også hvis du
synes det er godt.
Jan Hurtigkarl er flyttet til Frederiksberg Have
Mvh Rasmus Oubæk
| |
Ralph (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Ralph |
Dato : 02-12-07 17:37 |
|
"Incognito" <fiskefinn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:474e9324$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Men en anderledes uventet virkelighed mødte os, da vi mødte op i Store
> Kongensgade. Vi meddelte til en pige, som syntes at være stedets
> overtjener, at vi havde bestilt bord. Hun svarede frækt tilbage på denne
> venlige indgangsreplik, og det var desværre kun en lille smagsprøve på,
> hvad der ventede os og de øvrige gæster, hun betjente. Trods vores 100%
> venlige og ubetinget positive attitude overfor omtalte, kvindelige tjener-
> vi glædede
Jeg vil lige fortælle en lign. historie som JEG oplevede som positiv:
Jeg var i Seattle, blev inviteret på fiskerestaurant af nogle kolleger - vi
var vel 10-12 stykker - vi blev mødt af Heidi "Oh that's you danish guys -
I've always wondered how you look, nothing special I'll say" så var tonen
sådan lagt, vi blev bænket og så kom et foredrag om HELE menukortet, med en
del små hentydninger om det gik for hurtigt (vi var jo bare danskere) MEN
hun vidste hvad hun snakkede om, og alle bestilte først lidt forskellige
østers, og til hovedret bestilte alle pånær jeg, "surprice me" sagde jeg,
DET blev jeg så (her skal lige indskydes at hun også serverede for
nabobordet - en amerikansk polterabend - og når de kaldte på hende når hun
serverede for os fik enten de en spids bemærkning eller også forklarede hun
overbærende at det jo tog lidt længere tid når det nu var danskere - omvendt
fik vi en balle eller himmelvendte øjne og de fulde drenge fik også deres
bemærkninger)
Men min hovedret startede med at jeg fik et badehåndklæde, en dyppeskål med
vand og citronskiver og et heldækkende forklæde "I'll better tie it, then we
know it will stay on all night" tak
Også så fik jeg verdens største skaldyrssuppe med musliger, krabbeklør, hele
rejer, hummerklør, laks, og.......
Da jeg var stopmæt kom hun med 11 rene skeer og sendte så resterne rundt så
de andre kunne smage med en bemærkning om at hun da troede jeg var en rigtig
mand der kunne spise op.
JEG har aldrig moret mig så meget, resten af selskabet og
polterabend-drengene havde det vist ligesådan, men hvis JEG havde været sur
og nærtagende så kunne det da godt have været at man havde andre briller på.
PS. Hun fik personligt 100$ i drikkepenge af mig.
--
Ralph
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 10:02 |
|
Fl. Baumann skrev:
> rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen:
> > Jamen vi m� jo k�mpe de kampe der skal k�mpes.
>
> Husk at g�re det med omhu!
>
>
> > "Servitricen bider - altid" vi mener ikke vi er selektiv
> > venlige
>
> Det er godt nok en delikat balancegang
>
> --
> Fl. Baumann
Det lykkes nok heller ikke hver gang
Rasmus
| |
Rainman (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Rainman |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
rasmus-oubaek@mail.dk wrote:
>
> Fl. Baumann skrev:
>> rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen:
>>> Jamen vi m� jo k�mpe de kampe der skal k�mpes.
>> Husk at g�re det med omhu!
>>
>>
>>> "Servitricen bider - altid" vi mener ikke vi er selektiv
>>> venlige
>> Det er godt nok en delikat balancegang
>>
>> --
>> Fl. Baumann
>
> Det lykkes nok heller ikke hver gang
>
> Rasmus
Rystende tråd at følge. Rasmus, du må da være noget verliebt i den mokke
der varetager serveringen når du på ingen måde undskylder eller tager
afstand fra den uforskammede opførsel mokken åbenbart står for. Jeg
sætter i hvert fald aldrig mine ben i din restaurant efter denne gang
ordsuppe og din noget krampagtige forsøg på at forsvare kvindemennesket.
| |
Peter Westh (02-12-2007)
| Kommentar Fra : Peter Westh |
Dato : 02-12-07 21:56 |
|
"Rainman" <rainman@rainman.dk> skrev i en meddelelse
news:4752fdc1$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> rasmus-oubaek@mail.dk wrote:
> Rystende tråd at følge. Rasmus, du må da være noget verliebt i den mokke
> der varetager serveringen når du på ingen måde undskylder eller tager
> afstand fra den uforskammede opførsel mokken åbenbart står for. Jeg sætter
> i hvert fald aldrig mine ben i din restaurant efter denne gang ordsuppe og
> din noget krampagtige forsøg på at forsvare kvindemennesket.
Tænk, jeg har virkelig fået pirret min lyst til at prøve stedet. Jeg hæfter
mig nu også ved, at Henrik Frederiksens beskrivelse er meget uspecifik - jeg
kan aflæse at han og hans ledsagere havde en dårlig oplevelse, men egentlig
ikke hvorfor.
Og så bider jeg mærke i en bemærkning et sted på AOK om, at Oubæk jo jo
bevidst har "degraderet" sin restaurant fra Michelin-klassen til en Bistro
med mad til hverdagspriser. Dette stilskifte må selvfølgelig også afspejle
sig i betjeningen - og måske de mange utilfredse kommentarer kommer fra
kunder med forkerte forventninger?
Jeg har selv prøvet at forlade et etablissiment i vrede for aldrig at sætte
min fod der mere, men jeg gjorde det nu ikke uden først at have fortalt
indehaveren hvad jeg syntes om hende med de mest præcise og farverige
gloser, jeg kunne få over mine læber.
MVH
Peter
| |
N/A (02-12-2007)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 02-12-07 19:48 |
|
| |
rasmus-oubaek@mail.d~ (02-12-2007)
| Kommentar Fra : rasmus-oubaek@mail.d~ |
Dato : 02-12-07 12:36 |
|
> Rystende tråd at følge. Rasmus, du må da være noget verliebt i den mokke
> der varetager serveringen når du på ingen måde undskylder eller tager
> afstand fra den uforskammede opførsel mokken åbenbart står for. Jeg
> sætter i hvert fald aldrig mine ben i din restaurant efter denne gang
> ordsuppe og din noget krampagtige forsøg på at forsvare kvindemennesket.
Det er vel nok ærgeligt at du ikke vil komme i min restaurant, vi har
ellers set rigtigt meget til dig de sidste 3 år vi har haft
restauranten.
Der er ingen grund til at tage afstand fra eller undskylde, min kone
eller mokken som du kalder hende.
Du vil blive savnet.
Mvh Rasmus
| |
Morten Wartou (03-12-2007)
| Kommentar Fra : Morten Wartou |
Dato : 03-12-07 00:22 |
|
<rasmus-oubaek@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:9718cc25-4f13-47bd-9ccf-a315b0037c0b@a35g2000prf.googlegroups.com...
>> Rystende tråd at følge. Rasmus, du må da være noget verliebt i den mokke
>> der varetager serveringen når du på ingen måde undskylder eller tager
>> afstand fra den uforskammede opførsel mokken åbenbart står for. Jeg
>> sætter i hvert fald aldrig mine ben i din restaurant efter denne gang
>> ordsuppe og din noget krampagtige forsøg på at forsvare kvindemennesket.
>Det er vel nok ærgeligt at du ikke vil komme i min restaurant, vi har
>ellers set rigtigt meget til dig de sidste 3 år vi har haft
>restauranten.
>Der er ingen grund til at tage afstand fra eller undskylde, min kone
>eller mokken som du kalder hende.
>Du vil blive savnet.
Ha... Jeg var ved at skrive det tidligere - hun MÅTTE være mandens kone
eller elsker, ellers kunne hun da ikke være sådan et sted, hvis ellers
beskrivelserne taler sandt. :)
--
Med venlig hilsen,
Morten Wartou
| |
Frank Løkkegaard (03-12-2007)
| Kommentar Fra : Frank Løkkegaard |
Dato : 03-12-07 07:52 |
|
rasmus-oubaek@mail.dk on søndag 2. december 2007 at 15:43 +0100 wrote:
>En betjening med "kant" kalder jeg en gevinst, det skræmmer muligvis
>kunder væk, men en anonym føjelig tjener der kalder jeg uinteressant,
>det er ikke det vi vil.
Det er godt nok en af de mest mærkværdige tråde der har været i denne
gruppe i mange år. Fint at du vælger at svare her - respekt for det.
Der er dog nogle ting der er lidt svære at få hold på - hvad vil betjening
med en kant egentlig sige?
Sådan som man læser det oprindelige indlæg handler det om at tjeneren
faktisk ikke ofrer gæsten rimelig opmærksomhed. Jeg fik umiddelbart
billeder på nethinden fra min lokale Statoil, hvor man som kunde ind i
mellem godt kan føle sig lidt i vejen fordi de unge ekspedienter har en
hel del sladder de lige skal have styr på først. Den slags kan jeg godt,
på en dårlig dag, opfatte som mangel på respekt for mig som kunde.
Så forstår jeg at en venlig og imødekommende tjener, der bistår gæsten med
venlig vejledning osv., i din verden er det samme som en anonym og føjelig
tjener. Det er i hvert fald svært at læse andet ud af det du skriver.
Lad skære den ind til benet: Hvad anser du for formålet med et
restaurantbesøg? En madoplevelse, hvor man i gode venners lag, får
indtryk, smagsmæssige udfordringer, oplevelser af perfektion, ypperlige
råvarer der er omsat til en sansepirrende oplevelse?
Hvis det er noget i den retning, hvad synes du så er den perfekte ramme om
dette måltid? Hvordan ser du tjenerens rolle i denne oplevelse.
Sidst, men ikke mindst, hvem er til for hvem - skal gæsten komme fordi
restauranten kan byde på en atmosfære, der modsvarer maden og vinen, eller
skal gæsten komme for at restauranten kan få noget at spejle sig selv i?
Det kunne jeg godt tænke mig at høre dine kommentarer til.
--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311
| |
Frank Løkkegaard (03-12-2007)
| Kommentar Fra : Frank Løkkegaard |
Dato : 03-12-07 07:56 |
|
"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> on søndag 2. december 2007 at 17:37 +0100
wrote:
>Jeg vil lige fortælle en lign. historie som JEG oplevede som positiv:
>
(snip en længere beskrivelse af hvad der skete)
>
>
>JEG har aldrig moret mig så meget, resten af selskabet og
>polterabend-drengene havde det vist ligesådan, men hvis JEG havde været
>sur
>og nærtagende så kunne det da godt have været at man havde andre briller
>på.
>
>PS. Hun fik personligt 100$ i drikkepenge af mig.
Men det du har oplevet er jo et show - det tyder det ikke på at der er
tale om på Oubæks sted. Jeg har selv engang for mange år siden været på en
restaurant i Liverpool, der netop var berømt for sine særdeels ubehøvlede
tjenere -der var det det man kom for og det var skide skægt - det var
netop konceptet på denne restaurant, som jeg desværre har glemt navnet på.
--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311
| |
|
|