Hygiejne
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 22:13

Hos mit lokale pizzaria står kød og ost i nogle plastik-spande foran ham der
bager pizzaerne. Men burde disse ting ikke være på køl? Fra kl. 17-23 kan
det kød da nå at blive temmelig varmt og uhygiejnisk eller hvad?
Der er ellers tale om en god italiensk pizza-restaurant (Bella Italia) i
Kolding.

Mvh
Morten

Fra : Martin

Dato : 27-11-07 22:23

Hej
Morten wrote:
> Men burde disse ting ikke være på køl? Fra
> kl. 17-23 kan det kød da nå at blive temmelig varmt og uhygiejnisk
> eller hvad?

Hos alle de pizza-bagere jeg har været ved, har de haft sådan et
disk-lignende med metalspande til "nedfældning", hvor der så er køling
nedenunder, så varene holdes kolde, eller i hvert fald kølige.
Sikker på at det ikke er sådan en din pizza-mager også har stående ?
Der er jo noget der hedder fødevarstyrelsen herhjemme, der er helt vilde med
inspicere den slags.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 23:57

Martin wrote:
> Hos alle de pizza-bagere jeg har været ved, har de haft sådan et
> disk-lignende med metalspande til "nedfældning", hvor der så er køling
> nedenunder, så varene holdes kolde, eller i hvert fald kølige.

Ja, sådanne anlæg har jeg også set. Derfor undrede det mig netop at tingene
stod i spande!

Fra : Anders

Dato : 27-11-07 22:40

"Morten" <-> skrev i en meddelelse
> Hos mit lokale pizzaria står kød og ost i nogle plastik-spande foran ham
> der bager pizzaerne.

Det er hverken "kød" eller "ost"...derfor kan det sikkert holde sig i flere
dage i stuetemperatur!

-Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-07 23:56

Anders wrote:
> Det er hverken "kød" eller "ost"...derfor kan det sikkert holde sig i
> flere dage i stuetemperatur!

Jo, der ligger en spandfuld bacon og pepperoni og champigon og ost osv. i
forskellige spande.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-11-07 04:01

On Nov 27, 11:56 pm, "Morten" <-> wrote:

> Jo, der ligger en spandfuld bacon og pepperoni og champigon og ost osv. i
> forskellige spande.

Du har 2 muligheder:
1) spis videre og risiker maveonde
2) ring til Fødevarstyrelsen og fortæl om det

Hvordan er deres smiley:

http://smiley.fvst.dk
--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-11-07 12:04

On 2007-11-27, Morten <-> wrote:
> Hos mit lokale pizzaria står kød og ost i nogle plastik-spande foran ham der
> bager pizzaerne. Men burde disse ting ikke være på køl? Fra kl. 17-23 kan
> det kød da nå at blive temmelig varmt og uhygiejnisk eller hvad?

Er du sikker på at det står der så længe ?

Min pizzamand har på sin pizzadisk skåle, baljer og andet med ost,
skinke og lignende, men ikke i større mængder end hvad han kan nå at
forbruge på 1-2 timer.

/Sune

Fra : Henrik

Dato : 28-11-07 14:23

Såfremt de spande der anvendes gøres rene og desinficeres dagligt
fødevarerne max opbevares i spandene i 3 timer, er der ikke meget at komme
efter.
Tænk på alle de julebuffeter, der så ikke kunne lade sig gøre. Der er ikke
meget der opbevares køligt. Der er snarere end masse uhygiejniske gæster,
som sørger for at maden bliver ganske uhygiejnisk, men først efter 3 timer.

Henrik