Pizza - så kan I lære det!
Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-11-07 17:27

I forbindelse med mine undersøgelser vedr røremaskiner (anden tråd), faldt
jeg over en henvisning til denne side:
http://slice.seriouseats.com/jvpizza/.

Jeg mener selv, jeg laver en hæderlig hjemmelavt pizza, men denne fyr her
har taget det hele vejen! Jagten på den ultimative hjemmepizzabager stopper
vist her

mvh Peter Ingsø

Fra : Gunnar007

Dato : 27-11-07 22:39

"Peter Ingsø Laursen" <psil*fjern_dette*@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg mener selv, jeg laver en hæderlig hjemmelavt pizza, men denne fyr her
> har taget det hele vejen! Jagten på den ultimative hjemmepizzabager

Damn, han har smagt en del af det fastfood.
Glæder mig allrede til min italiens tur til sommer, for der er pizzen nu en
gang bedre end den
"danske" mishandling af både dej, og tilbehør

Hilsen G

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-11-07 23:06

Crap, det er godt nok en entusiast der ikke skyr nogle midler Respekt ,
flot arbejde
Peter

Fra : BHR

Dato : 28-11-07 21:57

en der lige vil oversætte ?
kh
benny

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 29-11-07 18:07

"BHR" <bentebenny@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> en der lige vil oversætte ?

Meget kort:
"There are a lot of variables for such a simple food. But these 3 FAR
outweigh the others:

1.. High Heat

2.. Kneading Technique

3.. The kind of yeast culture or "starter" used along with proper
fermentation technique

All other factors pale in comparison to these 3. I know that people fuss
over the brand of flour, the kind of sauce, etc. I discuss all of these
things, but if you don't have the 3 fundamentals above handled, you will be
limited."

Der er masser af variabler for selv så simpel mad. Men disse tre er MEGET
vigtigere end alle andre:

1. Høj varme (420 grader celsius har han snydt sin ovn til at yde

2. Ælteteknik (bland ingredienserne og lad melet trække væske i 20 min inden
endelig sammenrøring)

3. Fordejskultur/biga (lind dej, der her stået i et døgn eller to - bruges i
stedet for gær)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-11-07 06:59

On Nov 29, 6:07 pm, "Peter Ingsø Laursen"
<psil*fjern_det...@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> vigtigere end alle andre:
>
> 1. Høj varme (420 grader celsius har han snydt sin ovn til at yde

Så er vores nye pyrolyseovn super

> 2. Ælteteknik (bland ingredienserne og lad melet trække væske i 20 min inden
> endelig sammenrøring)

Det må prøves - en dag hvor der er alternativ føde som sikkerhed

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-11-07 15:14

Christian B. Andresen skrev:

> Så er vores nye pyrolyseovn super

Junior: Far, hvad skal vi ha' til middag?

CBA: Pyrolysepizza.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-11-07 22:40

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Junior: Far, hvad skal vi ha' til middag?
>
> CBA: Pyrolysepizza.

ha -ha. Købt! Pyrolysepizza

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-12-07 06:56

On Nov 30, 3:14 pm, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk>
wrote:

> Junior: Far, hvad skal vi ha' til middag?
>
> CBA: Pyrolysepizza.

He He
Den var sgu god