Hvor køber man ekstrakt mv.?
Fra : Morten

Dato : 27-11-07 16:09

Hej

Jeg står og skal bruge noget vaniljeekstrakt og pebermynteekstrakt samt
noget der hedder 'Sirop de menthe'.

Hvor kan man købe disse ting - umiddelbart kan jeg kun finde div. essenser i
butikkerne og jeg har ladet mig fortælle, at det er noget kunstigt stads,
som jeg ikke bør anvende i stedet for ekstrakterne.

Findes der evt. specialbutikker på nettet hvor man kan købe det? - Jeg har
desværre ikke selv kunnet finde frem til dem.

På forhånd tak!

Mvh
Morten

Fra : Inger D.

Dato : 28-11-07 11:43

> Jeg står og skal bruge noget vaniljeekstrakt og pebermynteekstrakt samt
> noget der hedder 'Sirop de menthe'.
>
> Hvor kan man købe disse ting

Hvad skal du bruge det til? Jeg bruger selv essenser til bolcher især.
Jeg har både købt essenser i Matas - ikke alle Matas har det, men mange - og
på nettet:

www.the-sweet-life.com

og

http://www.urtegaarden.dk/

Inger D.

Fra : Morten

Dato : 28-11-07 14:52

> Hvad skal du bruge det til? Jeg bruger selv essenser til bolcher især.
> Jeg har både købt essenser i Matas - ikke alle Matas har det, men mange -
> [...]
Hej Inger
Jeg skal bruge det til at lave mint is - tak for dine links.
Ved du om pebermynteolie er det samme som pebermynteekstrakt og/eller om
disse to ting umiddelbart kan erstatte hinanden i dette tilfælde i
forbindelse med fremstilling af is?
Mvh
Morten