Form - hjælp min svigtende hukommelse
Fra : Zarinaen

Dato : 25-11-07 10:33

hej Gruppe!

Min hjerne står helt stille .... jeg sidder her midt i at skrive min
ønskeseddel til den kommende jul.

Og pludselig kan jeg ikke komme i tanke om hvad, det er de forme
hedder man bruger til at "bygge" med ...
arangere maden på tallerknen.

Nogen der kan hjælp mig???

Sofie

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-11-07 19:00

"Zarinaen" <fie@mash4077.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min ønskeseddel til den kommende jul.
>
> Og pludselig kan jeg ikke komme i tanke om hvad, det er de forme
> hedder man bruger til at "bygge" med ...

Hej Sofie.

Er det mon noget i retning af disse ? Det er kage ringe, cake
stackers.

http://www.fantes.com/stacks.htm#round

Jeg har set sådan nogle brugt i morgen TV til madlavning, men
hæftede mig ikke ved hvad de hed. Det var små metalrør der blev sat
på en tallerken og blev fyldt op, og derefter fjernet, og maden lå
lige så fint og rundt på tallerkenen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-11-07 19:32

> [...]
> sat på en tallerken og blev fyldt op, og derefter fjernet, og
> maden lå lige så fint og rundt på tallerkenen.

Du kan købe 3 stk. i forskellig størrelse her:

http://www.leonberg.dk/catalog/product_info.php?products_id=414&osCsid=31715c0f47427c409303dbe693ffa634

Fra : Max

Dato : 25-11-07 19:31

Hej Sofie

> Og pludselig kan jeg ikke komme i tanke om hvad, det er de forme
> hedder man bruger til at "bygge" med ...
> arangere maden på tallerknen.

De sidste jeg købte kaldte de vidst gourmetrør, men jeg har
mødt dem undre andre navne også.

--
Mvh Max

Fra : JHR

Dato : 26-11-07 01:15

Ups. jeg mener serveringsring

Fra : Emil

Dato : 26-11-07 05:32

Zarinaen skrev

>Og pludselig kan jeg ikke komme i tanke om hvad, det er de forme
>hedder man bruger til at "bygge" med ...
>arangere maden på tallerknen.

Mange steder kaldes de 'ringforme' eller 'små bundløse ringforme'.
Her i huset går de under betegnelsen 'nedløbsrør'.

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=ringform+tallerkenen&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da>

Men de har sikkert også et fint franskt navn, som jeg ikke kender.

m.v.h. Emil

NB! Når man kigger på udenlandske madsider, vil dette link ofte være
til stor hjælp:
<http://www.foodlexicon.net/index.html>

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 26-11-07 10:30

On Mon, 26 Nov 2007 05:32:10 +0100, Emil
<emilsen@nowhere.invalid> wrote:
Klip

>Men de har sikkert også et fint franskt navn, som jeg ikke kender.

En lille kaffekop, som vi bruger til ris
mvh Ebbe

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 26-11-07 19:13

[...]

Anretter-ringe eller anretter-forme....