Michelin stjerne i Berlin?
Fra : Marianne

Dato : 21-11-07 19:31

Hej,

Har Berlin nogen restauranter med Michelin stjerner? Hvilke?
Findes der et link til dem? Helst ikke på tysk, men gerne engelsk.

Tak.
Marianne

Fra : mxnxgx@tiscali.dk

Dato : 21-11-07 21:40

On Wed, 21 Nov 2007 19:31:12 +0100, "Marianne" <dmbla@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Har Berlin nogen restauranter med Michelin stjerner? Hvilke?
>Findes der et link til dem? Helst ikke på tysk, men gerne engelsk.

Hej Marianne,

www.viamichelin.com er din ven i situationer som ovenstående. Det er
muligt at slå restauranter op i guiden - den første på listen, som har
en stjerne er:

Vau: http://www.vau-berlin.de/engl/index.html

- som har kammusling som ingrediens i en af deres signaturretter -
ville jeg gerne smage. 110 euro for en prix fixe-menu.

http://www.fischersfritzberlin.com/ har også opnået en stjerne.

Jeg ved ikke, om den elektroniske udgave har samtlige restauranter med
i området, men der listes i hvert fald 30 styk - hvor af altså kun de
to ovenstående har stjernestatus. Der er jo 8 i København, hvoraf én,
Noma, er tostjernet (krydstjek evt. København i den elektroniske guide
for at se, om den har alle med).

Du må meget gerne melde tilbage om dine oplevelser, når du kommer
tilbage.

God fornøjelse!

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Fx om rillette, kammuslinger, kogekunst og
trends, and, vinforslag, saucer og andet godt).

Fra : Peter Westh

Dato : 22-11-07 10:19

"Marianne" <dmbla@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Har Berlin nogen restauranter med Michelin stjerner? Hvilke?
> Findes der et link til dem? Helst ikke på tysk, men gerne engelsk.

Jeg skal selv til Berlin i julen, og har prøvet at undersøe samme spørgsmål.
Har fundet følgende:
http://www.btm.de/english/presse/download-basistexte/e_pr_basistext_sterne-gastronomie.pdf
(Kan tage lidt tid at loade)

Men tak fra mig til Kasper også!