Opskrift på shawarma-chilisauce
Fra : Martin Larsen

Dato : 14-11-07 21:10

Hej gruppe

Er der nogen som har en opskrift på den slags chilisauce som er fast
tilbehør på shawarma-stederne?

Hilsen
Martin

Fra : Thomas Jeppesen

Dato : 14-11-07 23:10

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Er der nogen som har en opskrift på den slags chilisauce som er fast
> tilbehør på shawarma-stederne?

Formodentligt sambal oelek

http://www.opskrifter.dk/Opskrift_147.Ingrediens_834.191.0.html?g_load_recipie=1&g_alpha=R&page=1

rørt op med olie.

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-07 08:34

Thomas Jeppesen wrote:

> Formodentligt sambal oelek
> rørt op med olie.

Vil da ikke udelukke det, men smagsmæssigt synes jeg ikke det ligner???

Hilsen
Martin

Fra : Gunnar007

Dato : 15-11-07 23:31

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Vil da ikke udelukke det, men smagsmæssigt synes jeg ikke det ligner???
>
> Hilsen
> Martin

Vores lokale kebab-pusher blander sambal oelek, blendet soltørret tomat og
olie.
Det smager ganske fint. Og jeg tror det er det du eftersøger.

Hilsen G

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-11-07 10:04

Gunnar007 wrote:

> Vores lokale kebab-pusher blander sambal oelek, blendet soltørret tomat og
> olie.
> Det smager ganske fint. Og jeg tror det er det du eftersøger.

Tak, det vil jeg prøve. Det med den soltørrede tomat er måske tricket

Martin

Fra : J-man

Dato : 16-11-07 13:10

Thomas Jeppesen skrev:
> Formodentligt sambal oelek

det er sikkert bare mig som ikke har set det før,men hvor får man fat i
det henne?

Mvh. J-man

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-11-07 14:59

J-man wrote:

> det er sikkert bare mig som ikke har set det før,men hvor får man fat i
> det henne?

I et valassorteret supermarked!

Martin

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-11-07 15:14

> I et valassorteret supermarked!
>
> Martin

Hvis man skal have noget med noget go i skal man nok i en asiatisk butik,
eller som jeg lave det selv.

Steen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-11-07 15:27

Steen Jakobsen wrote:

> Hvis man skal have noget med noget go i skal man nok i en asiatisk butik,
> eller som jeg lave det selv.

Lyder spændende, vil du dele din opskrift med os?

Tak!

Martin

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-11-07 16:36

> Lyder spændende, vil du dele din opskrift med os?

Det er noget af det nemmeste.
Sidste gang blendede jeg 3 kg stærk chilli med ca 1 dl olie og 8-10 små
tomater.
Derefter blev de kogt en times tid og tilsat Atamon efter anvisningen på
flasken. Så på glas som er skyllet i Atamon blaning og låget på mens det er
varmt så der ved afkølingen opstår et vaccum. På den måde kan det holde sig
i årevis, jeg har lige brugt noget fra 94 der er ligesom nylavet.

Steen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-11-07 17:23

Steen Jakobsen wrote:

> Sidste gang blendede jeg 3 kg stærk chilli med ca 1 dl olie og 8-10 små
> tomater.

Hvor meget rensede du chillierne inden du blendede dem? Fjernede du
kerner eller var det bare i med hele molevitten?

Martin

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-11-07 18:08

> Hvor meget rensede du chillierne inden du blendede dem? Fjernede du kerner
> eller var det bare i med hele molevitten?

Næe, jeg vaskede dem og fjernede kun stilkene .

Steen.

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 17-11-07 08:10

Er denne tråd ikke én der gentager sig ret ofte?

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-11-07 13:38

Peter Lauridsen wrote:

> Er denne tråd ikke én der gentager sig ret ofte?

Tja, jeg fandt spørgsmålet er par gange med Google, men ikke noget klart
svar

Martin

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 19-11-07 16:59

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> Tja, jeg fandt spørgsmålet er par gange med Google, men ikke noget klart
> svar

Jeg har fx. stadig ikke fundet ud af hvilken olie, der er mest velegnet?

Nogle mennesker tror jo at olivenolie kan bruges til al madlavning.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-11-07 10:14

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg har fx. stadig ikke fundet ud af hvilken olie, der er mest velegnet?

Jeg har en ide om at nogle af dem bruger sesamolie ... synes jeg kan
smage det.

Martin

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-11-07 22:08

On Tue, 20 Nov 2007 10:14:11 +0100
Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

> Jeg har en ide om at nogle af dem bruger sesamolie ... synes jeg kan
> smage det.

Det kan ikke være meget. Sesamolie er meget kraftigt i smagen så man er
slet ikke i tvivl om det hvis det er i.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/