Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
papir profil...
Fra : Bo Hellum

Dato : 29-11-07 15:02

Jeg søger en papir profil til Canon Photo Paper Pro - (PR 101) har søgt
canon og nettet, men kan ikke finde noget. Har I et bud? Jeg har forsøgt i
ugevis at få et fornuftigt resultat ud på min pixma pro9500, men uden held,
så nu prøver vi det dyre papir.

Bo.

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-11-07 15:09

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> canon og nettet, men kan ikke finde noget. Har I et bud? Jeg har forsøgt i
> ugevis at få et fornuftigt resultat ud på min pixma pro9500, men uden

Som jeg skrev til dig for et øjeblik siden, så er det normalt noget der
findes på installations CD'en til din printer. Det var det for min Epson
R2400.
Mvh,
Hans

Fra : Akadut

Dato : 29-11-07 16:58

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> canon og nettet, men kan ikke finde noget. Har I et bud? Jeg har forsøgt i
> ugevis at få et fornuftigt resultat ud på min pixma pro9500, men uden

Kontakt Canons udmærkede kundeservice.

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-11-07 17:15

Bo Hellum skrev i 474ec649$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:
> [...]
> forsøgt i ugevis at få et fornuftigt resultat ud på min pixma
> pro9500, men uden held, så nu prøver vi det dyre papir.

Plejer at blive installeret sammen med printersoftwaren.

vh

Jan Bøgh | http://jan.boegh.net
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big
mistakes. The first mistake was called MAN, the second mistake was called
WO-MAN, and the third mistake was the invention of THE POODLE.

Fra : Bo Hellum

Dato : 29-11-07 17:46

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen

> Plejer at blive installeret sammen med printersoftwaren.
>
> vh

Ja, det plejer det godtnok, men åbenbart ikke med pixmaen. Den indeholder en
masse profiler, bare ikke til canons top papir,og det undre mig. Men jeg har
snakket med Hans Kruse og han anbefaler mig at få lavet profiler hos TPI, så
jeg kontakter dem i morgen, så ser vi hvad der sker.

Hygge

Bo

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-11-07 17:55

Bo Hellum skrev i 474eed83$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:
> [...]
> undre mig. Men jeg har snakket med Hans Kruse og han anbefaler mig at
> få lavet profiler hos TPI, så jeg kontakter dem i morgen, så ser vi

jeg så denne sætning på nettet:
I've just recently acquired the 9500 and have of course been looking at the
compatible media. Photo Gloss Pro (PR101 is not compatible with the 9500 as
it is for dye ink printers such as the 9000 pro).

Her er måske forklaringen.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Bo Hellum

Dato : 29-11-07 18:20

> [...]
> the compatible media. Photo Gloss Pro (PR101 is not compatible with the
> 9500 as it is for dye ink printers such as the 9000 pro).

hehe, ja det kan du sku have ret i, og når jeg tænker over det, så bestilte
jeg faktisk også PP-101 som vist skulle være til 9500, men har altså fået
PR-101. Nåh, jeg må vist have en snak med leverandøren i morgen.

Hygge

Bo

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-11-07 21:02

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> hehe, ja det kan du sku have ret i, og når jeg tænker over det, så
> bestilte jeg faktisk også PP-101 som vist skulle være til 9500, men har
> altså fået PR-101.

Ifølge Canons katalog er PR-101 ikke kompatibel med 9500.

Til gengæld skulle du overveje FA-ME1, FA-PR1 og FA-PM1 som kun er
kompatible med 9500.
Jeg har prøvet papir svarende til FA-PR1 på en Epson 2400, og det er ret
lækkert.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Hellum

Dato : 29-11-07 21:41

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kompatible med 9500.
> Jeg har prøvet papir svarende til FA-PR1 på en Epson 2400, og det er ret

Takker Mogens, jeg tror jeg køber noget fa-pr1 til mine fotos så ser vi.

Hygge

Bo

Fra : Bo Hellum

Dato : 30-11-07 11:39

> [...]
> canon og nettet, men kan ikke finde noget. Har I et bud? Jeg har forsøgt i
> ugevis at få et fornuftigt resultat ud på min pixma pro9500, men uden

Jeg tillader mig lige at sende et svar jeg har fået fra min indkøbs guru,
som i hvertfald giver mig svar på det jeg søgte. Måske kan I andre også
bruge noget af det. Han sender mig en test pakke, så vender jeg tilbage når
jeg har testet det.

Bo

Fra CAV.
Hvis jeg må komme med en indvending. Så vil jeg hellere anbefale dig den nye
Gold Fiber Silk. Det er ægte baryt papir og er som skabt til 9500 printeren.
ICC profiler hentes til denne på hjemmesiden, hvor du først skal registrere
dig, hvorefter de mailer en profil til dig.

http://www.ilford.com/en/products/galerie/gold/goldMediaFibre.asp

Jeg har testet dette papir på Canons storformat printer IPF5000, som har
samme antal blæk tanke og blæktype som 9500, og det er helt perfekt papir.
Jeg tror at dine problemer med PR-101 er den blanke overflade, som
pigmenteret blæk har svært ved at trænge igennem, da det fungerer lidt
anderledes end med alm. blæk. Til gengæld giver pigmenteret blæk et finere
og mere præcist fordelt blækoverflade. Til 9500 plejer jeg at anbefale
Ilford Smooth Pearl eller Canon SG-201 Semi gloss, og går dermed pænt udenom
de rigtig blanke papirer.