Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotograf der søger motorsport at tage bill~
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-11-07 15:51

Hej..

Jeg ved ikke om det er den forkerte gruppe - i så fald undskyld.

Vi er en lille klub der kører pocketbike i nordjylland. Til vores hjemmeside
kunne vi rigtig godt tænke os nogle gode billeder af medlemmerne "in action"
på banen.

Derfor spørger vi her om der er en amatørfotograf som har lyst til at få
brugt sit kamera lidt, og skyde lidt billeder en søndag formiddag.

Vi kører i en indendørs hal, med begrænset lys.
Hallen ligger i Løkken.

På forhånd tak

Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-07 16:20

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> brugt sit kamera lidt, og skyde lidt billeder en søndag formiddag.
>
> Vi kører i en indendørs hal, med begrænset lys.

Hej Thomas, dit indlæg er et opslag, hvor du efterlyser en fotograf der
kan lave en arbejdsopgave, derfor hører det hjemme i gruppen for
jobopslag - så slet dit indlæg og genpost det i news:dk.opslag.stillinger

Og lad dig ikke forvirre news:dk.opslag.stillinger skal også bruges til
ulønnede og frivillige arbejdsopgaver.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik

Dato : 29-11-07 00:20

> [...]
> jobopslag - så slet dit indlæg og genpost det i news:dk.opslag.stillinger
>
> Og lad dig ikke forvirre news:dk.opslag.stillinger skal også bruges til

Hej Niels

Sidste gang var der een der fortalte om en sjælden chance for at fotografere
et bestemt fly - det ku' du heller ikke li'.
Du må undskylde mig, men jeg kan virkelig ikke forstå din harme. Du
forspilder da sjældent en chanche for at skrive off-topic kommentarer om en
person eller dennes indlæg. Det mener jeg ikke fundatsen skriver at man
absolut skal.

Thomas søger en amatørfotograf. Hvor store chancher tror du han har i den
gruppe du angiver?
Her i gruppen er der masser af amatører der gerne vil "skyde" noget der er
lidt anderledes. Og det er jo hvad Thomas tilbyder - og så vil _han_ ikke
engang have penge for deltagelse i "fotosafarien"

At betegne denne forespørgsel som værende en "arbejdsopgave" må vist stå for
din egen regning. Hobby møde hobby og gør brug af hinanden? Hvis du opdagede
at han i en motorgruppe spurgte efter een med samme hobby og et kamera,
ville du sikkert futte vedkommende til en kontaktannonce-gruppe (skriv selv
et forslag - du kender dem sikkert).

Lad dog et sådant indlæg passere dit skilt, og lad os håbe at både Thomas og
et par fotografer får noget positivt ud af denne meget høflige henvendelse.

Jeg kan ved gennemgang af dine indlæg i gruppen se at du ynder at præcicere
indlægenes lødighed og tilhørsforhold. Hvad med om du kunne justere (læs:
nedtone) dette en anelse, så der bliver lidt mere plads i gruppen? Prøv selv
at lave lidt historik over dine indlæg, og fortæl så hvad der bidrages med.

Og ja, dette skulle sikkert have været publiceret i
dk.mudderkast.etellerandet - men _jeg_syntes det hørte til hér hvor du læser
det. Men nu kan du jo futte, plonke og hvad du ellers har lyst til.

/Henrik M.
- sidder og venter på et indslag om en isbjørn i nærheden af mig. Sårn' en
har jeg aldrig "skudt".

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-07 10:51

Henrik wrote:

> [...]
>
> /Henrik M.
> - sidder og venter på et indslag om en isbjørn i nærheden af mig. Sårn' en

Hej Henrik

Dit indlæg er det længste og dummeste forsvar for off-topic postninger
som jeg længe har set, du burde næsten ha' en præmie - hva' med en
tudekiks, kan sådan en gøre dig glad.

I alle nyhedsgruppene findes der folk som er specielt dygtige til
forskellige fag og håndværk, og hvis der blev åbnet op for, at alle og
enhver frit kan annoncere efter gratis arbejdskraft i nyhedsgrupperne, så
vil de hurtig blive fyldt med den slags opslag/annoncer.

Så min henstilling til Thomas's opslag er ganske korrekt.

Og hvad er der i vejen for at bruge news:dk.opslag.stillinger - alle de
amatørfotografer som har en ubændig trang til at prøve kræfter med et
ulønnet fotojob's abonnerer sikker på den gruppe.

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-11-07 11:50

> [...]
> jeg længe har set, du burde næsten ha' en præmie - hva' med en tudekiks,

Du er desværre tykpandet, og forstår ikke noget son helst, du er den eneste
der siger at indlægget er off-topic, men det kan du vel heller ikke forstå,
eller hvad?

> [...]
> enhver frit kan annoncere efter gratis arbejdskraft i nyhedsgrupperne, så
> vil de hurtig blive fyldt med den slags opslag/annoncer.

Sikken gang vrøvl!

> Så min henstilling til Thomas's opslag er ganske korrekt.

Det mener du, men hvad med andre, som er dødtrætte af din falænte
diktatoriske måde at forsøge at styrre grupperne på.
Jeg har sagt det før, og siger det igen, du er latterlig, du fordummer dig
selv, og du mister den snule respekt du måtte have i grupperne, hvis der
overhovedet er noget tilbage.

> Og hvad er der i vejen for at bruge news:dk.opslag.stillinger - alle de
> amatørfotografer som har en ubændig trang til at prøve kræfter med et
> ulønnet fotojob's abonnerer sikker på den gruppe.

Hvorfor skulle man fristes til at bruge en gruppe der ikke er fotorelateret,
nu det er et fotorelateret spørgsmål?

Du har bare undt i røven fordi du er til dels/helt arbejdsløs pga. at så
mange tager et "ulønnet fotojob", det er der skoen trykker.

Det værste man kan sige til personer som dig, er:

Du har ingen magt til at ændre hvad folk poster i hvilke grupper!

Nogle poster endda off-topic udelukkende for at drille dig, og for at vise
at de har magten!

Langgaard

Fra : MGJ

Dato : 29-11-07 19:56

> [...]
> Du må undskylde mig, men jeg kan virkelig ikke forstå din harme. Du
> forspilder da sjældent en chanche for at skrive off-topic kommentarer om

ENIG

MGJ

Fra : Bjarne

Dato : 27-11-07 16:30

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> wrote in message
> [...]
> brugt sit kamera lidt, og skyde lidt billeder en søndag formiddag.
>
> Vi kører i en indendørs hal, med begrænset lys.

Ærgeligt jeg bor i KBH, det gad jeg godt at have prøvet af. Hvor hurtigt kan
I egentlig køre på de der små maskiner?

Mon ikke I finder en lokal som kan hjælpe jer, ellers kig på
www.fotokritik.dk der er mange som gerne vil den slags.

mvh
Bjarne

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-11-07 20:48

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ærgeligt jeg bor i KBH, det gad jeg godt at have prøvet af. Hvor hurtigt
> kan I egentlig køre på de der små maskiner?

Hej. Nu bliver det jo en smule OT, men det går nok.
Hastigheden er begrænset af vores indendørs bane, til omkring 55-60km/t.
Men 100km/t er vist ca opnået efterhånden på de store udendørs anlæg.

> Mon ikke I finder en lokal som kan hjælpe jer, ellers kig på
> www.fotokritik.dk der er mange som gerne vil den slags.

Jeg vil ind og spørge - tak for det

> mvh
> Bjarne

Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-07 22:06

Thomas Buus Andersen wrote:

> Hej. Nu bliver det jo en smule OT, men det går nok.
> Hastigheden er begrænset af vores indendørs bane, til omkring 55-60km/t.
> Men 100km/t er vist ca opnået efterhånden på de store udendørs anlæg.

Hej Thomas, dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto,
slet dit indlæg og genpost det i news.dk.sport.motorsport

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bjarne

Dato : 28-11-07 09:59

> [...]
> Hastigheden er begrænset af vores indendørs bane, til omkring 55-60km/t.
> Men 100km/t er vist ca opnået efterhånden på de store udendørs anlæg.

Imponerende, håber du finder en som kan hjælpe jer.

mvh
Bjarne

Fra : GRISEN

Dato : 27-12-07 14:53

On Tue, 27 Nov 2007 16:29:32 +0100, "Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote:

>Ærgeligt jeg bor i KBH, det gad jeg godt at have prøvet af.

Pocketbikesporten har længe haft det svært på sjælland pga. emsige naboer.
Der har tidligere været kørt på go-kart banen i Albertslund, men nu er der kun go-karts.
http://www.kart-race.dk/

Der er dog stadig indendørsbaner, så det kan du sagtens prøve at fotografere.
Kig på http://www.pocketbikeclub.dk/
Der er en kalender, som opdateres med træningstider.
Der er pt. intet planlagt i 2008, men der går næppe mere end et par uger, før der sker noget.
Du kan også holde øje med forum'et - specielt gruppen Træning.

Problemet med indendørs go-kart baner er belysningen... den er ofte sparsom, og lettere tilfældig.
Som regel er der for lang afstand til motivet til at flash bliver rigtigt godt, så medbring de tunge objektiver.
Ofte kan man dog få lov til at bevæge sig forsigtigt rundt på banen (selvfølgelig ikke på selve kørebanen).

Der er også en udendørs go-kart bane i Ishøj (med fast klub) og vistnok også en indendørs go-kart bane i nordsjælland som bruges til pocketbike.

*
Jan

Fra : Thore

Dato : 29-11-07 15:42

On Tue, 27 Nov 2007 15:51:24 +0100, "Thomas Buus Andersen"
> [...]

>brugt sit kamera lidt, og skyde lidt billeder en søndag formiddag.
>
>Vi kører i en indendørs hal, med begrænset lys.

Hej Thomas...

Godt nok er køretøjerne noget større og hurtigere.... men på
www.rallyinfo.dk sender du blot en mail med ordlyden af din efterlysning
til Preben (evt hils fra Thore), så kommer den hurtigt på. Da der er ca.
12.000 læsere der frekventerer siden rimelig ofte, skulle der være en
mulighed for at en af mine kolleger i det jyske kunne fatte interesse
for projektet...

Nu er rallysæsonen slut for i år, og mange lider vel et afsavn..:)

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore Sorensen - formand, bogholder & redaktør
096/Hvidovre Motor Klub
www.hmok.dk - www.RacePhoto.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-07 15:49

Thore wrote:

> [...]
> for projektet...
>
> Nu er rallysæsonen slut for i år, og mange lider vel et afsavn..:)

Hej Thore, dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto,

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-11-07 16:14

> Hej Thore, dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto,
> slet dit indlæg og genpost det i news.dk.sport.motorsport

Hvad er det i indlægget du ikke forstår?

Der tilbydes en hobbyfotograf at tage billeder af noget hobbymotorsport!

Det er delen hvor det drejer sig om at tage billeder der gør at indlægget
kan postes her i gruppen.

Langgaard

Fra : Thore

Dato : 29-11-07 16:57

On Thu, 29 Nov 2007 15:49:19 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hej Thore, dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto,
>slet dit indlæg og genpost det i news.dk.sport.motorsport
>
>XFUT

Jeg læste hele tråden før jeg postede indlægget, og jeg må sige:

Du ville få mere ud af dit liv i grupperne, hvis du lærte at tale/skrive
pænt... måske kunne du oveni købet skabe lidt respekt om dig selv og
dine udtalelser.

Min mening er, at du (ubetinget) har stor indsigt i fotoverdenen, ingen
tvivl om det, og det skulle du måske prøve at holde dig til at
kommentere, istedet for _altid_ at overfalde enhver, der falder den
smule ved siden af, som indledningen på denne tråd...

Jeg synes det er et relevant sted OP har postet sit indlæg.

Som flere andre har ytret, vil der ikke være så stor søgning blandt
gruppens læsere i dk.opslag.stillinger som der netop er her.

At han måske skulle have postet i den gruppe du foreslår mit indlæg
skulle have været postet i, kan jeg ikke være uenig i, men alle de
sidekommentarer der kommer (incl. denne) hører altså heller ikke hjemme,
hverken her eller andre steder. Jeg henviste OP til en mulighed, det var
det hele.

At nogle i dk.sport motorsport så kunne FUT'e ham et helt andet sted hen
er så uvist. Der er ikke så mange indlæg som i denne gruppe.

Som afslutning: Du skal ikke bryde dig om at XFUT'e mit indlæg nogen
steder hen overhovedet! Du kunne på en pæn måde have opfordret mig til
at finde en bedre egnet gruppe, og opfordre mig til at slette indlægget,
men min besvarelse på OP's indlæg ligger nu samme sted som OP's.

Punktum.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Thore

Dato : 29-11-07 17:02

On Thu, 29 Nov 2007 16:56:53 +0100, Thore <dinotec@mail.invalid> wrote:

> [...]
>at finde en bedre egnet gruppe, og opfordre mig til at slette indlægget,
>men min besvarelse på OP's indlæg ligger nu samme sted som OP's.

Ved ikke lige, hvad jeg havde læst....

NRE's reply på mit indlæg indeholdt faktisk en opfordring til at
slette... mybad... ret skal være ret...

Nå, nok om det herfra..

Fra : Claus Smith

Dato : 03-12-07 19:28

Hvis i på et tidspunkt kommer til Sjælland og skal kører, så giv lyd fra
dig.....så kommer jeg forbi med mit videogrej.

Claus