Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er 30D ligeså sløvt som 20D ?
Fra : Jakob

Dato : 21-11-07 17:55

Sorry for den lettere provokerende titel, meeeen det er en kendsgerning
at når det kommer til at previewe billeder på lcd så er det 20D jeg har
lånt væssentlig langsommere end mit nikon D50. Det blev jeg lidt
overrasket over og det føles marginalt irreterende.

Jeg overvejer at købe et brugt 30D og derfor vil jeg lige høre om det er
præcis det samme, hvilket jeg egentlig forventer men ikke ved med
sikkerhed ?

Hvordan er det med buffer, er den større i et 30D ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-11-07 19:22

"Jakob" <nonsense@invalid.invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg overvejer at købe et brugt 30D og derfor vil jeg lige høre om det er
> præcis det samme, hvilket jeg egentlig forventer men ikke ved med
> sikkerhed ?

Ud fra det jeg har brugt Canon 20D og 30D har jeg ikke bemærket nogen
forskel, men jeg har bemærket at de er væsentligt hurtigere end 10D
(heldigvis).

Ifølge DPreview er der ikke nævneværdig forskel på Canon 20D og 30D og de er
langsommere end Nikon D50
http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page11.asp
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos20d/page12.asp
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos30d/page11.asp

> Hvordan er det med buffer, er den større i et 30D ??

Ja - det er een af de væsentligste reelle forskelle sammen med spotmåling.
På DPreview kan du se forskellen
http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS30D/

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : jakob

Dato : 21-11-07 19:38

Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> Ifølge DPreview er der ikke nævneværdig forskel på Canon 20D og 30D og de er
> [...]

Ahh ok, ærgeligt men man kan åbenbart ikke få det hele :0). Det er så en
stor fordel ved mit "gamle" cam jeg ikke har været tilstrækkelig
opmærksom på men sådan er det jo.

Godt at høre med bufferen dog. Nu er jeg helt overbevist om at det skal
være 30D og ikke 20D :0)

Venlig hilsen

Jakob