arkiver og installer - hvad er det der er ~
Fra : Kristoffer Karkov

Dato : 24-11-07 01:30

Jeg har, som mange andre macbrugere, haft problemer i forbindelse med
opgradering fra 10.4.10 til 10.4.11 - min mac ville ikke starte.

Løsningen blev at geninstalere med arkiver og installer funktionen.
Under installationen måtte jeg vælge nogle ting fra pga. pladsmangel,
bla. printerdrivere og nogle programmer. Installationen blev gennemført
smertefrit, og alt er tilsyneladende som før, bortset fra at der er
kommet en mappe kaldet "previous systems.

Er alt virkelig som før? Hvad med de ting jeg valgte fra under
installationen? Jeg måtte bl.a. vælge iDVD fra, men programmet virker
tilsyneladende...

Kan jeg slette "previous systems" mappen?

Et tillægsspørgsmål: Jeg er nu tilbage til version 10.4.5, hvad er
proceduren for at komme op på 10.4.11. Kan jeg bare downloade denne
opdatering fra apples hjemmeside, eller skal jeg igennem de
mellemliggende opdateringer?

Mvh
Kristoffer

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-07 01:46

Kristoffer Karkov <kristofferkarkov@gmail.com> wrote:

> Kan jeg slette "previous systems" mappen?

Hvis du mener, din computer kører ordentligt, og du ikke mangler noget.
Det gør du næppe, da dine data ligger i din brugermappe.

> [...]
> proceduren for at komme op på 10.4.11. Kan jeg bare downloade denne
> opdatering fra apples hjemmeside, eller skal jeg igennem de

Det burde din computer selv kunne finde ud af, hvis du kører
Softwareopdatering. Ellers findes der nogle komplette opdateringer, man
kan hente hos Apple. Der er nogle, der mener, det er mere sikkert end
softwareopdatering. Jeg har nu aldrig haft problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kristoffer Karkov

Dato : 24-11-07 13:49

Henrik Münster skrev:

> Hvis du mener, din computer kører ordentligt, og du ikke mangler noget.
> Det gør du næppe, da dine data ligger i din brugermappe.

OK - jeg måtte fravælge printersoftware under installationen for at få
plads, kan jeg tjekke et sted om printersoftware ligger her endnu fra
den gamle installation?

Kristoffer

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-07 16:22

> [...]

> OK - jeg måtte fravælge printersoftware under installationen for at få
> plads, kan jeg tjekke et sted om printersoftware ligger her endnu fra

Previous System er en uændret systemmappe fra det gamle system. Her
ligger dine printerdrivere selvfølgelig. Du kan bare kopiere dem over i
det nye system, men hvorfor ikke bare installere de nye versioner fra
10.5, når du har slettet det gamle system og fået plads? Så er du da
helt sikker på, at de er kompatible.
--
Henrik Münster
Esbjerg