Adobe Photoshop Elements 4
Fra : Henrik

Dato : 23-11-07 12:02

Hej NGer

Jeg ved at det er lidt OT, men ville gerne udvide mit billed behandlings
repetuare lidt, har indtil videre brugt iPhoto 08. Så faldt jeg over Adobe
Photoshop Elements 4, det er jo til at betale! Men er det pengene værd?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-11-07 12:06

In article <4746b358$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Henrik" <fjern@mig.dk> wrote:

> [...]
> Photoshop Elements 4, det er jo til at betale! Men er det pengene værd?

Det er pengene værd ja. Men mon ikke der kommer en ny udgave snart?
Windows versionen er jo ved v.6...

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-11-07 12:26

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Det er pengene værd ja. Men mon ikke der kommer en ny udgave snart?
> Windows versionen er jo ved v.6...

Mener den er annonceret til at komme i januar, men kan ikke lige huske
det.

Det er et rigtig fint program. I den nuværende version er det mest
masker og CMYK man sådan lige starter med at savne hvis man har siddet
med en alm. Photoshop.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik

Dato : 23-11-07 12:36

"Franz Berliner" <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote in message

> Mener den er annonceret til at komme i januar, men kan ikke lige huske
> det.
Så kunne det være jeg lige skulle klappe hestene lidt...

> Det er et rigtig fint program. I den nuværende version er det mest
> masker og CMYK man sådan lige starter med at savne hvis man har siddet
> med en alm. Photoshop.

Har aldrig fået taget hul på Photoshop.. Så jeg håber at det går...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-11-07 12:41

> Det er et rigtig fint program. I den nuværende version er det mest
> masker og CMYK man sådan lige starter med at savne hvis man har siddet
> med en alm. Photoshop.

Det kan klares med plugins

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-07 12:15

Henrik skrev:
> [...]
> repetuare lidt, har indtil videre brugt iPhoto 08. Så faldt jeg over
> Adobe Photoshop Elements 4, det er jo til at betale! Men er det pengene

Hej Henrik

Hvorfor ikke kigge på GraphicConverter.
Er optimeret til 10.5, og har, hvad du har brug for og meget mere til...
... og så koster det kun 29,95 EUR
Se her: http://www.lemkesoft.com/

Vgst
Kristian Stange

Fra : Henrik

Dato : 23-11-07 12:36

"Kristian Stange" <"gantes <fjern> wrote in message

> Hvorfor ikke kigge på GraphicConverter.
> Er optimeret til 10.5, og har, hvad du har brug for og meget mere til...
> .. og så koster det kun 29,95 EUR

Det vil jeg gøre, tak for tippet!

Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-11-07 22:52

> Hvorfor ikke kigge på GraphicConverter.
> Er optimeret til 10.5, og har, hvad du har brug for og meget mere til...

Hvordan er den i forhold til Elements?

Jeg er selv "vant" til Elements, vil jeg føle mig hjemme i GC tror du?

Ved du om man kan arbejde med lag, masker osv?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-11-07 16:41

Henrik <fjern@mig.dk> wrote:

> [...]
> Photoshop Elements 4, det er jo til at betale! Men er det pengene værd?

Det er et udmærket program. Jeg har selv brugt det (ver. 2-3-4) i nogle
år, men har heller ikke det store behov for avanceret
billedmanipulation.

Jeg er dog faldet over følgende fra macintouch's "Mac OS X 10.5 Leopard:
Software Incompatibilities":

"Photoshop Elements 4 and earlier
"Likely to encounter issues for which there is no resolution."

Så jeg ville nok vente til næste version.

Jeg ved ikke, om der er nogen der rent faktisk er rendt ind i problemer?

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog