Thomas Hansen skrev:
> D. 24.09-2007 købte jeg en bærbar i Fona, [...]
> D. 14.11.2007 kontakter jeg igen Fona, og de siger nu at den reservedel de
> (deres servicecenter) venter på, ikke kom som lovet d 8-11-2007 og
> leveringstiden er ukendt.
Du har ventet to måneder. I den situation siger købeloven at du
har alle fire muligheder til rådighed fordi sælger ikke kunne
reparere varen uden væsentlig ulempe. To måneder uden en bærbar
er væsentlig ulempe.
De fire muligheder er:
1. reparation (udelukket)
2. ombytning
3. hævet handel (så skal du have alle dine penge retur)
4. nedslag i prisen og lev med problemet (ikke specielt
interessant)
Det er *dit* valg. Hvis sælger stiller sig på bagbenene, må du gå
til forbrugerklagenævnet.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/