overvågning
Fra : Ralph

Dato : 17-11-07 12:56

Davs

Jeg har et webcam til overvågning af en ubeboet gård - der er skiltet om
videoovervågning, men der kommer også folk i lovligt ærinde på gården -
bl.a. nogle af mine ansatte. Overtræder jeg nogen paragraffer.

Jeg spørger pga. en sag hvos en butiksansat blev fyret fordi hendes chef
havde siddet hjemme og set hun brugte meget tid på at tage make-up på,
hvorefter HAN fik en bøde for uberretiget overvågning.

Se et screenshot her:

www.morso-mink.dk/kamera.jpg

--
Ralph

Fra : Jubii

Dato : 17-11-07 13:21

> [...]
> videoovervågning, men der kommer også folk i lovligt ærinde på gården -
> bl.a. nogle af mine ansatte. Overtræder jeg nogen paragraffer.

Naturligvis overtræder du loven om tv overvågning, og dit skilt gør det ikke
lovligt.

> Jeg spørger pga. en sag hvos en butiksansat blev fyret fordi hendes chef
> havde siddet hjemme og set hun brugte meget tid på at tage make-up på,
> hvorefter HAN fik en bøde for uberretiget overvågning.

Naturligvis.

> Se et screenshot her:
Ulovligt billedet slettet.

Fra : blue

Dato : 17-11-07 13:38

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Ulovligt billedet slettet.

Og hvorfor mener du lige, at billedet er ulovligt?

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-07 14:27

> [...]
> videoovervågning, men der kommer også folk i lovligt ærinde på gården -
> bl.a. nogle af mine ansatte. Overtræder jeg nogen paragraffer.

Hvis det kamera ikke overvåger offentlig vej, så er det lovligt. Altså må
dit kamera dække din grund, men ikke se ind på naboens eller på offentlig
vej, og der skal ganske rigtigt være skiltet med det.

mvh
Kim

Fra : alexbo

Dato : 17-11-07 14:24

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i

> Jeg har et webcam til overvågning af en ubeboet gård - der er skiltet om
> videoovervågning, men der kommer også folk i lovligt ærinde på gården -
> bl.a. nogle af mine ansatte. Overtræder jeg nogen paragraffer.

Hvis du kun overvåger egen grund er det i orden, der findes en lov lige
præcis om dette.

Du må dog ikke overvåge toiletter og omklædningsrum.

mvh
Alex Christensen

Fra : Trollo

Dato : 21-11-07 14:53

> [...]
> præcis om dette.
>
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=738
>
> Du må dog ikke overvåge toiletter og omklædningsrum.

Du linker til et historisk dokument!
Her er linket til den gældende lov
Bekendtgørelse af lov om tv-overvågning, LBK nr 1190 af 11/10/2007

//Ole

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-07 14:48

Ralph skrev den 17-11-2007 12:55:
> [...]
> videoovervågning, men der kommer også folk i lovligt ærinde på gården -
> bl.a. nogle af mine ansatte. Overtræder jeg nogen paragraffer.

sålænge det er din private grund og du fx ikke overvågner toiletter
eller omklædningsrum så overvåg du bare løs.

> Jeg spørger pga. en sag hvos en butiksansat blev fyret fordi hendes chef
> havde siddet hjemme og set hun brugte meget tid på at tage make-up på,
> hvorefter HAN fik en bøde for uberretiget overvågning.

Der må være med i den sag end det du beskriver. Har du et link til den
nærmere beskrivelse af sagen?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-11-07 15:23

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> writes:

> Der må være med i den sag end det du beskriver. Har du et link til
> den nærmere beskrivelse af sagen?

Det kan jeg klare:
http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article1159371.ece
http://www.hk.dk/handel/nyheder/aftalebrud_koster_matas_butik_50_000_kroner

Medarbejderne var ikke klar over at de blev overvåget.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Ralph

Dato : 18-11-07 00:50

http://www.hk.dk/handel/nyheder/aftalebrud_koster_matas_butik_50_000_kroner
> Medarbejderne var ikke klar over at de blev overvåget.

I ovenstående link går det meget på at arbejdsgiver overvåger medarbejdere,
jeg vil gerne pointere at MIT kamera er opsat for at afsløre evt.
indbrudstyve, der er IKKE lagring af video, men HVIS alarmen går, så vil jeg
selvf. starte optagelse til brug for evt. senere bevisførelse. Just for the
record.

--
Ralph

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-07 12:41

> [...]
> evt. indbrudstyve, der er IKKE lagring af video, men HVIS alarmen går, så
> vil jeg selvf. starte optagelse til brug for evt. senere bevisførelse.

Vil det nemmeste ikke være at have en sløjfe på 4 timer på udstyret, som kun
ses hvis der er sket noget.

mvh
Kim

Fra : Ralph

Dato : 17-11-07 17:47

> Jeg har et webcam til overvågning af en ubeboet gård - der er skiltet om
> videoovervågning, men der kommer også folk i lovligt ærinde på gården -
> bl.a. nogle af mine ansatte. Overtræder jeg nogen paragraffer.

OK, tak for svar, jeg kan se at jeg skal have flyttet kameraet lidt da man
kan se naboens garage. Men til oplysning ER det min gård.

--
Ralph

Fra : ASKF

Dato : 19-11-07 15:45

Ralph ytrede sig i <473f1b03$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

>"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>OK, tak for svar, jeg kan se at jeg skal have flyttet kameraet lidt da man
>kan se naboens garage. Men til oplysning ER det min gård.

Du kan også spørge din nabo om det er i orden, hvis han giver sit
samtykke bryder du fortsat ikke nogen lov.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : MJU

Dato : 17-11-07 12:59

On 17 Nov., 13:21, "Jubii" <gruntsa...@jubii.dk> wrote:

> Naturligvis overtræder du loven om tv overvågning, og dit skilt gør det ikke
> lovligt.

> Naturligvis.

> Ulovligt billedet slettet.

Hvad pokker er da det for et useriøs svar du kommer med der. Hvad med
og begrund det over for manden??