Privat anvendelse af gulpladebiler
Fra : Per Kaaber

Dato : 16-11-07 16:35

Hej NG

Hvilke gulpladebiler eller -biltyper er underlagt tillægsafgiften for privat
anvendelse af gulpladebiler?
http://www.tax.dk/pjecer/biler_paa_gule_plader.htm

Er der nogen skæringsdato for bilens alder, eller gælder det kun for selve
vægt- eller ejerafgiften?

--

Hilsen

Per

Fra : Ralph

Dato : 16-11-07 21:23

"Per Kaaber" <snydt@internettet.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Er der nogen skæringsdato for bilens alder, eller gælder det kun for selve
> vægt- eller ejerafgiften?

Afgiften er den mindste udskrivning, der skal under alle omstændigheder
betales moms af bilen, og brugeren beskattes af minimumsværdien af firmabil
= 160.000 uanset om det er en gammel Skoda eller en et år gammel Ford S-Max.

--
Ralph

Fra : alexbo

Dato : 16-11-07 23:07

"Per Kaaber" skrev

> Hvilke gulpladebiler eller -biltyper er underlagt tillægsafgiften for
> privat anvendelse af gulpladebiler?
Op til 4.000 kg.

> Er der nogen skæringsdato for bilens alder,

Alex Christensen

Fra : Per Kaaber

Dato : 17-11-07 14:12

alexbo wrote:
> "Per Kaaber" skrev

> Op til 4.000 kg.

> mvh
> Alex Christensen

Takker for svaret, jeg fandt også selv svaret på skat.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659391

--

Hilsen

Per