adgang til afdøds netbank
Fra : jytte jensen

Dato : 15-11-07 18:05

Hej
Ifm.min mors død, har jeg som arving fået en skifteretsattest, og
regnede så med at jeg ville få adgang til hendes konto på netbank, som
jeg iøvrigt havde fuldmagt til, da hun var i live.

Men nej det kan man ikke ifølge loven, siger banken.

Jeg synes bare det er underligt, når jeg nu med en skifteretsatt. kan
få adgang til alt muligt andet ifm. dødsfaldet: sælge hendes papirer,
hæve på kontoen osv.

Kan det virkelig passe at det er sådan lige netop omkring netbank, og
hvad er logikken i det ??

VH
Jytte

Fra : urlex

Dato : 15-11-07 14:11

On 15 Nov., 19:05, jytte jensen <mismer...@7M7JZgmail.dk> (slet 7M7JZ)
wrote:
> [...]
> hæve på kontoen osv.
>
> Kan det virkelig passe at det er sådan lige netop omkring netbank, og

Du får banken til at overføre det hele til din konto jf
skifteretsattest !
Klart du kan ikke handle papirer i en afdøds navn, nok derfor burde
banken have oplyst at "det hele" skal overføres til dig.
vh urlex