Ejendomsavancebeskatning igen
Fra : larsvoss@gmail.com

Dato : 11-11-07 21:54

Hej gruppe

Jeg kan ikke lige fatte ovenstående, er der en der kan forklare mig
det ?

Vi har kig på et hus, her er grunden på ca. 3300 m3 og kommunen mener
at den vil kunne
udstykkes, det er så hvad det er.

Det jeg ikke kan hitte ud af, er hvilke værdier er det ligger til
grund for beskatningen ?

Er det grundværdien ved seneste salg og seneste vurdering eller er det
seneste og nuværende salgspris ?
Eller det en kombination af begge ?

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Poul Christensen

Dato : 11-11-07 22:06

larsvoss@gmail.com wrote in news:1194814419.112339.278440
@o80g2000hse.googlegroups.com:

> [...]
> grund for beskatningen ?
>
> Er det grundværdien ved seneste salg og seneste vurdering eller er det

Det er først, når du sælger ejendommen helt eller delvist at der bliver
tale om beskatning. I det store og hele er det forskellen mellem den pris
du giver (+ nogle mindre reguleringer) og det du får, når du sælger
ejendommen, der bliver beskattet.

mvh poul christensen

Fra : larsvoss@gmail.com

Dato : 12-11-07 22:04

On 11 Nov., 22:06, Poul Christensen <poulchr03xd...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> tale om beskatning. I det store og hele er det forskellen mellem den pris
> du giver (+ nogle mindre reguleringer) og det du får, når du sælger

Hej Poul

Ja, jeg er klar at det først er når og hvis vi vil sælge igen.

Men det der undre mig er de forskellige meldinger jeg har fået.
Jeg har korresponderet med en advokat med møderet for Landsretten, der
siger :

Det er værdien af grundstykket der kan udstykkes og at prisen aftales
mellem køber og sælger og indskrives i købsaftalen.

Mens SKAT og diverse ejendomshandlere siger at det er hele avancen på
salget, altså forskellen mellem købs og salgspris.

Min mening er at hvis det er en beskatning af hele avancen, så nærmer
det sig stavnsbinding.

Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-11-07 22:13

>Det er værdien af grundstykket der kan udstykkes og at prisen aftales
>mellem køber og sælger og indskrives i købsaftalen.

Kun hvis du udstykker, så der er under 1400 kvm tilbage af huset. Så vil du
kun blive beskattet af salget af den ekstra grund.

>Mens SKAT og diverse ejendomshandlere siger at det er hele avancen på
>salget, altså forskellen mellem købs og salgspris.

Ja. Denne formulering gælder hvis du sælger uden at udstykke først. Det kan
måske betale sig for dig at udstykke nu og så gemme grunden. Når du så
engang skal sælge, så bygger du på din nye grund og bor der i nogle år. Så
bliver du formentlig ikke beskattet.

>Min mening er at hvis det er en beskatning af hele avancen, så nærmer
>det sig stavnsbinding.

Du får bare lov at betale skat af de penge du tjener på salget.

Mvh Maria