Almindelig salgs og leveringsbetingelser
Fra : Henrik 4100

Dato : 08-11-07 13:37

Hej Gruppe

Har en konto hos stark hvor jeg får nogle %, i den aftalt som er lavet
mellem Stark og mig er de alminelige leveringsbetingelser selfvølgelig
vedlagt, kan evt. læses her:
http://www.stark.dk/templates/DT_InfoPage_Wide____2272.aspx

I dem indgår at Priser er uden evt. levering:
Citat:

4.1
Priser
Priser fremgår af Sælgers til enhver tid gældende prisliste eller af
fremsendt ordrebekræftelse.
Levering sker fra Sælgers lager eller ab værk, med mindre andet er aftalt.
Alle priser opgives eksklusiv fragt, emballage, moms, afgifter samt
eventuelt ekspeditionsgebyr

Citat slut:

Men på forsiden af den aftale som er indgået mellem mig og stark er skrevet
følgende:

[...]
Sælger er løbende berettiget til uden varsel at foretage prisændringer i
prislister og tilbud, såfremt intet andet skriftligt er aftalt.

(altså fuldstændig samme ordæyd som i betingelser 4.1 & 4.2)

Endvidre står følgende tekst:

Leverancer under 2.500 kr tillægges kørselsomkostninger kr. 250,00 pr. ordre

Derefter batelingsbetingelser, som også er at finde i deres almindelige
salgs og leveringsbetingelser for leverancer af trælast og byggematerialer:

Hvad er nu gældende?
Skal jeg ikke betale fragt for ting leveret på min adresse hvis bare ordren
er større end 2500? (ex. moms)
Er der forskel om det er leveret direkte fra stark, eller direkte fra en af
starke leverandøre?

Helt konkret drejer det sig om løst leca levaret på min adresse kr. 5.334,-
excl moms + 2.500 i kørsel.
har ikke lige kikket andre leverancer igennem endnu, men det vil jeg gøre nå
jeg kommer hjem.

MVH
Henrik

Fra : søren poulsen

Dato : 08-11-07 21:09

"Henrik 4100" <Ingen@mail.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> byggematerialer:
>
> Hvad er nu gældende?
> Skal jeg ikke betale fragt for ting leveret på min adresse hvis bare

hvis du læser hvad der står i 4.1
"Alle priser opgives eksklusiv fragt, emballage, moms, afgifter samt
eventuelt ekspeditionsgebyr" så mon ikke du skal betale for fragten?

hilsen søren

Fra : per christoffersen

Dato : 08-11-07 21:32

"Henrik 4100" <Ingen@mail.her> skrev i en meddelelse

> Hvad er nu gældende?

Levering ab værk eller lager hvis ikke andet er aftalt.

> Skal jeg ikke betale fragt for ting leveret på min adresse hvis bare
> ordren
> er større end 2500? (ex. moms)

Det kan man ikke konkludere ud fra teksten

> Er der forskel om det er leveret direkte fra stark, eller direkte fra en
> af
> starke leverandøre?

Medmindre andet er aftalt, vil du skulle betale for levering fra
Stark-forhandleren/lageret til dig.

> Helt konkret drejer det sig om løst leca levaret på min adresse kr.
> 5.334,-
> excl moms + 2.500 i kørsel.

Har I ikke aftalt noget om levering/pris? - Og her skal du tænke godt efter
også eventuelle mundtlige beskeder om dette inden aftalen er indgået.
Det kan også være, hvis de har forklaret, at leverng vil ske fra et andet
sted end normalt.

(Hvis det ikke er en lagerført vare, vil Stark naturligvis gerne have deres
udgifter til leverancen dækket, men det er der ikke dækning for
umiddelbart. )

/Per