/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Canal Digtial's 10 kroners tilbud i TV og ~
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-11-07 13:16

Hejsa

Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse af
markedføringsloven ?


--
Jan_stevns

 
 
Jesper Lund (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 03-11-07 13:19

jan@bygteknik.dk wrote:

> Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse af
> markedføringsloven ?

Hvad med et link? Jeg har opbygget en reklamefri zone i mit hjem med HDD
recordere til TV og Adblock Plus til internettet.



jan@bygteknik.dk (03-11-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-11-07 13:36

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev :

>jan@bygteknik.dk wrote:
>
>> Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse af
>> markedføringsloven ?
>
>Hvad med et link? Jeg har opbygget en reklamefri zone i mit hjem med HDD
>recordere til TV og Adblock Plus til internettet.
>

et link ? det vil da ikke hjælpe dig ;)


--
Jan_stevns

Jesper Lund (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 03-11-07 13:51

jan@bygteknik.dk wrote:

> et link ? det vil da ikke hjælpe dig ;)

Jo, hvis jeg åbner det i IE
Men ok, du tænker nok på en avis annonce...



jan@bygteknik.dk (03-11-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-11-07 14:23

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev :

>Jo, hvis jeg åbner det i IE

du kan vel selv regne analdigital's hjemmeside ud ?

>Men ok, du tænker nok på en avis annonce...

Så ond er jeg ikke (normalt) ;)


--
Jan_stevns

Christian Madsen (04-11-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 04-11-07 11:57

Jesper Lund skrev den 03-11-2007:
> jan@bygteknik.dk wrote:
>
>> Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse af
>> markedføringsloven ?
>
> Hvad med et link? Jeg har opbygget en reklamefri zone i mit hjem med HDD
> recordere til TV og Adblock Plus til internettet.

OT:
Hvilken HD recorder har du der kan sortere reklamer fra?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



Jesper Lund (04-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 04-11-07 19:03

Christian Madsen wrote:

> OT:
> Hvilken HD recorder har du der kan sortere reklamer fra?

Ok, lidt flot udtalelse.. En ganske almindelig HDD recorder (Pioneer),
hvor man manuelt kan skippe henover reklamerne.



Christian Madsen (04-11-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 04-11-07 22:30

Jesper Lund skrev den 04-11-2007:
> Christian Madsen wrote:
>
>> OT:
>> Hvilken HD recorder har du der kan sortere reklamer fra?
>
> Ok, lidt flot udtalelse.. En ganske almindelig HDD recorder (Pioneer), hvor
> man manuelt kan skippe henover reklamerne.

okay :) - troede ellers, at det var tid til at skifte min Thomson ud.
:)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



Jesper Lund (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 05-11-07 18:13

Christian Madsen wrote:

> okay :) - troede ellers, at det var tid til at skifte min Thomson
> ud. :)

Som vordende jurist burde du måske også overveje om dette gælder i
Danmark
http://www.news.com/2100-1030_3-6207936.html

Godt nok webreklamer, men tilsvarende problemstillinger gælder vedr.
reklameskip i TV-optagere. Det går helt tilbage til den berømte Betamax
retssag mod Sony. You wouldn't steal a car, you wouldn't skip a TV
commercial and steal from ABC...



Christian Madsen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 06-11-07 20:55

Jesper Lund skrev den 05-11-2007:
> Christian Madsen wrote:
>
>> okay :) - troede ellers, at det var tid til at skifte min Thomson
>> ud. :)
>
> Som vordende jurist burde du måske også overveje om dette gælder i Danmark
> http://www.news.com/2100-1030_3-6207936.html
>
> Godt nok webreklamer, men tilsvarende problemstillinger gælder vedr.
> reklameskip i TV-optagere. Det går helt tilbage til den berømte Betamax
> retssag mod Sony. You wouldn't steal a car, you wouldn't skip a TV commercial
> and steal from ABC...

Nu har jeg ikke læst andet end overskriften :) - men jeg har svært ved
at forestille mig, at man efter *dansk* ret vil komme fremt til, at det
skulle være ulovligt - men man kan selvfølgelig aldrig vide.

Jeg troede faktisk, at det var en af "TIVO'ens" funktioner??

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



alexbo (03-11-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-11-07 14:19


<jan@bygteknik.dk> skrev

> Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse af
> markedføringsloven ?

Det er svært at sige, mener du førprisen er falsk?
At der er tale om ulovlig tilgift?
Ulovlig brug af børn i reklamer?
Diskriminerende mod nogen?
Eller noget helt femte?

mvh
Alex Christensen



Jesper Lund (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 03-11-07 14:27

alexbo wrote:

> <jan@bygteknik.dk> skrev
>
>> Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse
>> af markedføringsloven ?
>
> Det er svært at sige, mener du førprisen er falsk?
[klip]
> Eller noget helt femte?

Mon ikke Jan savner en oplysning om den samlede pris i bindingsperioden?
Det er formentlig mere end 10 kroner, hvis jeg kender Canal Digital
ret...



alexbo (03-11-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-11-07 14:47


"Jesper Lund" skrev

> Mon ikke Jan savner en oplysning om den samlede pris i bindingsperioden?

Så havde Jan nok skrevet at det var det han mente.

mvh
Alex Christensen



Anders Wegge Jakobse~ (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 03-11-07 15:38

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> writes:

> alexbo wrote:
>
>> <jan@bygteknik.dk> skrev
>>
>>> Er Canal Digital's 10 kroners tilbud, ikke en klar overtrædelse
>>> af markedføringsloven ?
>>
>> Det er svært at sige, mener du førprisen er falsk?
> [klip]
>> Eller noget helt femte?
>
> Mon ikke Jan savner en oplysning om den samlede pris i bindingsperioden?
> Det er formentlig mere end 10 kroner, hvis jeg kender Canal Digital
> ret...

Den fremgår (fremgik dengang jeg bestilte) også tydeligt både på
oversigtssiden, og på bestillingsformularen.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

jan@bygteknik.dk (03-11-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-11-07 14:30

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Eller noget helt femte?

De reklamerer med at man kan få en (citat) "digital tv-boks og parabol
leveret og installeret for kun 10 Kroner ...




--
Jan_stevns

alexbo (03-11-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-11-07 14:45


<jan@bygteknik.dk> skrev

> De reklamerer med at man kan få en (citat) "digital tv-boks og parabol
> leveret og installeret for kun 10 Kroner ...

Jeg gætter da gerne videre.
Mener du det er unfair konkurrence
eller måske urimelig prissammenligning
tegn på en karteldannelse
eller noget helt fjerde

mvh
Alex Christensen



jan@bygteknik.dk (03-11-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-11-07 15:11

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Jeg gætter da gerne videre.

fint :)

Jeg tror det jeg skrev med "tilkøb" faldt ud af teksten ...

Min undren over lovligheds af af reklamere med at man kan "købe" noget
- de skriver :

....man kan få en (citat) "digital tv-boks og parabol
leveret og installeret for kun 10 Kroner ...


Det kan man ikke uden at skulle tilkøbe en programpakke

Når jeg bruger udtrykket tilkøbe, er det fordi punkt 1 på deres
købs-side er 10 kroners tingen (levering/installation) - først
derefter kan man vælge pakke

Prøv nu at gå ind på deres side og kig.


--
Jan_stevns

alexbo (03-11-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-11-07 15:32


<jan@bygteknik.dk> skrev

> Prøv nu at gå ind på deres side og kig.

http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____8544.aspx

Tja jeg synes det er meget overskueligt sat op.
Er der nogle skjulte omkostninger der ikke fremgår?

Jeg synes det minder en del om "telefon 1 kr.", det hænger sammen med et
abonnement.
Det er måske en smule tvivlsomt med at "leveret og installeret" ikke betyder
til ejendom, men til låns.

mvh
Alex Christensen




Jesper Lund (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 03-11-07 15:57

alexbo wrote:

> Tja jeg synes det er meget overskueligt sat op.
> Er der nogle skjulte omkostninger der ikke fremgår?

Det fremgår ikke af forside annoncen, hvor "10 kr" er eneste pris. Man
skal klikke på linket, hvorefter det står nederst med en væsentligt
mindre font end "10 kr" prisen. Spørgsmålet er om det er tilstrækkeligt
efter markedsføringsloven?



alexbo (03-11-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 03-11-07 17:50


"Jesper Lund" skrev

> Det fremgår ikke af forside annoncen, hvor "10 kr" er eneste pris. Man
> skal klikke på linket, hvorefter det står nederst med en væsentligt mindre
> font end "10 kr" prisen. Spørgsmålet er om det er tilstrækkeligt efter
> markedsføringsloven?

Det ved jeg ikke, Jan skriver noget om tilkøb, jeg kan ikke rigtig hvad det
har med en font at gøre.

mvh
Alex Christensen



jan@bygteknik.dk (03-11-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 03-11-07 17:59

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev :

>alexbo wrote:

>> Tja jeg synes det er meget overskueligt sat op.
>> Er der nogle skjulte omkostninger der ikke fremgår?

>Det fremgår ikke af forside annoncen, hvor "10 kr" er eneste pris. Man
>skal klikke på linket, hvorefter det står nederst med en væsentligt
>mindre font end "10 kr" prisen. Spørgsmålet er om det er tilstrækkeligt
>efter markedsføringsloven?

Nemlig - Når man "hører" reklamen i fjernsynet ævler speakeren heller
ikke om andet - tværtom fremhæves det .. For *kun* 10 kroner - får du
en koplet digital løsning leveret og installeret



--
Jan_stevns

BJ (04-11-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-11-07 22:35


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:k4api3l4ibefia7jo4kh5l55ilbqbjfd7e@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>> Tja jeg synes det er meget overskueligt sat op.
>>> Er der nogle skjulte omkostninger der ikke fremgår?
>
>>Det fremgår ikke af forside annoncen, hvor "10 kr" er eneste pris. Man
>>skal klikke på linket, hvorefter det står nederst med en væsentligt
>>mindre font end "10 kr" prisen. Spørgsmålet er om det er tilstrækkeligt
>>efter markedsføringsloven?
>
> Nemlig - Når man "hører" reklamen i fjernsynet ævler speakeren heller
> ikke om andet - tværtom fremhæves det .. For *kun* 10 kroner - får du
> en koplet digital løsning leveret og installeret

Det gør man jo også, dog uden programmer.

mvh
Bjørn J. cand. fil



jan@bygteknik.dk (04-11-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 04-11-07 22:44

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Det gør man jo også, dog uden programmer.

Gør man ? Deres telefonister (call-center) er ikke klar over det, de
lyder rigtigt måbende når man ringer til dem og bestiller. Man kan jo
ikke bestille 10 kroners parabolen og modtageren via nettet ;)


--
Jan_stevns

BJ (04-11-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 04-11-07 22:50


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:87fsi3ts5aklh6cjkivucfc2t7j7a0061e@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Det gør man jo også, dog uden programmer.
>
> Gør man ? Deres telefonister (call-center) er ikke klar over det, de
> lyder rigtigt måbende når man ringer til dem og bestiller. Man kan jo
> ikke bestille 10 kroners parabolen og modtageren via nettet ;)

Det er sku da for dårligt for jeg kan ikke finde andre leverandører i
Danmark, der kan og vil levere og opsætte en så billig komplet digital
løsning.

Gad vide hvad kostprisen er på sådan en levering og installation?

mvh
Bjørn J. cand. fil



Bjarne (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-11-07 09:21

BJ skrev:
> <jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> news:87fsi3ts5aklh6cjkivucfc2t7j7a0061e@dtext.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Det gør man jo også, dog uden programmer.
>> Gør man ? Deres telefonister (call-center) er ikke klar over det, de
>> lyder rigtigt måbende når man ringer til dem og bestiller. Man kan jo
>> ikke bestille 10 kroners parabolen og modtageren via nettet ;)
>
> Det er sku da for dårligt for jeg kan ikke finde andre leverandører i
> Danmark, der kan og vil levere og opsætte en så billig komplet digital
> løsning.
>
> Gad vide hvad kostprisen er på sådan en levering og installation?
>
Har du ikke forstået, at du ikke kan få varen for 10 kr?

Den omtalte installation koster incl. Family-pakken 3.407 for det første
år. Incl. filmkanaler 4.967.
Hvis man nøjes med "lokal-pakken", er det 1.847 for det første år, men
denne løsning er der næppe ret mange der ser som et alternativ.

Det er falsk reklame og bondefangeri at annoncere en del af varen til en
10-er som om det var hele varen.

Bjarne



BJ (05-11-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-11-07 12:14


"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:472ed278$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> Det er sku da for dårligt for jeg kan ikke finde andre leverandører i
>> Danmark, der kan og vil levere og opsætte en så billig komplet digital
>> løsning.
>>
>> Gad vide hvad kostprisen er på sådan en levering og installation?
>>
> Har du ikke forstået, at du ikke kan få varen for 10 kr?

Og her troede jeg, det var det samme tilbudsform som McDonald's coin
offers.....

mvh
Bjørn J. cand. fil



Bjarne (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 05-11-07 12:47

BJ skrev:
> "Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> news:472ed278$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Det er sku da for dårligt for jeg kan ikke finde andre leverandører i
>>> Danmark, der kan og vil levere og opsætte en så billig komplet digital
>>> løsning.
>>>
>>> Gad vide hvad kostprisen er på sådan en levering og installation?
>>>
>> Har du ikke forstået, at du ikke kan få varen for 10 kr?
>
> Og her troede jeg, det var det samme tilbudsform som McDonald's coin
> offers.....
>
Ja, det gjorde du tilsyneladende
Eller også skrev du bare noget vrøvl

Bjarne

BJ (05-11-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-11-07 12:54


"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
news:472f02cc$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>>> Det er sku da for dårligt for jeg kan ikke finde andre leverandører i
>>>> Danmark, der kan og vil levere og opsætte en så billig komplet digital
>>>> løsning.
>>>>
>>>> Gad vide hvad kostprisen er på sådan en levering og installation?
>>>>
>>> Har du ikke forstået, at du ikke kan få varen for 10 kr?
>>
>> Og her troede jeg, det var det samme tilbudsform som McDonald's coin
>> offers.....
>>
> Ja, det gjorde du tilsyneladende

Sådan opfattes tilbuddet da entydigt.

> Eller også skrev du bare noget vrøvl

Tjaee ... jeg skal da heller ikke tilkøbe en 2 liters cola samt en 12
personers sunday hos McDonald for overhovedet at kunne købet ét af deres
coin offers..

mvh
Bjørn J.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste