/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
reklamation/ophæve køb
Fra : bme


Dato : 02-11-07 17:33

Hvad er det smarte at gøre i denne situation for at få lidt gang i tingene.

Tidslinie:

3.oktober Køb af ny mobiltelefon u/abb. til ca 3 tkr. i webbutik.
8. oktober: telefon konstateres defekt da der ringes til den for første
gang.
10. okt. Vare modtages af servicecenter direkte efter opfordring fra
webshop. (servicecenter varetager reparation for mange butikker og har som
sådan ikke noget med webshoppen at gøre).
11. oktober: modtager besked om at telefon er "sendt til eksternt værksted
for reparation"
1. november: rykker for telefon med frist på tre arbejdsdage til returnering
eller ombytning til ny.
2. november: Får besked om at de har rykket eksternt værksted og at de ikke
er færdige. Servicecenter siger de ikke kan gøre andet.

Hvad gør jeg nu hvor telefonen er købt et sted, sendt til reparation et
andet sted og videresendt til et tredje?

Burde jeg ikke kunne hæve købet direkte overfor webshop hvorefter bøvlet med
servicecentret er webshoppens?
Eller skal jeg gå efter servicenteret som har påtaget som
garantireparationer for producenten?

med venlig hilsen

Bo




 
 
Codexx (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 02-11-07 17:39

bme wrote:
> Hvad er det smarte at gøre i denne situation for at få lidt gang i
> tingene.
> Tidslinie:
>
> 3.oktober Køb af ny mobiltelefon u/abb. til ca 3 tkr. i webbutik.
> 8. oktober: telefon konstateres defekt da der ringes til den for
> første gang.
> 10. okt. Vare modtages af servicecenter direkte efter opfordring fra
> webshop. (servicecenter varetager reparation for mange butikker og
> har som sådan ikke noget med webshoppen at gøre).
> 11. oktober: modtager besked om at telefon er "sendt til eksternt
> værksted for reparation"
> 1. november: rykker for telefon med frist på tre arbejdsdage til
> returnering eller ombytning til ny.
> 2. november: Får besked om at de har rykket eksternt værksted og at
> de ikke er færdige. Servicecenter siger de ikke kan gøre andet.
>
> Hvad gør jeg nu hvor telefonen er købt et sted, sendt til reparation
> et andet sted og videresendt til et tredje?
>
> Burde jeg ikke kunne hæve købet direkte overfor webshop hvorefter
> bøvlet med servicecentret er webshoppens?

Jo, klart. Købeloven gælder i forholdet mellem dig og webshoppen hvor
telefonen er købt.

/Bacher



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste