Hvor finder man lovteksten til det med kør~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 31-10-07 21:05

Helt specifikt går jeg efter der hvor reglerne for brug
af firmapotten når man har tilkaldevagt.

Scenariet som det kunne være udspillet:
Man har vagt og familien blivet inviteret på kaffe.
Konen og ungerne futter afsted i egen bil og man
halser efter i firmapotten, således at man kan køre
på arbejde i tilfælde af udkald.

Dette scenarie har vi diskuteret meget på mit arbejde
og der er delte vande.
Nogle mener at det er blevet forbudt ifbm de seneste
lovændringer og andre mener at det må man gerne.

Jeg må indrømme at spørge en jurist hos skat har jeg ikke
megen fidus til, da jeg tidligere har hørt om spørgsmål
der et sted er tolket til svar A og andetsteds tolket til svar B.

Håber jeg i konkrete sag kan få et svar der holder 112%.

Et andet scenarie, som vi alle ser jævnligt, er det med at tage
sit barn med på arbejde. Mit kontor feks. er min firmapotte.
Så i ferier hvor man tit ser børn på kontorerne, kan jeg da
have mit barn med i bilen???

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Holst

Dato : 31-10-07 21:37

Andersen [3650] wrote:

> Jeg må indrømme at spørge en jurist hos skat har jeg ikke
> megen fidus til, da jeg tidligere har hørt om spørgsmål
> der et sted er tolket til svar A og andetsteds tolket til svar B.

Hvis du stiller et spørgsmål skrift til Skat og får et svar skrifligt
fra Skat, så må man jo kunne antage, såfremt du holder dig til det svar,
så slipper du også fri, såfremt de sidenhen måtte have anden mening. Du
har jo dokumentation fra Skat om, at du må sådan og sådan.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 31-10-07 21:54

> [...]
> slipper du også fri, såfremt de sidenhen måtte have anden mening. Du har
> jo dokumentation fra Skat om, at du må sådan og sådan.

Du siger noget.
Jeg sender bare spørgsmålet til alle SKAT's kontorer
og bruger så det svar der passer bedst til mit behov

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 22:43

hmm må man sige tumpe her?

hva med bare at rette sig efter det "lokale" skattekontors udtalelse?*S*

Fra : Andersen [3650]

Dato : 01-11-07 16:05

"Peter D. Mortensen" <peter snabel-a avidedit.dk> skrev i en meddelelse
> hmm må man sige tumpe her?

Det må man gerne. For du er da tumpet
Prøv at kigge forbi www.usenet.dk og lær hvordan
man quoter. Så kan tråden nemlig læses oppefra
og ned. Ligesom i en bog.......smart, ik'

> hva med bare at rette sig efter det "lokale" skattekontors udtalelse?*S*

Hvis reglerne nu er klippefaste og uden nogen fare for at blive
tolket i flere retninger, ja så er der ingen problemer. Problemet er hvis
der er tvivl, så vil jeg da helt klart lade det komme mig til gode.
Det ville da være tumpet at gøre andet, for nu at bruge dine ord

Fra : Lars Raaby

Dato : 01-11-07 06:42

Andersen [3650] skrev:
> Helt specifikt går jeg efter der hvor reglerne for brug
> af firmapotten når man har tilkaldevagt.

Nu er en gul plade bil ikke bare en gul plade bil.

Køre du i en VW Transporter som er opbygget med fast inventar.
Her forstås en elektriker bil eller du køre i en porsche cayenne.

Den første er ikke velegnet til at køre søndags kørsel. Hvor i
mod at en Porsche er mere velegnet til en tur til bageren om
søndagen.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Andersen [3650]

Dato : 01-11-07 15:58

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den første er ikke velegnet til at køre søndags kørsel. Hvor i mod at en
> Porsche er mere velegnet til en tur til bageren om søndagen.

Det er en kassebil med fast inventar, værktøj og materialer.
Nu var det heller ikke søndagskørsel der er tale om men
familieudflugt til familie/venner, hvor resten af familien kører
i egen bil og håndværkeren kører i firmapotten.